• Přední český výrobce venkovních žaluzií a látkových rolet.
  • Fungují od roku 1990.
  • Roční obrat 500+ milionů Kč.
  • Spolupráce od léta 2018.

Jak jsme NEVĚ nastartovali web, blog
i sociální sítě

NEVA patří mezi světovou špičku ve výrobě venkovního stínění. Kromě zdokonalování žaluzií nebo rolet se ale firma rozhodla šlápnout také do obsahu a naplnit jím web i sociální sítě. A my jim v tom pomáháme.

Všechno začalo poptávkou natextování nového webu. Spolupráci jsme v létě 2018 odstartovali strategickým a tonalitním workshopem. Díky těm jsme firmu dobře poznali a v první fázi jsme pak:

  • vytvořili komunikační manuál firmy,
  • sepsali doporučení k úpravě webu,
  • konzultovali wireframy a natextovali klíčové stránky pro nový web.

Spolupráce s NEVOU odstartovala strategickým a tonalitním workshopem. Od té doby se každé dva týdny pravidelně setkáváme na slaďovacích schůzkách. Díky tomu víme, co je v NEVĚ nového.

Začátek každé nové spolupráce s sebou vždy nese trochu nejistoty. Tu ale Obsahovka rozptýlila hned na prvních workshopech, kdy se jim o svém přínosu podařilo přesvědčit nejen mě, ale i majitele. Výstupy z těchto setkání nám posloužily jako základ pro budování dlouhodobé komunikační strategie.
Miloslav Matoušek, Head of Marketing

Ve stínicí technice jsme brzy byli jako doma, a tak naše spolupráce přerostla v dlouhodobé zpracovávání obsahu i v rámci dalších komunikačních kanálů – tvoříme obsah pro blog, na další stránky webu i sociální sítě.

NEVA prodává žaluzie a rolety montážním partnerům. My ale chceme povědomí o značce rozšířit také mezi koncové klienty, proto vytváříme B2B i B2C obsah. Témata volíme na základě analýzy klíčových slov, častých otázek od montážních firem nebo výzkumů mezi cílovou skupinou na fórech a sociálních sítích.

Pravidelně připravujeme:

  • články, aktuality a novinky na blog,
  • seriál „Pod pokličkou výroby“, v němž transparentně ukazujeme, kdo jsou dodavatelé NEVY a jak funguje výroba nebo třeba balení,
  • reference pro web,
  • příspěvky na sociální sítě Facebook a LinkedIn,
  • případové studie s montážními partnery NEVY
  • vizuální obsah – fotíme žaluzie a rolety nebo natáčíme videopřípadovky s partnery i zaměstnanci NEVY
  • články na oborové servery – píšeme odborné články pro Archiweb.cz i další architektonické či stavební weby.

Pro NEVU tvoříme případovky pomocí všech formátů – textem, fotkou i videem. Od vyzpovídání respondenta až po finální výstup je vše kompletně v naší režii.

Výsledky: 5× vyšší organická návštěvnost a o čtvrtinu vyšší obrat

Veškerý obsah pravidelně analyzujeme a vyhodnocujeme. Za 3 roky fungování nového webu stoupla jeho celková roční návštěvnost šestinásobně (na 185 tisíc) a organická návštěvnost pětinásobně (na 70 tisíc). Jen za rok 2021 tvořili 70 % návštěv webu noví uživatelé.

Jen návštěvnost webu ale sama o sobě nic neznamená. Důležitější je, že společně s ní stoupá i počet montážních partnerů a tím pádem obrat.

  • V roce 2019 byl obrat NEVY 449 milionů,
  • za rok 2020 vzrostl na 506 milionů
  • a za rok 2021 už přesahuje 560 milionů Kč.

S obratem firmě roste i zisk, který je nicméně ovlivněn mnoha faktory jako například nákupem nových strojů nebo zvyšováním mezd zaměstnancům. Náklady na obsahový marketing jsou v celkových nákladech firmy zanedbatelné.

Zároveň zdůrazňujeme, že za rostoucími čísly firmy zdaleka nestojí jen obsahový marketing. Stal se nicméně důležitou součástí marketingové strategie firmy.

Pro sociální sítě připravujeme posty od textů až po vizuály a zajišťujeme community management.

Kromě on-linu NEVĚ pomáháme také s tištěnými materiály. Společně jsme navrhli novou podobu katalogů, pracovali na faceliftu reklamních materiálů, vytvořili e-book nebo sepsali kompletního průvodce venkovními žaluziemi.

Během posledních dvou let naše spolupráce s Obsahovkou zahrnovala širokou škálu různorodých projektů. Vytvářeli jsme společně obsah pro web i katalogy, psali články do médií nebo ladili posty na sociální sítě. Ke každému problému se vždy postavili čelem a neuhýbali před odpovědností, když se (velmi výjimečně) něco nepovedlo úplně na sto procent - i proto je nám dnes Obsahovka rovnocenným parnerem na kterého se můžeme spolehnout.
Miloslav Matoušek, Head of Marketing

Pokud potřebujete pomoc s blogem nebo sociálními sítěmi, rádi vám pomůžeme. Stačí zavolat řediteli nebo projekťákovi.