Ze života Obsahovky

Rozvojový kurz Obsahovky pohledem lektora: komu dá nejvíc, komu ho nedoporučuji a proč?

Za posledních pět let jsem s kolegy odučil devět rozvojových kurzů a pod rukama mi prošlo přes 50 copywriterů nebo markeťáků, kteří se ve své firmě starají o obsah. Co si z toho odnáším? Kurz není příliš vhodný pro začátečníky – a naopak nejvíce pomůže těm, kteří cítí stagnaci. Čtěte proč.

Původně privátní zpráva o klíčových změnách Obsahovky

Přestěhovali jsme se. Všude: v Praze jsme v coworku na Václaváku, v Brně na Husově a v ateliéru na Slovákově máme nájemníky. Stěhováním (zatím) vyvrcholila proměna celé Obsahovky zahájená 29. 11. 2021 ve chvíli, kdy jsem se opět vrátil do role CEO. Pokud vás zajímají detaily, tohle je přesně článek pro vás. Měl být neveřejný – jen pro klienty a partnery – ale nakonec jej dávám ven.

Eliška Gunišová na 12. CopyCampu: Jak vidět smysl v dlouhodobých spolupracích

CopyCamp je tradiční obsahová konference určená copywriterům, markeťákům i majitelům firem. Na letošním 12. ročníku naše týmlíderka Eliška sdílela zkušenosti z dlouhodobé spolupráce s klienty. A tipy, jak v takové spolupráci udržet spokojenost na všech stranách.

Zlepšete se v psaní e-mailů: aktualizovali jsme náš seriál Jak psát e-maily

V roce 2017 sepsal náš kápo Martin Brablec 21dílný e-mailový seriál s radami pro tvorbu e-mailů, které by mu ve schránce udělaly radost. Rok 2017 už je ale doba bronzová, takže jsme seriál aktualizovali, aby bylo jeho know-how ještě šťavnatější.

Hledá se: grafik se základnou v Brně nebo v Praze

Píšeme pro náročné klienty a o složitých oborech, ale také tvoříme infografiky nebo třeba připravujeme příspěvky na sociální sítě. Hledáme proto posilu, která je v grafických programech jako doma a chce propojovat vizuální a psaný obsah. Pokud hledáte různorodou práci, tahle volná židle možná čeká právě na vás.

Hledá se: projekťák do Brna

V Obsahovce píšeme, tvoříme obsahové strategie nebo třeba fotíme a natáčíme. Je nás 20, máme stabilní týmy v Brně i v Praze a staráme se o bezmála 40 klientů. A pořád rozšiřujeme klientskou i copy základnu, proto potřebujeme další organizační posilu, která bude růst s námi. Pokud umíte být rázný a vlídný zároveň a rádi objevujete řešení i tam, kde je nikdo jiný nevidí, hledáme právě vás.

Hledá se: copywriter odkudkoliv

Hledáme kolegu, který s námi bude psát o složitých oborech a tvořit obsah pro náročné klienty. Z Brna, Prahy a klidně taky z Deštného v Orlických horách. Až to bude bezpečné, občas se určitě potkáme i naživo, nevadí nám ale, když v kanclu nebudete sedět 5 dní v týdnu. Pokud vám nevadí občasné dojíždění, máte za sebou nějakou tu praxi a nejvíc ze všeho vás pořád baví psaní a práce s obsahem, možná hledáme právě vás.

Představujeme Obsahový audit webu

Máme rádi funkční obsah. Proto jsme vytvořili podrobný audit obsahu webu, ve kterém rozebereme každou stránku do posledního písmenka. Profesionálním rozcupováním to ale nekončí. Přidáme i 22+ stránkový report, check-list a to-do list, jak obsah okamžitě vylepšit. Do 5 dní a za zlomek ceny, na kterou by přišel obsah webu od profesionálního copywritera.

[Návod+check-list] Onboarding, který nováčkům usnadňuje nalodění do agenturního života

Rok jsme zdokonalovali naloďovací proces pro nové kolegy. Teď jsme pro vás sepsali návod, se kterým to zvládnete taky.

SEO copywriting v roce 2019: co musí každý dobrý textař vědět o SEO

Když jsem před lety začínal v on-line agentuře, měli tamější obchoďáci za to, že cílem SEO je dostat klienta na první pozice ve vyhledávání na vybraná klíčová slova. A mně jako copywriterovi nakukali, že musím tato klíčová slova psát psát do všech textů v co nejvyšší hustotě...

