Jak jsme natextovali web pro PKV, aby laik porozuměl energetickým úsporám

Když začnete běžnému smrtelníkovi vyprávět o technickém oboru, možná si strčí ukazováčky do uší a pustí se do zpěvu. Tenhle odpor ale při psaní firemního webu zaměřeného na energetického laika musíte odbourat. Ukážeme vám naše metody, které jsme použili u textace webu PKV, které vedly ke zjednodušení a porozumění tématu investicí a dotací v energetice.

6 tipů, jak psát ještě lepší produktové popisky

Kolega Ondra o sobě na LinkedInu říká, že je prodavačka, která umí psát. Pod to bych se podepsala. Cítila jsem se podobně, když jsem tvořila texty k 50 černým tričkám, 120 jídelním židlím a 40 narozeninovým kyticím. Denně. Udržet kvalitu v kvantitě šlo někdy lépe, někdy hůř. Nasbírala jsem díky tomu ale copy triky, které s psaním produktových popisků pomůžou i vám.

[Kompletní návod] Jak psát případové studie: postupy, osvědčené otázky

Vyměňte pár desítek minut čtení za několik let hledání, zkoušení a ověřování v praxi. Předáme vám vše, co jsme se naučili o psaní případových studií. Včetně osnovy, kterou sami používáme, a 17 otázek, se kterými do každé případovky dostanete maximum přínosných informací.

Transakční e-maily v koroně. Který dopravce je zvládl nejlépe?

Díky bohu, že existují přepravní služby! Během karantény jsme nemuseli vystrčit ani nos a všechny nákupy nám jezdily až ke dveřím. Zároveň to znamenalo nebývale velkou smršť transakčních e-mailů od různých dopravců.

Jak děláme rozhovory: co s atypickými respondenty a jak na screeningová kritéria

Když do Googlu zadáte „Jak napsat rozhovor”, vyjede vám přes 5 milionů výsledků. Můžete si to všechno nastudovat, ale je i jednodušší způsob, jak toho zjistit co nejvíc z praxe. Přečtěte si, jak jsme s kolegyní Katkou Kalivodovou diskutovaly o rozhovorech.

8 tipů, jak vymýšlet nová témata na blog, i když pro něj píšete už několik let

Dlouhodobé spolupráce nám dávají největší smysl, a tak už třeba 3 roky plníme stránky blogu MALL.CZ. Každý měsíc tam napíšeme kolem 15–20 článků a se vším všudy jsme od března 2017 na blog vytvořili už zhruba 600 textů. A to už je pořádná hromada. Takže kde stále brát nápady na nová a nová témata? Tady je 8 tipů, díky kterým dáváme každý měsíc dohromady obsahové plány, i když už pro klienty píšeme několik let a zdá se, že jsou témata vyčerpaná.

Copywriter trpí: úředníci šermují s alokací a de minimis kvůli pětistovce na den

Virus s námi všemi pořádně zacvičil. S firmami, zaměstnanci, živnostníky i úředníky. Jedna z věcí, které bolestně vyplavaly na hladinu, je neschopnost srozumitelně komunikovat. S vypětím všech sil to zvládáme z očí do očí. Písemně je to ale bída. Přečtěte si, jak by ministerští úředníci mohli informovat o ošetřovném pro OSVČ, kdyby při psaní odhodili směrnice a hantýrku.

Co nás naučilo natáčení webinářů – a co si z toho můžete odnést vy

V Obsahovce máme kromě armády copywriterů také vizuální tým. Díky tomu nemusíme všechny příběhy jen psát, ale občas si vypomůžeme i obrazem. Příkladem využití psaných slov i obrazu jsou webináře. Pokud si pohráváte s myšlenkou, že byste je v blízké době zkusili, máme pár praktických rad, které vám to hodně usnadní.

