Náborovou kampaň pro lídra ve strojírenství neuděláte od stolu. Musíte mezi lidi do výroby
Najít CNC seřizovače kdekoliv v Česku by bylo těžké. Najít je v podhůří Jeseníků a v tamní konkurenci je ještě těžší. Nových CNCčkařů ze škol vychází stále méně a ti stávající už pracují v jiných firmách. Pokud jim ale nabídnete to, co opravdu chtějí, máte šanci je získat. Strategii pro náborovou komunikaci firmy Dormer Pramet jsme proto postavili na hloubkových rozhovorech se zaměstnanci.
30. díl: Jak se píše… o volnočasových aktivitách
Nabízet volnočasové aktivity, propagovat kroužky pro děti i dospělé, informovat o akcích pro veřejnost. To všechno patří k práci PR manažerky a tiskové mluvčí Střediska volného času Lužánky Kristýny Bejčkové. Poslouchejte, jak se jí daří udržet si přehled o nespočtu aktivit, komunikovat s lektory i účastníky kurzů a být vlastně pořád na příjmu.
27. díl: Jak se píše… o práci řidiče MHD
Chceš, aby za tebou holky běhaly? Staň se řidičem MHD. Chceš řídit káru za 60 mega? Staň se řidičem šaliny. Dělá se ti vzadu blbě? Staň se řidičem MHD. To je výběr z 22 plakátů, které vídají cestující městské hromadné dopravy v Brně. O náborové kampani, práci řidiče a marketingu Dopravního podniku města Brna si Honza Sýkora z Obsahovky povídal s Hanou Tomaštíkovou.
[Plakát ke stažení] Dlouhodobý trénink i instantní tipy na rozproudění kreativity
Tvůrčí krizi nebo jen pocit nedostatku kreativity zažívá asi každý. A je jedno, jestli se živí psaním, kreslením nebo jinou tvůrčí činností. Někteří mají dokonce pocit, že kreativní byli naposled v dětství. Kreativita je ale proces, který v sobě může každý zapnout a tvořit na počkání. Někomu se proces spouští automaticky, někdo v sobě musí spouštěcí tlačítko najít. Přečtětě si pár tipů, jak na to.
Velká náborová kampaň ve vysoce konkurenčním prostředí? Žádný problém!
Otevíráte novou výrobní halu a sháníte do ní 50 lidí. V nejhorším období pro nábor, o letních prázdninách. A ve chvíli, kdy je celé město doslova vytapetované reklamou vašeho konkurenta. Co s tím? Přesně zacílit a zaujmout ty správné uchazeče. Takhle jsme postupovali při tvorbě náborové kampaně pro AŽD. Celé se to povedlo i díky spolupráci s profíky ze Smeczky a Optimia.
Jak napsat e-book, kterým oslovíte publikum
Máte na blogu perfektně rozpracované téma do několika článků, víte, že u čtenářů mají úspěch, nebo se vás opakovaně na nějakou oblast vyptávají? Pak možná nastal čas vydat e-book. On-line dokument, ve kterém čtenář najde vše podstatné a ještě vám výměnou za něj dá svůj kontakt. Přečtěte si, jak vytvořit e-book, který osloví čtenáře, udělá z nich potenciální zákazníky a posílí vaši pověst odborníka.
Jak napsat landing page, aby dovedla uživatele ke konverzi
Na první pohled vypadá jako obyčejná webová stránka. Přitom je tou nejdůležitější částí webu. Dokáže totiž proměnit návštěvníka v zákazníka – tohle kouzlo dokáže landing page neboli přistávací stránka. Máme pro vás pár tipů, jak takovou landing page napsat.
Jak napsat newsletter, na který budou čtenáři netrpělivě čekat
Představte si nástroj, díky kterému můžete být v úzkém kontaktu s každým jedním zákazníkem. Kdykoliv mu dáte vědět o novinkách, nabídnete produkty na míru, pozvete na akci nebo pošlete gratulaci k narozeninám. S jistotou, že k němu zpráva dorazí a nikam mu nezapadne. Tohle všechno dokážou newslettery. Že je ještě neposíláte? Měli byste začít – přečtěte si, jak na to.
Jak jsme ladili tonalitu UniCredit Bank. Aby zněla uvolněně, ale nebyl to punk
Ono se lehce řekne: chceme znít přátelsky. Pokud jste ale zavedená banka s řadou konzervativních klientů, nemůžete najednou naskočit na žoviální notu nebo si dělat ze sebe legraci. Přečtěte si, jak jsme se s tím popasovali a jak jsme vyladili servisní komunikaci UniCredit Bank. Aby byla ke klientům přívětivá, ale zároveň dostatečně seriózní.
18. díl: Jak se píše… o sportovní výživě
Kreativita, vtip, ale také odborné informace ověřené výživovými poradci. To je mix, který zaručuje úspěch komunikace Aktinu na sítích i na vlastním blogu. Stojí za ní také Iva Linhartová, která byla hostem dalšího dílu našeho podcastu.
16. díl: Jak se píše... o softwaru
Květa Geršlová je freelance marketérka, copywriterka a tvůrkyně obsahu. Značkám pomáhá odlišit se pomocí obsahu od konkurence. Zkušenosti sbírala ve startupu, agentuře i technologické firmě. Ví, jak je těžké psát o složitých oborech i jak ukázat, co děláte, jinak než to ukazují ostatní.
11. díl: Jak se píše… vtip
Kdo je povolanější mluvit o používání vtipu v copy a propagaci značky, než stand-up komička? Lucie Macháčková je navíc moderátorka, scénáristka, herečka, spisovatelka a head of social v České televizi. V novém dílu podcastu si s ní Martin povídal o tom, jak vtip vytvořit i jak poznat, kam už se vtip nehodí.