4 důvody, proč z vás videohry udělají lepšího copywritera

Říká se, že kdo chce dobře psát, musí hodně číst. Málokdo ale ví, že vaše copywriterské dovedností vypiluje i pravidelné hraní videoher. Ty totiž nespočívají jen ve střílení démonů, stavění řádků z padajících kostiček a budování zábavních parků. V tomto článku zjistíte, proč by si měl každý copywriter jednou za čas nějakou hru zapařit.

Končí nám dvě skvělé (a velké) spolupráce

Většina agentur střídá navenek dva radostné obrazy. První zvěstuje příchod nového klienta a druhý nástup svěžích kolegů do týmu. I my to tak děláme. Jejich protipól ale zahlédnete jen vzácně. Jenže i to se děje. A právě rozchodem agentury s klientem jsme si teď procházíme – a to hned dvojitě.

12 věcí, které si můžete ukrást z našich interních postupů

Martin popisuje, jak během tří let vznikla z one man show firma s pevnou firemní kulturou, kterou tvoří a udržují sami lidé z Obsahovky. Konkrétní nástroje, rituály a procesy můžete ihned využít ve svém týmu i vy.

[B2B monitor] Brzy vám odhalíme, jak jsou na tom české firmy s content marketingem

Hned zkraje roku jsme se stali partnery B2B monitoru, který je po sedmi letech fungování nejucelenějším zdrojem dat o B2B marketingu v Česku. Jeho aktuální vlna má za téma content marketing.

Třetí rok Obsahovky

Oslavili jsme třetí výročí. Loni jsem si myslel, že řídit agenturu je jako jezdit na horském kole. Chtěl jsem zůstat otevřený nápadům, naslouchat intuici a důsledně odpočívat. Jak se to povedlo?

Mimo kancelář: nastavte si OOO e-mail, který bude pro příjemce óóó

Automatické out of office e-maily v nepřítomnosti mohou být otravný spam, nebo příjemné rozptýlení a důvod k úsměvu. Máme tipy a příklady z praxe, jak si před dovolenou nastavit ten druhý případ.

6 tipů, které mi pomohly vymyslet a napsat 404 důvodů za 8 hodin

Justin Blackman napsal 10 211 titulků za 100 dní. Já dala za 8 hodin 404 důvodů, proč je na nic naše stránka 404. V čem se s Justinem shodneme a co si z těchto výzev může odnést každý copywriter?

Care-Do-Think-See: Celou dobu to mělo být naopak

Říkal to už v roce 2015 Avinash Kaushik, tak to musí být pravda. Čtěte, proč STDC (obsahový) marketing nespasí a proč se vyplatí ta čtyři písmenka přeházet na CDTS.

Inspirace pro váš obsah. 33 markeťáků vybralo nejúspěšnější obsahový počin za rok 2017

Také letos nás zajímalo, co roztáčelo kola obsahového marketingu v loňském roce. Tak jsme se zeptali markeťáků 33 firem na to, co vnímají jako jejich nejúspěšnější vytvořený obsah za rok 2017.

Co mě Kaiser, Lábus & 1019 dílů rozhlasového seriálu Tlučhořovi naučili o psaní

Téměř čistá improvizace, 500+ postav, dva herci. Rozhlasový seriál Tlučhořovi vysílá s přestávkami a přeskoky mezi stanicemi a platformami už od roku 1990. Poslouchám ho od roku 2005. Téměř den co den, aspoň jeden díl. A nelituju ani minuty.

Vánoční povídka – PF 2018 od Obsahovky

Hlavou narážím do skříňky provizorní kuchyňské linky. Au. Třu si čelo a v první chvíli nechápu, co se stalo. Vroucí voda v konvici, zima, mikrospánek. Zhluboka se nadechnu. Jasně. Krušné hory a naše zkřehlá copyfarma.

Hledáme projekťáka, který chce zažít růst firmy pod rukama

Teď je nás 14, ale brzo to může být skoro dvakrát tolik. Právě jsme uzavřeli druhý rok s průměrným 53% růstem. Ještě zdaleka nevyužíváme celý potenciál. Proto hledáme posilu do Brna na řízení projektů - aby všechno šlapalo minimálně stejně dobře dál.