Bezkontaktní marketing: Jak pomocí obsahu nahradíte osobní setkávání s klienty

Pandemie koronaviru zasáhla krom osobních životů i způsob, jakým ve firmách funguje marketing a obchod. Školení, workshopy, přednášky, byznys snídaně, osobní schůzky obchodníků, představování produktů a služeb – všechno padá. Firmy rychle hledají náhradu. Včetně nás. Proto jsme připravili několik tipů z vlastní praxe, které mohou pomoci i vám.

Konec spamování: přeměňte své newslettery na e-maily, které lidé budou doopravdy číst

Newslettery posílá skoro každá značka, ale hodně z nich bez otevření končí v elektronickém koši. Proto jsme se v Obsahovce podívali na naše oblíbené newslettery a vytáhli pro vás to nejlepší z nich. Podívejte se na 6 rad, se kterými proměníte spam ve vítanou poštu.

Jak napsat tiskovou zprávu, která neskončí v e-mailovém koši

Zaujmout v záplavě tiskových zpráv, které denně chodí z agentur a komunikačních oddělení firem do médií, není snadné. Tlačítko Smazat je neúprosné a jeho použití často předchází jen rychlé prolétnutí předmětu e-mailu. A pokud redaktor e-mail náhodou otevře a zpráva se mu nelíbí, příští e-mail od vás už možná rovnou smaže. Poradíme vám, jak psát tiskové zprávy tak, aby v koši nekončil.

Na LinkedInu jsou vašimi největšími spojenci zaměstnanci. Dovolte jim to

LinkedIn je skvělá síť pro budování vašeho podnikání. Firemní obsah se na ní ale nešíří sám. Spíš naopak. Tahle síť totiž nejvěrněji kopíruje chování v reálném světě, kdy na tlačítko „Navázat spojení" klikají uživatelé, ne firmy. I tak ale dostanete firemní obsah mezi lidi a za minimum nákladů. Využijte k tomu své zaměstnance.

Dobrá zpětná vazba je nejcennější nástroj v rozvoji copywritera. Jak na ni, aby neublížila, ale pomohla

Poradíme, jak na zpětnou vazbu, aby neublížila, ale pomohla. Před jejím začleněním do DNA firmy totiž musíte nastavit základní pravidla, jinak to skončí brekem nebo výpovědí.

Pronikněte do tajů storytellingu a pište šťastně až do smrti

Příběhy už od pravěku ovlivňují, jak se lidé chovají, myslí a cítí. Poradíme vám, jak využijete storytelling ve svém copy k tomu, aby vás zákazníci zbožňovali.

Jak napsat web, aby ho lidé přečetli

A jak si s tím při psaní poradit. Přečtěte si o pravidlech, která musíte při textování webu zohlednit. Poznejte triky z praxe přímo od copywritera.

O čem sním, když mi přijde dopis od Pražské plynárenské, která za týden rozkope celou ulici

Dopis od městské plynárny, berňáku nebo úřadu práce vám asi nikdy nevykouzlí úsměv na tváři. A není k tomu ani důvod – úřední sdělení nemá bavit, ale srozumitelně předat důležitou informaci. Občas se ani to bohužel nepovede. Jak by to vypadalo, kdyby podobný dopis přistál na stole copywriterovi a on ho zkusil přepsat?

Jak měřit úspěšnost blogu aneb naše zkušenosti s analytikou pro blog MALL.cz

Za posledních pět let jsme si prošli různými fázemi měření obsahu. Od nadšení po skepsi, od hlubokého ponoření po klouzání po povrchu, od tápání ke skvělým konkrétním výsledkům. A teď vám své zkušenosti předáme.

Jak si v žilách rozproudit kreativitu

„Prý to mám vymyslet. Ale já vůbec nejsem kreativní.” Zdá se vám ten povzdech povědomý? Nevěšte hlavu, diagnózu nedostatku kreativity si sami sobě přišíváme stejně často jako jiné narychlo vygooglené choroby. Na problém s kreativitou totiž nahlížíme stejně chybně, jako když si projevy obyčejné rýmy začneme vysvětlovat jako symptomy exotického onemocnění.

