- Přední český výrobce venkovních žaluzií a látkových rolet.
- Fungují od roku 1990.
- Roční obrat 500+ milionů Kč.
- Spolupráce od léta 2018.
Jak jsme NEVĚ nastartovali web, blog
i sociální sítě
NEVA patří mezi světovou špičku ve výrobě venkovního stínění. Kromě zdokonalování žaluzií nebo rolet se ale firma rozhodla šlápnout také do obsahu a naplnit jím web i sociální sítě. A my jim v tom pomáháme.
Všechno začalo poptávkou natextování nového webu. Spolupráci jsme v létě 2018 odstartovali strategickým a tonalitním workshopem. Díky těm jsme firmu dobře poznali a v první fázi jsme pak:
- vytvořili komunikační manuál firmy,
- sepsali doporučení k úpravě webu,
- konzultovali wireframy a natextovali klíčové stránky pro nový web.
Začátek každé nové spolupráce s sebou vždy nese trochu nejistoty. Tu ale Obsahovka rozptýlila hned na prvních workshopech, kdy se jim o svém přínosu podařilo přesvědčit nejen mě, ale i majitele. Výstupy z těchto setkání nám posloužily jako základ pro budování dlouhodobé komunikační strategie.
Ve stínicí technice jsme brzy byli jako doma, a tak naše spolupráce přerostla v dlouhodobé zpracovávání obsahu i v rámci dalších komunikačních kanálů – tvoříme obsah pro blog, na další stránky webu i sociální sítě.
NEVA prodává žaluzie a rolety montážním partnerům. My ale chceme povědomí o značce rozšířit také mezi koncové klienty, proto vytváříme B2B i B2C obsah. Témata volíme na základě analýzy klíčových slov, častých otázek od montážních firem nebo výzkumů mezi cílovou skupinou na fórech a sociálních sítích.
Pravidelně připravujeme:
- články, aktuality a novinky na blog,
- seriál „Pod pokličkou výroby“, v němž transparentně ukazujeme, kdo jsou dodavatelé NEVY a jak funguje výroba nebo třeba balení,
- reference pro web,
- příspěvky na sociální sítě Facebook a LinkedIn,
- případové studie s montážními partnery NEVY
- vizuální obsah – fotíme žaluzie a rolety nebo natáčíme videopřípadovky s partnery i zaměstnanci NEVY
- články na oborové servery – píšeme odborné články pro Archiweb.cz i další architektonické či stavební weby.
Výsledky: 5× vyšší organická návštěvnost a o čtvrtinu vyšší obrat
Veškerý obsah pravidelně analyzujeme a vyhodnocujeme. Za 3 roky fungování nového webu stoupla jeho celková roční návštěvnost šestinásobně (na 185 tisíc) a organická návštěvnost pětinásobně (na 70 tisíc). Jen za rok 2021 tvořili 70 % návštěv webu noví uživatelé.
- Nejčtenějším článkem na blogu je ten, který řeší cenu venkovních žaluzií. Přečetlo si ho více než 22 tisíc lidí.
- Následuje článek popisující výhody venkovních žaluzií, který četlo přes 7 tisíc lidí.
- Na paty mu sahá průběžně aktualizovaný návod na čerpání dotací na venkovní stínění, který doposud vidělo 6 000 čtenářů.
Jen návštěvnost webu ale sama o sobě nic neznamená. Důležitější je, že společně s ní stoupá i počet montážních partnerů a tím pádem obrat.
- V roce 2019 byl obrat NEVY 449 milionů,
- za rok 2020 vzrostl na 506 milionů
- a za rok 2021 už přesahuje 560 milionů Kč.
S obratem firmě roste i zisk, který je nicméně ovlivněn mnoha faktory jako například nákupem nových strojů nebo zvyšováním mezd zaměstnancům. Náklady na obsahový marketing jsou v celkových nákladech firmy zanedbatelné.
Zároveň zdůrazňujeme, že za rostoucími čísly firmy zdaleka nestojí jen obsahový marketing. Stal se nicméně důležitou součástí marketingové strategie firmy.
Během posledních dvou let naše spolupráce s Obsahovkou zahrnovala širokou škálu různorodých projektů. Vytvářeli jsme společně obsah pro web i katalogy, psali články do médií nebo ladili posty na sociální sítě. Ke každému problému se vždy postavili čelem a neuhýbali před odpovědností, když se (velmi výjimečně) něco nepovedlo úplně na sto procent - i proto je nám dnes Obsahovka rovnocenným parnerem na kterého se můžeme spolehnout.
Obsahovka odkazuje
- Podívejte se, jak pro NEVU točíme videopřípadovky.
- Zjistěte také, jak jsme NEVĚ pomohli 5× zvýšit návštěvnost webu a o čtvrtinu zvýšit obrat.