2. díl: Jak se píše… pro hudební festivaly

Kamila Vlčková
S láskou k hudbě, pro fanoušky, se kterými sdílí jejich zálibu, ale i v časovém presu s tlakem na aktuálnost a otevřenost. Tak popisuje Matěj Chalupa tvorbu obsahu v hudební produkci. Těžko bychom pro druhý díl podcastu Obsahovky hledali někoho povolanějšího. Matěj působí jako Social Media Manager v týmu Ameba Production a na starosti má hlavně obsah pro sociální sítě a web festivalu Rock for People.

Na akcích i během celého roku je neustále ve střehu. „Máme rámcový plán, víme, kdy začíná předprodej, nebo kdy oznamujeme kapely. Všechno ale naplánovat nejde. Na změny musíme reagovat pružně, co nejdřív a otevřeně je komunikovat,“ zdůrazňuje Matěj Chalupa. V řešení problémů a dotazů od fanoušků mu pomáhá krizové desatero na možné situace, jako je zrušení nebo zpoždění koncertu nebo výpadek techniky na akci. Se zbytkem se musí popasovat sám.

Důležitá je podle Matěje také uvěřitelnost. „Ať mluvíme o metalové kapele, indie hudebníkovi nebo folkovém písničkáři, vždy to působí uvěřitelně, protože to jde z nás. Všichni v týmu jsme hudební fanoušci a máme rádi to, o čem mluvíme a píšeme,“ říká. Dodává, že sdílení záliby s ostatními je to, co ho na práci v hudební produkci baví nejvíc. „Užívám si hudbu s fanoušky a zprostředkovávám ji těm, kteří na akci být nemůžou,“ popisuje Matěj.

 V některých oborech je zkrátka osobní vztah k tomu, o čem píšete, klíčový.

Poslechněte si celý díl: