Válcovací stroje ve výrobě NEVA
NEVA logo
  • Přední český výrobce venkovních žaluzií a látkových rolet.
  • Fungují od roku 1990.
  • Roční obrat 500+ milionů Kč.
  • Spolupráce od léta 2018.

Jak jsme NEVĚ nastartovali web, blog
i sociální sítě

NEVA patří mezi světovou špičku ve výrobě venkovního stínění. Kromě zdokonalování žaluzií nebo rolet se ale firma rozhodla šlápnout také do obsahu a naplnit jím web i sociální sítě. A my jim v tom pomáháme.

Všechno začalo poptávkou natextování nového webu. Spolupráci jsme v létě 2018 odstartovali strategickým a tonalitním workshopem. Díky těm jsme firmu dobře poznali a v první fázi jsme pak:

  • vytvořili komunikační manuál firmy,
  • sepsali doporučení k úpravě webu,
  • konzultovali wireframy a natextovali klíčové stránky pro nový web.

Schůzka týmu Obsahové agentury s Miloslavem Matouškem z NEVY

Spolupráce s NEVOU odstartovala strategickým a tonalitním workshopem. Od té doby se každé dva týdny pravidelně setkáváme na slaďovacích schůzkách. Díky tomu víme, co je v NEVĚ nového.

Začátek každé nové spolupráce s sebou vždy nese trochu nejistoty. Tu ale Obsahovka rozptýlila hned na prvních workshopech, kdy se jim o svém přínosu podařilo přesvědčit nejen mě, ale i majitele. Výstupy z těchto setkání nám posloužily jako základ pro budování dlouhodobé komunikační strategie.
Miloslav Matoušek, Head of Marketing

Ve stínicí technice jsme brzy byli jako doma, a tak naše spolupráce přerostla v dlouhodobé zpracovávání obsahu i v rámci dalších komunikačních kanálů – tvoříme obsah pro blog, na další stránky webu i sociální sítě.

NEVA prodává žaluzie a rolety montážním partnerům. My ale chceme povědomí o značce rozšířit také mezi koncové klienty, proto vytváříme B2B i B2C obsah. Témata volíme na základě analýzy klíčových slov, častých otázek od montážních firem nebo výzkumů mezi cílovou skupinou na fórech a sociálních sítích.

Pravidelně připravujeme:

  • články, aktuality a novinky na blog,
  • seriál „Pod pokličkou výroby“, v němž transparentně ukazujeme, kdo jsou dodavatelé NEVY a jak funguje výroba nebo třeba balení,
  • reference pro web,
  • příspěvky na sociální sítě Facebook a LinkedIn,
  • případové studie s montážními partnery NEVY
  • vizuální obsah – fotíme žaluzie a rolety nebo natáčíme videopřípadovky s partnery i zaměstnanci NEVY
  • články na oborové servery – píšeme odborné články pro Archiweb.cz i další architektonické či stavební weby.
Dva muži při rozmluvě v interiéru

Pro NEVU tvoříme případovky pomocí všech formátů – textem, fotkou i videem. Od vyzpovídání respondenta až po finální výstup je vše kompletně v naší režii.

Výsledky: 5× vyšší organická návštěvnost a o čtvrtinu vyšší obrat

Veškerý obsah pravidelně analyzujeme a vyhodnocujeme. Za 3 roky fungování nového webu stoupla jeho celková roční návštěvnost šestinásobně (na 185 tisíc) a organická návštěvnost pětinásobně (na 70 tisíc). Jen za rok 2021 tvořili 70 % návštěv webu noví uživatelé.

Jen návštěvnost webu ale sama o sobě nic neznamená. Důležitější je, že společně s ní stoupá i počet montážních partnerů a tím pádem obrat.

  • V roce 2019 byl obrat NEVY 449 milionů,
  • za rok 2020 vzrostl na 506 milionů
  • a za rok 2021 už přesahuje 560 milionů Kč.

S obratem firmě roste i zisk, který je nicméně ovlivněn mnoha faktory jako například nákupem nových strojů nebo zvyšováním mezd zaměstnancům. Náklady na obsahový marketing jsou v celkových nákladech firmy zanedbatelné.

Zároveň zdůrazňujeme, že za rostoucími čísly firmy zdaleka nestojí jen obsahový marketing. Stal se nicméně důležitou součástí marketingové strategie firmy.

Ukázka z LinkedIn profilu ŽALUZIE NEVA s.r.o.

Pro sociální sítě připravujeme posty od textů až po vizuály a zajišťujeme community management.

Kromě on-linu NEVĚ pomáháme také s tištěnými materiály. Společně jsme navrhli novou podobu katalogů, pracovali na faceliftu reklamních materiálů, vytvořili e-book nebo sepsali kompletního průvodce venkovními žaluziemi.

Během posledních dvou let naše spolupráce s Obsahovkou zahrnovala širokou škálu různorodých projektů. Vytvářeli jsme společně obsah pro web i katalogy, psali články do médií nebo ladili posty na sociální sítě. Ke každému problému se vždy postavili čelem a neuhýbali před odpovědností, když se (velmi výjimečně) něco nepovedlo úplně na sto procent - i proto je nám dnes Obsahovka rovnocenným parnerem na kterého se můžeme spolehnout.
Miloslav Matoušek, Head of Marketing

Pokud potřebujete pomoc s blogem nebo sociálními sítěmi, rádi vám pomůžeme. Stačí zavolat řediteli nebo projekťákovi.