[NÁVOD] Jak psát o velmi složitých oborech

Setkal se s tím asi každý copywriter: „Sorry jako, ale jak o tom můžeš psát, když nejsi odborník na ____ (kyselinu hyaluronovou, fluoroalkylační činidla, hybridní investiční strategie, cokoliv, čemu nerozumíte)?“ Nejsme výjimkou. Jenže ono to jde.

CREATIVE summit, 18. 5. 2018: Jak propojovat copywritery s daty

Který obsah funguje a přináší reálné výsledky? Na otázku, kterou pokládají nejen klienti, ale i zvídaví copywriteři a content marketéři, odpověďěl Martin na konferenci CREATIVE summit v Bratislavě.

Marketing&Media, 7. 5. 2018: Brněnské agentury rostou na pražských klientech

Na konci dubna nás v rámci turné po brněnských agenturách navštívila redaktorka z Marketing&Media. Jsme rádi, že jsme mohli přispět svou zkušeností s místními specifiky, s náborem lidí i s rozdíly oproti Praze.

Copy na stojáka #3, 19. 4. 2018: Vzdělávání copywritera

Snídaně na téma Inbound marketing v B2B, 19. 4. 2018: Panelová diskuse

Snídani v pražském Café Louvre pořádané kombem Mooza + Salesforce doplnila téměř dvouhodinová diskuse Jany Holanové z MSD a zakladatele Obsahovky Martina Brablece.

Hledá se: Copywriterská měňavka

Marťa vás přiměje těšit se na GDPR i na výběr kloubní výživy pro koně. Honza umí prodat jak software na řízení farmy, tak pasivní domek. A Eva zase zvládá prokládat psaní o Togniho činidlech zubními náhradami. Máme pestrý tým, který umí jít do hloubky. Teď hledáme posilu, která se nezalekne a dokáže tvořit obsah pro zdánlivě nespojitelné obory zároveň.

Hledá se account, který s námi vybuduje Brno v Praze

Teď je nás 17, ale brzo to může být skoro dvakrát tolik. Právě jsme uzavřeli druhý rok s průměrným 53% růstem. Ještě zdaleka nevyužíváme celý potenciál – a hlavně ne v Praze. Už teď tam máme základnu a několik skvělých klientů, ale chybí nám hlava, která to zastřeší a bude kopat dopředu.

Co mě Kaiser, Lábus & 1019 dílů rozhlasového seriálu Tlučhořovi naučili o psaní

Téměř čistá improvizace, 500+ postav, dva herci. Rozhlasový seriál Tlučhořovi vysílá s přestávkami a přeskoky mezi stanicemi a platformami už od roku 1990. Poslouchám ho od roku 2005. Téměř den co den, aspoň jeden díl. A nelituju ani minuty.

Hledáme projekťáka, který chce zažít růst firmy pod rukama

Teď je nás 14, ale brzo to může být skoro dvakrát tolik. Právě jsme uzavřeli druhý rok s průměrným 53% růstem. Ještě zdaleka nevyužíváme celý potenciál. Proto hledáme posilu do Brna na řízení projektů - aby všechno šlapalo minimálně stejně dobře dál.

V B2B je nejdůležitější obchodník, ale marketing pomáhá uzavřít kruh

Co v marketingu funguje CERVA GROUP – jednomu z největších evropských výrobců a distributorů pracovních ochranných pomůcek? A jak si tamní markeťáci v době klesajících rozpočtů na marketing obhajují náklady? O tom jsem si povídal s marketingovou manažerkou Veronikou Steinmetzovou a se specialistou on-line marketingu Vítězslavem Švecem.

Co si odnést pro copy&content z Marketing Festivalu 2017

Nejsilnější line-up plný celebrit internetového marketingu, vyprodaný za 14 dní a s dvojnásobkem účastníků ze zahraničí. Marketing Festival 2017 provázela samá velká slova. Tak radši zůstaneme střídmí a dáme vám jen krátký souhrn toho, co si pro svou práci odnášíme my.

Čtyři nové tváře Obsahovky a jak se třeba jednou z nich stát, když budete chtít

Po jarním nástupu Lucky jsme si ostřejší nábor vyzkoušeli až na konci léta. Rychle jsme nabrali Margitu na marketing, Zuzku na projektové řízení, Alenu na copywriting do Prahy a Martinu jako copy posilu do Brna. Představíme vám je, a při té příležitosti ukážeme, jak to vlastně s hledáním lidí máme.

Hledá se: Copywriter Užabytubyl

Tohle je Důl Hlubina. Místnost, ve které copywriteři každý den těží chytlavé titulky, odborné texty i vtipné hlášky. Jedno místo tu máme volné. Přidáte se?

