• Dovozce hraček, her a vybavení pro děti od roku 2006 a největší český dodavatel LEGO.
  • Specializuje se na chytré a interaktivní hračky, které děti rozvíjí.
  • Spolupráce od února 2020.

Tvoříme online magazín o hračkách, který v Česku dosud chyběl

Společnost SmartLife už 15 let dováží do Česka chytré a inteligentní hry, hračky a stylové vybavení pro děti. Vedou ji dva nadšenci, kteří chtějí šířit zápal pro netradiční hračky a inspirovat rodiče, jak s dětmi hravě trávit volný čas. Právě s tímto cílem pro ně tvoříme Smarťáček: online magazín pro rodiče zvídavých dětí, který v Česku nemá obdoby.

Vytváříme obsahový hub pro rodiče s rodiči

SmartLife je firma, díky které si české děti hrají s chytrými hračkami od světových značek. Jsou také největšími dovozci LEGO doplňků do České republiky. A pro každou značku, kterou dováží, vedli ve SmartLife samostatné weby i profily na sociálních sítích. Chybělo jim ale místo, kde by oslovovali cílovou skupinu rodičů a získali platformu, kde jim mohou představit všechny hračky najednou.

S tímto záměrem nás Tomáš a Petr ze společnosti SmartLife oslovili v únoru 2020. Udělali jsme si rozsáhlou rešerší webů, YouTube kanálů i skupin na sociálních sítích zaměřených na hračky a hry. A nakonec jsme přišli s návrhem vytvořit online magazín o hračkách, založený na zkušenostech skutečných rodičů a krásném vizuálním obsahu. Plácli jsme si.

Obsahovou agenturu jsme oslovili s požadavkem přiblížit naše produkty, které prodáváme velkoobchodně našim odběratelům, přímo koncovým zákazníkům. Potřebovali jsme vyřešit lepší prezentaci našich produktů přímo těm, kteří si kupují hračky v obchodech nebo na e-shopech, ale nechtěli jsme investovat jednorázové peníze do TV kampaně. Obsahová agentura přišla s nápadem vytvořit internetový magazín o hračkách.
Tomáš Jurča, jednatel SmartLife

V březnu 2020 jsme tedy začali stavět nový web a budovat Smarťáček: online magazín pro rodiče zvídavých dětí. Co to obnášelo:

  • Spustili jsme web na platformě Solidpixels, ladili rozložení prvků a textovali stránky.
  • Náš vizuální tým pracoval na designu, barevném konceptu i logu Smarťáčka.
  • Sestavili jsme obsahový plán na první 3 měsíce.

Z rešerše vyplynulo, že minimálně v Česku neexistuje platforma, kde by rodiče získali inspiraci na nové neokoukané hračky pro děti a mohli si přečíst hodnocení a zkušenosti skutečných rodičů. A tak vznikl Smarťáček.

Detaily stránky jsme ladili několik měsíců. Věděli jsme, že Smarťáčka chceme stavět na kvalitním a poutavém vizuálním obsahu a předávat v něm reálné zkušenosti rodičů. Proto jsme po několika pohovorech přibrali do týmu externí posilu – maminku Vendulu, která hračky zkouší se svou dcerou Valentinkou a nebojí se o nich psát ani mluvit na kameru.

Výsledek se nám líbil ,na první dobrou´. Jak celkový vzhled webové stránky, tak obsahové členění webu. Nejvíce nás ovšem nadchly produktové fotografie, kdy jsme viděli naše produkty ve vzájemném spojení a funkčnosti – přesně jak jsme si vždy přáli.
Tomáš Jurča, jednatel SmartLife

Dlouhodobé dodávání obsahu pro magazín i sociální sítě

V červenci 2020 jsme Smarťáčka oficiálně spustili. Pravidelně tak tvoříme obsah do:

  • Magazínu, ve kterém publikujeme recenze, představení novinek, reportáže nebo akční testy hraček.
  • Rádce, v němž odpovídáme na nejčastější dotazy o výběru hraček a vybavení pro děti nebo radíme, jak se o hračky postarat.

Ke všem magazínovým článkům fotíme vlastní fotky a dvakrát měsíčně vytváříme videa. I proto jsme ateliér přestavěli na dětský pokojíček.

Fotoateliér jsme proměnili v dětský pokojíček, klíčová přitom byla variabilita dekorací. Ateliér musí působit jako autentický pokojíček Valentinky, zároveň ale potřebujeme, aby se ze setu pro natáčení Smarťáčka rychle mohlo stát fotostudio pro dalšího klienta.

Vznikají tam videorecenze i akční videotesty hraček jako sumo zápasy nanobrouků nebo závody robotického pavouka se škorpionem.

Kromě toho:

  • spravujeme Facebook a Instagram Smarťáčka, chystáme posty a řešíme community management,
  • měříme obsah a připravujeme analytické reporty,
  • a když je potřeba, textujeme newslettery pro obchodní partnery SmartLife.

Většinu hraček testuje Vendula se svou sedmiletou dcerou Valentinkou. Díky tomu jsou články psané z rodičovského pohledu a obsah je autentický.

Jsme rádi, že spolupráce naší společnosti a Obsahové agentury vznikla. Nikdy jsme s podobnou agenturou nespolupracovali a naše dosavadní zkušenost s Obsahovkou je skvělá. Jak ohledně termínů, komunikace, návrhů, tak ohledně profesionálního přístupu a samozřejmě profesionálních výsledků.
Tomáš Jurča, jednatel SmartLife

Jestli vás zajímá, jak vznikal Smarťáček krok za krokem, přečtěte si případovou studii, ve které všechno popisujeme hezky dopodrobna.