10 jednoduchých kroků, kterými okamžitě sjednotíte komunikaci značky

Sjednocení komunikace napříč firmou je běh na dlouhou trať. Pokud se ale zaměříte na 10 detailů, začnete působit na zákazníky jednotnějším a důvěryhodnějším dojmem téměř okamžitě.

Napište pro své explainer video oscarový scénář

Čas je dnes pro spoustu lidí vzácná komodita. Vaši potenciální zákazníci možná nechtějí věnovat 10 minut čtení obsáhlého článku nebo případovky, ať už jsou sebelepší. V takovém případě sáhněte po marketingovém kanálu, který bez problému vstřebá i ten nejvytíženější byznysmen – explainer video. Poradíme vám, jak k takovému videu napsat perfektní scénář.

7 osvědčených způsobů, jak váš obsah dostat do médií

Nejlepší vztah s novináři si vytvoříte tak, že jim dodáte zajímavá data a nebudete jim moc často volat. Spolupráce s médií není jednoduchá, ale může přinášet skvělé výsledky. Zvlášť pokud se věnujete zajímavému oboru, vytváříte hodnotný obsah a potřebujete veřejnosti vysvětlit složité téma.

Trendem obsahového marketingu jsou facebookové skupiny. Hodí se i pro B2B

Cestovatelé, maminky, zahradkáři nebo markeťáci – na Facebooku se roztrhl pytel se skupinami. Přečtěte si, proč jsou skupiny čím dál tím populárnější a jak jsme jednu takovou vybudovali pro NAFIGATE Cosmetics.

[B2B monitor] Zkroťte chaos a s intuicí opatrně. Jak na obsahový marketing v B2B?

Tři čtvrtiny B2B firem vytváří obsah. Systematicky to ale dělá pouze 22 % společností. A když přijde řeč na měření, klesají procenta mnohem hlouběji – jen 9 % účastníků průzkumu B2B monitor uvedlo, že má jasně definovaná kritéria. Zbytek sází na intuici nebo neměří vůbec. Přečtěte si shrnutí nejzajímavějších výsledků a pár tipů, jak z obsahového marketingu vytěžit co nejvíc.

Obsahový marketing v roce 2019: jak uspějete v tvrdém konkurenčním boji?

Na internetu existuje nejméně půl miliardy blogů. Někteří tvrdí, že jich je dokonce miliarda. A další přibývají. Jakmile se rozhodnete napsat článek, je velmi pravděpodobné, že na podobné téma psaly už tisíce lidí před vámi. A že další tisíce to téma zpracují po vás. Abyste v této ohromné konkurenci uspěli, musí být váš článek lepší než ty ostatní. Jak na to?

[NÁVOD] Nastolte ve firmě pořádek v procesech. V 5 krocích zjistíte, jak na to

Existuje jedna věc, která s pravidelností překvapuje všechny nově příchozí kolegy. To, že jsme v počtu 20+ organizovaní jako firmy pětkrát větší. Všechny procesy jsme si vymysleli, nastavili a skutečně je využíváme – zkrátka máme proces na proces. Sepsali jsme ho a vy po jeho přečtení získáte návod, jak fungující procesy nastavíte i u vás ve firmě.

Detailní návod jak napsat skvělou stránku O nás

O nás je jednou z nejnavštěvovanějších stránek každého webu. Může tak být místem, kde se potenciální klient rozhoduje, zda u vás nakoupí. Přesto ji některé firmy ani nemají. Přečtěte si náš ultimátní návod, díky kterému stránku O nás napíšete tak dobře, že si o ní budou vaši zákazníci vyprávět.