Pět zásad, které platí pro řízení agentury i horského kola

V půlce srpna slavíme narozeniny. Dva roky od oficiálního založení firmy. Chvilka, co? Pohled na Obsahovku před rokem je pro mě přesto něco jako pohled do pleistocénu: vidím podivné bytosti jen vzdáleně připomínající ty současné.

Jak jsme našli nové kanceláře, celé je překopali a dostali kus Ostravy do Brna

Ještě před pár měsíci jsme se na 20 metrech čtverečních tísnili v 11 lidech, polici v rohu jsme říkali marketingový sklad a občas se na nás chodili dívat přes sklo, jestli jako fakt. Teď jsme na místě, které jsme si vysnili, vymysleli a postavili. Bez kompromisů. A jak máme ve zvyku, ukážeme vám celý příběh.

Jak jsme vyráběli nový web a měnili identitu

V uplynulých 6 měsících jsme si vyjasnili, kdo jsme, kam jdeme, a co nám na cestě zatím chybí. Výstupem navenek je nový web a vizuální styl, výstupem dovnitř firma připravená na růst, která spolu drží víc než kdykoliv předtím. Otevřu vám celý proces a ukážu, kolik to celé stálo. Třeba naše zkušenost pomůže někomu, kdo zatím s podobným krokem váhá.

SOVA DAY, 13. 6. 2017: 10 konkrétních obsahových tipů, které zásadně vylepší vaše e-maily

Obsahovka Live #1 Obsah, marketing a HR

Už delší čas jsme přemýšleli, jak klientům nejen přinášet výsledky, ale také se vzájemně inspirovat a čas od času se setkat i neformálně a jinde než u práce.

Report: Začali jsme s pořádáním minikonferencí pro své zákazníky

Už delší čas jsme přemýšleli, jak klientům nejen přinášet výsledky, ale také se vzájemně inspirovat a čas od času i neformálně potkávat jinde než u práce. Ze všech nápadů nakonec zvítězil formát zákaznické konference a report z její říjnové premiéry máte právě před sebou.

Jak mohli copywriteři přežít Marketing festival 2016 a ještě si něco odnést

Pokud vás nevzrušuje programatický nákup reklamy, real time bidding nebo to, že průměrný CMO už brzo utratí za technologické nástroje víc než CTO, letošní Marketing festival v Ostravě pro vás fakt nebyl. Vlastně jste mohli i docela trpět.

[C&CKH 14] Nebojte se dlouhých webů. Ukážeme vám, jak na ně

[Kompletní návod] Jak psát případové studie: postupy, osvědčené otázky

Vyměňte pár desítek minut čtení za několik let hledání, zkoušení a ověřování v praxi. Předáme vám vše, co jsme se naučili o psaní případových studií. Včetně osnovy, kterou sami používáme, a 17 otázek, se kterými do každé případovky dostanete maximum přínosných informací.

[C&CKH 12] Napište skvělý příspěvek na blog a využijte Business Model Canvas pro neziskovky

Rozhovor pro MladýPodnikatel.cz

V červnu se mnou také Jirka Rostecký udělal rozhovor o content marketingu a copywritingu se zaměřením na menší e-shopy. Povídání bylo civilní, pohodové a hlavně – existuje i ve formě podcastu!

6x o cloudových aplikacích Obsahové agentury

Čísla & fakta: Kolik stála a jak se nám vyplatila expertní anketa

Když jsme uviděli u počítadla času svítit 40 hodin, zarazili jsme se. Týden práce a ještě to není hotové! Stojí to vůbec za to? Měsíc a kousek po vydání finálního článku odkrýváme karty a ukážeme vám, co přesně nám anketa dala a vzala.

Avinash Kaushik aktualizoval svůj framework See-Think-Do-Care

Myslím, že díky Marketing Festivalu je Česká republika zemí s nejvyšší koncentrací markeťáků, copywriterů a konzultantů obeznámených se STDC na počet obyvatel na světě. Jestli máte tohle zaklínadlo v repertoáru taky, určitě si nenechte ujít jeho osvěženou a okomentovanou verzi.

[C&CKH 4] Triky na e-mailové předměty, jak dělat obří ankety a dvě školení k tomu

10 copy rad, které bych dal sobě samému před 10 lety

Máte před sebou 45 minut a 70+ lidí s nápadem. Cíl? Ukázat jim, jak můžou svou big ideu vystřelit do světa skvělým obsahem. Nebo to aspoň neudělat blbě. Takže jsem se zamyslel a sepsal rady, za které bych, když jsem začínal, platil zlatem.