Jak poznáte, že vaše značka trpí nejasnou tonalitou

Noví zaměstnanci, úprava webu, předvánoční záplava objednávek. Téměř cokoli, co ve firmě řešíte, vám náramně usnadní sjednocený tón značky. No fakt. Představíme 5 nejčastějších symptomů chybějící tonality a ukážeme příklady úspěšné léčby.

Čtyři nové tváře Obsahovky a jak se třeba jednou z nich stát, když budete chtít

Po jarním nástupu Lucky jsme si ostřejší nábor vyzkoušeli až na konci léta. Rychle jsme nabrali Margitu na marketing, Zuzku na projektové řízení, Alenu na copywriting do Prahy a Martinu jako copy posilu do Brna. Představíme vám je, a při té příležitosti ukážeme, jak to vlastně s hledáním lidí máme.

Hledá se: Copywriter Užabytubyl

Tohle je Důl Hlubina. Místnost, ve které copywriteři každý den těží chytlavé titulky, odborné texty i vtipné hlášky. Jedno místo tu máme volné. Přidáte se?

Pět zásad, které platí pro řízení agentury i horského kola

V půlce srpna slavíme narozeniny. Dva roky od oficiálního založení firmy. Chvilka, co? Pohled na Obsahovku před rokem je pro mě přesto něco jako pohled do pleistocénu: vidím podivné bytosti jen vzdáleně připomínající ty současné.

Jak jsme našli nové kanceláře, celé je překopali a dostali kus Ostravy do Brna

Ještě před pár měsíci jsme se na 20 metrech čtverečních tísnili v 11 lidech, polici v rohu jsme říkali marketingový sklad a občas se na nás chodili dívat přes sklo, jestli jako fakt. Teď jsme na místě, které jsme si vysnili, vymysleli a postavili. Bez kompromisů. A jak máme ve zvyku, ukážeme vám celý příběh.

Jak jsme vyráběli nový web a měnili identitu

V uplynulých 6 měsících jsme si vyjasnili, kdo jsme, kam jdeme, a co nám na cestě zatím chybí. Výstupem navenek je nový web a vizuální styl, výstupem dovnitř firma připravená na růst, která spolu drží víc než kdykoliv předtím. Otevřu vám celý proces a ukážu, kolik to celé stálo. Třeba naše zkušenost pomůže někomu, kdo zatím s podobným krokem váhá.

Jak jsem se naučila dávat (a přijímat) zpětnou vazbu

„Nechte text uležet a za čas se k němu vraťte.“ Podobnou radu se dočtete v každé příručce o psaní. Nám je k ničemu. Většinou nemáme prostor pro to, abychom nechali text odpočinout a za měsíc se na něj podívali čerstvýma očima. Naštěstí jsou tu čerstvé oči kolegů a báječný proces revizí.

31 markeťáků se podělilo o nejúspěšnější obsah za rok 2016

Rádi sledujeme vývoj českého obsahu. Proto jsme navázali na první ročník ankety a znovu se zeptali firem, jaký nejlepší obsah pro své zákazníky za uplynulý rok připravili. Roku 2016 kralovala videa, pohledy do zákulisí a ke slovu se dostaly i dobročinné projekty.

Čísla & fakta: Kolik stála a jak se nám vyplatila expertní anketa

Když jsme uviděli u počítadla času svítit 40 hodin, zarazili jsme se. Týden práce a ještě to není hotové! Stojí to vůbec za to? Měsíc a kousek po vydání finálního článku odkrýváme karty a ukážeme vám, co přesně nám anketa dala a vzala.

Copywriteři jsou jako letadla. Naučte se je pilotovat

Skvělé výsledky v naší branži stojí na jasném zadání, podrobných podkladech a dostatku času. Tedy na efektivní spolupráci copywritera s klientem. Celé to trochu připomíná cestu letadlem, tak vzhůru na letiště!

18 českých markeťáků prozradilo, jaký nejlepší obsah připravili v roce 2015

ZOOT, Bosch, Neoluxor a 15 dalších firem. Ti všichni tvoří skvělý obsah a my jsme se jich zeptali, co se jim nejvíce povedlo. Přečtěte si jejich odpovědi a inspirujte se při tvorbě vlastního obsahu u těch nejlepších.