10. díl: Jak se píše… o duševním zdraví
Psaní o své práci psychologa je pro Adama Táborského způsob, jak si utřídit myšlenky a získat pohled z jiné perspektivy. O tom, jak se odhodlat k vydávání obsahu pro veřejnost a proč je to pro psychologa důležité, mluví v novém díle podcastu.
9. díl: Jak se píše… v neziskovce
Vydávat kvanta obsahu a spoléhat přitom jen na dobrovolníky může být pro někoho noční můra. Pro Terézii Palaščákovou z Česko.Digital je to denní chleba. Co jí pomáhá a jak své kolegy motivuje, aby jí dodávali smysluplný a kvalitní obsah, prozradila v dalším díle podcastu.
8. díl: Jak se píše… o práci policie
Místo nudných svodek se strohými informacemi vydává podcast Švestky valí pecky a o práci strážníků informuje na Facebooku i Twitteru. O tom, jak předávat důležité informace lidem poutavou formou v mantinelech omezující legislativy, povídá Jakub Ghanem, vedoucí tiskového oddělení brněnské městské policie.
7. díl: Jak se píše… v B2B obchodu
Majka Schüller má na starosti celý marketing firmy KOMA Modular, která se zabývá modulární výstavbou. Psát o inovativním oboru a cílit na další firmy se v mnohém liší od propagace zboží zákazníkům. O specifikách komunikace v B2B povídala v dalším dílu podcastu Obsahovky.
6. díl: Jak se píše… v Obsahovce
Práce v agentuře obnáší psaní pro různé klienty z rozličných oborů. Jak se copywriterům daří přepínat mezi tématy nebo jak se vypořádávají s tím, když se klientovi výstup nelíbí? Poslechněte si vánoční díl podcastu, do kterého si Martin pozval čtveřici kolegů – copywritery Katku Kalivodovou s Honzou Novákem a projekťáky Elišku Gunišovou s Filipem Fišerem.
5. díl: Jak se píše… o knihách
Adam Pýcha stojí za rozpoznatelnou tváří knihkupectví Knihy Dobrovský i za největší komunitou čtenářů v České republice Knižní závisláci. K tvorbě obsahu za knihkupectví vede kohokoliv z týmu, kdo o to má zájem, sám za firmu mluví i ve volném čase. O (ne)výhodách úzkého spojení marketéra se značkou mluvil v novém dílu podcastu Obsahovky.
4. díl: Jak se píše... o e-mailech
Mohlo by se zdát, že e-maily jsou přežitek. Copywriterka Kateřina Kang si to nemyslí. Naopak newslettery vnímá jako důležitý formát, který přináší čtenářům důležité informace a kterými s nimi značky budují dlouhodobý vztah – dokonce lépe než na sociálních sítích. O tom, jak psát e-maily, vykládala v pátém dílu podcastu Obsahovky.
3. díl: Jak se píše... pro chovatele
Martin Brablec ve třetím dílu podcastu Obsahovky vyzpovídal Tomáše Haškovce. Marketingový ředitel e-shopu Spokojený pes stojí za originální komunikací i nápady, kterými baví chovatele mazlíčků v Česku i na Slovensku. Poslechněte si jeho tipy pro nastavení tonality značky i hravé zvládání krizových situací.
2. díl: Jak se píše… pro hudební festivaly
S láskou k hudbě, pro fanoušky, se kterými sdílí jejich zálibu, ale i v časovém presu s tlakem na aktuálnost a otevřenost. Tak popisuje Matěj Chalupa tvorbu obsahu v hudební produkci. Těžko bychom pro druhý díl podcastu Obsahovky hledali někoho povolanějšího. Matěj působí jako Social Media Manager v týmu Ameba Production a na starosti má hlavně obsah pro sociální sítě a web festivalu Rock for People.
Obsahovka Live #8 Obsah a kariérní komunikace
Po covidové pauze jsme oživili zákaznickou minikonferenci. Pro klienty a partnery jsme tentokrát uspořádali přednášky o kariérní komunikaci. I z dotazů během přednášek bylo patrné, že téma u klientů hodně rezonuje a řeší ho každý.
1. díl: Jak se píše… v advokátní kanceláři
Do úvodního dílu podcastu Obsahovky zavítal Martin Klusoň, toho času marketingový ředitel v advokátní kanceláři KROUPAHELÁN. Probrali jsme s ním specifika tvorby obsahu v konzervativním právnickém ovzduší, kde se klade důraz na faktickou přesnost a precizní formulace.
Jak jsme vylepšili náborové inzeráty pro Proof & Reason
Když dnes chcete sehnat kvalitního a zkušeného pracovníka, nestačí vyvěsit na web inzerát s nabídkou pozice a mzdy. Zatímco dřív se uchazeči prali o práci, dnes se firmy perou o zaměstnance. Přečtěte si, jak jsme náborové inzeráty upravovali pro Proof & Reason, tvůrce e-shopů a lead-gen webů.
Jak tvoříme produktové fotky, které vyšperkují obsah a podpoří prodej
Můžete mít do poslední tečky vyladěný text. Pokud k němu ale přidáte nekvalitní a nicneříkající fotku, pohřbíte ho. Proto vždy přemýšlíme, jak texty a vizuální prvky propojit, aby dohromady tvořili obsah, který funguje. A co víc – který prodává. Přečtěte si, jak tvoříme produktové fotky, které ke své prezentaci na webu, sociálních sítích, e-shopu či v recenzích používá krejčovství GALARD, Remoska nebo MALL.cz.