16. díl: Jak se píše... o softwaru
Květa Geršlová je freelance marketérka, copywriterka a tvůrkyně obsahu. Značkám pomáhá odlišit se pomocí obsahu od konkurence. Zkušenosti sbírala ve startupu, agentuře i technologické firmě. Ví, jak je těžké psát o složitých oborech i jak ukázat, co děláte, jinak než to ukazují ostatní.
11. díl: Jak se píše… vtip
Kdo je povolanější mluvit o používání vtipu v copy a propagaci značky, než stand-up komička? Lucie Macháčková je navíc moderátorka, scénáristka, herečka, spisovatelka a head of social v České televizi. V novém dílu podcastu si s ní Martin povídal o tom, jak vtip vytvořit i jak poznat, kam už se vtip nehodí.
10. díl: Jak se píše… o duševním zdraví
Psaní o své práci psychologa je pro Adama Táborského způsob, jak si utřídit myšlenky a získat pohled z jiné perspektivy. O tom, jak se odhodlat k vydávání obsahu pro veřejnost a proč je to pro psychologa důležité, mluví v novém díle podcastu.
9. díl: Jak se píše… v neziskovce
Vydávat kvanta obsahu a spoléhat přitom jen na dobrovolníky může být pro někoho noční můra. Pro Terézii Palaščákovou z Česko.Digital je to denní chleba. Co jí pomáhá a jak své kolegy motivuje, aby jí dodávali smysluplný a kvalitní obsah, prozradila v dalším díle podcastu.
8. díl: Jak se píše… o práci policie
Místo nudných svodek se strohými informacemi vydává podcast Švestky valí pecky a o práci strážníků informuje na Facebooku i Twitteru. O tom, jak předávat důležité informace lidem poutavou formou v mantinelech omezující legislativy, povídá Jakub Ghanem, vedoucí tiskového oddělení brněnské městské policie.
7. díl: Jak se píše… v B2B obchodu
Majka Schüller má na starosti celý marketing firmy KOMA Modular, která se zabývá modulární výstavbou. Psát o inovativním oboru a cílit na další firmy se v mnohém liší od propagace zboží zákazníkům. O specifikách komunikace v B2B povídala v dalším dílu podcastu Obsahovky.
6. díl: Jak se píše… v Obsahovce
Práce v agentuře obnáší psaní pro různé klienty z rozličných oborů. Jak se copywriterům daří přepínat mezi tématy nebo jak se vypořádávají s tím, když se klientovi výstup nelíbí? Poslechněte si vánoční díl podcastu, do kterého si Martin pozval čtveřici kolegů – copywritery Katku Kalivodovou s Honzou Novákem a projekťáky Elišku Gunišovou s Filipem Fišerem.
5. díl: Jak se píše… o knihách
Adam Pýcha stojí za rozpoznatelnou tváří knihkupectví Knihy Dobrovský i za největší komunitou čtenářů v České republice Knižní závisláci. K tvorbě obsahu za knihkupectví vede kohokoliv z týmu, kdo o to má zájem, sám za firmu mluví i ve volném čase. O (ne)výhodách úzkého spojení marketéra se značkou mluvil v novém dílu podcastu Obsahovky.
4. díl: Jak se píše... o e-mailech
Mohlo by se zdát, že e-maily jsou přežitek. Copywriterka Kateřina Kang si to nemyslí. Naopak newslettery vnímá jako důležitý formát, který přináší čtenářům důležité informace a kterými s nimi značky budují dlouhodobý vztah – dokonce lépe než na sociálních sítích. O tom, jak psát e-maily, vykládala v pátém dílu podcastu Obsahovky.
3. díl: Jak se píše... pro chovatele
Martin Brablec ve třetím dílu podcastu Obsahovky vyzpovídal Tomáše Haškovce. Marketingový ředitel e-shopu Spokojený pes stojí za originální komunikací i nápady, kterými baví chovatele mazlíčků v Česku i na Slovensku. Poslechněte si jeho tipy pro nastavení tonality značky i hravé zvládání krizových situací.
2. díl: Jak se píše… pro hudební festivaly
S láskou k hudbě, pro fanoušky, se kterými sdílí jejich zálibu, ale i v časovém presu s tlakem na aktuálnost a otevřenost. Tak popisuje Matěj Chalupa tvorbu obsahu v hudební produkci. Těžko bychom pro druhý díl podcastu Obsahovky hledali někoho povolanějšího. Matěj působí jako Social Media Manager v týmu Ameba Production a na starosti má hlavně obsah pro sociální sítě a web festivalu Rock for People.
Obsahovka Live #8 Obsah a kariérní komunikace
Po covidové pauze jsme oživili zákaznickou minikonferenci. Pro klienty a partnery jsme tentokrát uspořádali přednášky o kariérní komunikaci. I z dotazů během přednášek bylo patrné, že téma u klientů hodně rezonuje a řeší ho každý.
1. díl: Jak se píše… v advokátní kanceláři
Do úvodního dílu podcastu Obsahovky zavítal Martin Klusoň, toho času marketingový ředitel v advokátní kanceláři KROUPAHELÁN. Probrali jsme s ním specifika tvorby obsahu v konzervativním právnickém ovzduší, kde se klade důraz na faktickou přesnost a precizní formulace.
Jak jsme vylepšili náborové inzeráty pro Proof & Reason
Když dnes chcete sehnat kvalitního a zkušeného pracovníka, nestačí vyvěsit na web inzerát s nabídkou pozice a mzdy. Zatímco dřív se uchazeči prali o práci, dnes se firmy perou o zaměstnance. Přečtěte si, jak jsme náborové inzeráty upravovali pro Proof & Reason, tvůrce e-shopů a lead-gen webů.
Jak tvoříme produktové fotky, které vyšperkují obsah a podpoří prodej
Můžete mít do poslední tečky vyladěný text. Pokud k němu ale přidáte nekvalitní a nicneříkající fotku, pohřbíte ho. Proto vždy přemýšlíme, jak texty a vizuální prvky propojit, aby dohromady tvořili obsah, který funguje. A co víc – který prodává. Přečtěte si, jak tvoříme produktové fotky, které ke své prezentaci na webu, sociálních sítích, e-shopu či v recenzích používá krejčovství GALARD, Remoska nebo MALL.cz.