• Lídr v oblasti správy a zabezpečení firemních mobilních zařízení a digital workspace, na trhu od roku 2004.
  • Člen aliance GEMA a prestižního Gartnerova kvadrantu.
  • Spolupracujeme od roku 2018.

Postarali jsme se, aby hardcore technologická
firma System4u mluvila lidskou řečí

„Na našem webu jenom popisujeme technologie a zákazníci tomu vůbec nerozumí,“ posteskla si na naší první schůzce Petra Holubcová, marketingová manažerka System4u. Svou firmu nám popsala jako poskytovatele EMM či MDM, která do firem nasazuje nástroje typu MobileIron nebo Samsung Knox. Rozumíme si, ne?

Nejdřív jsme se hodně ptali

Abychom vůbec pochopili podnikání System4u, zahájili jsme spolupráci celodenním workshopem. S majiteli, obchodníky, markeťáky i techniky jsme si vyjasnili, co firma vlastně dělá, v čem je dobrá, nebo kdo jsou její zákazníci.

Dozvěděli jsme se například, že System4u je ve svém oboru absolutním lídrem českého a slovenského trhu. Že je v Česku výhradním a jediným dodavatelem nástroje pro správu mobilních telefonů Samsung. Nebo že dělá například pro Českou národní banku, Škodovku i T-Mobile.

Co nás ale překvapilo úplně nejvíc? Že nic z toho nebylo z firemního webu skoro vůbec poznat.

Screenshot z původního webu, který byl dost technicky zaměřený.

Začali jsme komunikačním manuálem

Abychom situaci co nejrychleji napravili, připravili jsme společnými silami komunikační manuál. V tom jsme definovali System4u jako značku, popsali cílovou skupinu a ke každé přidali několik silných prodejních argumentů, na které by zástupci cílové skupiny měli slyšet.

Věděli jsme ale, že to samotné nestačí. Chtěli jsme všechno propsat také na web – a udělat ho srozumitelný nejen pro technické nadšence, ale hlavně pro „normální“ lidi z řad veřejnosti.

Web jsme měnili od základů

Webová prezentace System4u však nebyla ve stavu, kdy by stačilo přepsat pár vět. Bylo třeba upozadit popis technologií, zanořit ho mnohem hlouběji do struktury. A někam do popředí lidsky napsat, že System4u usnadňuje život firmám, které pracují (nebo by rády pracovaly) na dálku pomocí mobilních zařízení.

Oslovili jsme proto kolegy z Optimia, kteří připravili analýzu klíčových slov, a na jejím základě vytvořili strukturu webu. Po odladění v Optimiu nachystali také wireframy.

Screenshot z nového webu, kde jsme sdělení zpřesnili a polidštili.

My jsme pak plnili wireframy smysluplnými texty. V té době už jsme dobře chápali, co System4u dělá, takže psaní šlo relativně snadno. Naším hlavním cílem bylo zákazníkům sdělit, že

  • díky System4u mohou lidé pracovat stejně efektivně z kanceláře, z chalupy, z vlaku i z terénu,
  • že na mobilních zařízeních nemusí pracovat jen „kancelářské myši“ – ale klidně také zemědělci, zdravotní sestry nebo strojaři,
  • nebo že jako jediní v Česku nasazují všechny přední technologie pro hromadnou správu mobilních zařízení a jsou tak naprosto objektivní.

Zda se nám to povedlo, posuďte sami na webu System4u. A co na naši spolupráci říká samotná marketingová manažerka Petra Holubcová?

Obsahovou agenturu jsem oslovila na základě kladných referencí a hned na prvním jednání jsem věděla, že jsem udělala dobře. V Obsahovce se snažili pochopit podstatu našich služeb, brzy do ní pronikli, navrhli nám komunikační plán a pomohli s novým webem. Naše spolupráce funguje dál k naší plné spokojenosti. Společně píšeme články i případové studie, chystáme nový blog a díky Obsahovce naši zákazníci (i ti potenciální) chápou, co že to vlastně děláme.
Petra Holubcová, marketingová manažerka System4u

Texty doplňujeme také fotkami

V současné době se System4u spolupracujeme zejména na blogových článcích a případových studiích, pro které zajištujeme i fotky. Jedním z výsledků je třeba případovka se Super Panda Circus.

Naše fotky, které zachycují atmosféru firmy i portréty zaměstnanců, ilustrují také některé sekce webu (třeba O nás nebo Kariéra).

Fotky k případovce vznikly v brněnském baru Super Panda Cirkus, kde si objednáte pomocí tabletů, které fungují i díky vzdálené správě od System4u.