Pravidla brainstormingu, která vám přinesou lepší nápady

Jaké jsou výhody zaměstnání v agentuře? Kromě práce v týmu, sdílení know-how nebo zajímavých klientů je to také možnost společně se nad projekty zamyslet. Aby toto zamyšlení – neboli brainstorming – bylo efektivní, musíte dodržovat určitá pravidla. Přečtěte si, která se nám v Obsahovce osvědčila.

[NÁVOD] Jak psát o velmi složitých oborech

Setkal se s tím asi každý copywriter: „Sorry jako, ale jak o tom můžeš psát, když nejsi odborník na ____ (kyselinu hyaluronovou, fluoroalkylační činidla, hybridní investiční strategie, cokoliv, čemu nerozumíte)?“ Nejsme výjimkou. Jenže ono to jde.

Každý blogový článek na vašem webu je landing page. Využíváte toho?

Blogové články Obsahové agentury jsou vstupní stránkou pro 76 % návštěvníků webu, některé firmy mají toto číslo ještě vyšší. Blog je v takových případech nejdůležitější částí webu – rozhoduje o tom, zda se z návštěvníků stanou klienti, nebo jen kolemjdoucí čtenáři.

Jak využít STDC při tvorbě obsahu [4 vzorové tabulky]

Populární framework STDC je pro tvorbu obsahu (téměř) nepoužitelný. Když si ho však správně upravíte, hodně vám v obsahovém marketingu pomůže. Inspirujte se 4 jeho užitečnými modifikacemi.

Zrození datového copywritera - vše o tom, jak měříme obsah

Každý tvůrce obsahu se potřebuje zdokonalovat. Jak ale poznat co funguje a co ne? My se spoléháme raději na čísla než na pocity.

Detailní návod, jak na doručování obsahu přes Facebook + příklady

Obsah funguje jedině tehdy, když jej dostanete k těm správným lidem. Jasné, že? Jenže praxe je o hodně složitější. My se doručováním obsahu prokousáváme už dlouho a víme, že i zlomek nákladů na tvorbu dokáže jeho efekt znásobit. A tady je návod, jak na to.

Jak psát úspěšný firemní blog [podrobný návod z praxe]

Zákazníky můžete na internetu přitáhnout dvěma způsoby: buď je na každém rohu bombardujete reklamou, nebo je necháte, aby k vám přišli sami. Jedním z předpokladů k fungující druhé variantě je udržovaný a aktuální firemní blog plný zajímavého obsahu. V našem článku vám ukážeme, jak si ho svépomocí vymyslet, naplánovat i udržovat.

11 věcí, které by se copywriter měl naučit od Stephena Kinga

Spisovatel píše romány, copywriter texty. Na první pohled dvě rozdílné disciplíny. Americký král hororových příběhů Stephen King ale v knize „O psaní“ dokazuje, že mají hodně společného.

Avinash Kaushik aktualizoval svůj framework See-Think-Do-Care

Myslím, že díky Marketing Festivalu je Česká republika zemí s nejvyšší koncentrací markeťáků, copywriterů a konzultantů obeznámených se STDC na počet obyvatel na světě. Jestli máte tohle zaklínadlo v repertoáru taky, určitě si nenechte ujít jeho osvěženou a okomentovanou verzi.

10 copy rad, které bych dal sobě samému před 10 lety

Máte před sebou 45 minut a 70+ lidí s nápadem. Cíl? Ukázat jim, jak můžou svou big ideu vystřelit do světa skvělým obsahem. Nebo to aspoň neudělat blbě. Takže jsem se zamyslel a sepsal rady, za které bych, když jsem začínal, platil zlatem.

Reklamní bible od Ogilvyho: 8 tipů, které si z ní může i po 40 letech odnést každý copywriter

Když strčíte ruku do ohně, spálíte se. Platilo to v pravěku, před 100 lety i dnes. Stejně tak stále platí osvědčené techniky ze slavné knihy Ogilvy o reklamě od Davida Ogilvyho, která poprvé vyšla v 80. letech.