[Návod] Jak napsat tiskovou zprávu, která neskončí v e-mailovém koši

Zaujmout v záplavě tiskových zpráv, které denně chodí z agentur a komunikačních oddělení firem do médií, není snadné. Tlačítko Smazat je neúprosné a jeho použití často předchází jen rychlé prolétnutí předmětu e-mailu. A pokud redaktor e-mail náhodou otevře a zpráva se mu nelíbí, příští e-mail od vás už možná rovnou smaže. Poradíme vám, jak psát tiskové zprávy tak, aby v koši nekončily.

3 bezpečnostní chyby, které při správě Facebooku možná děláte i vy

Když odcházíte z kanceláře, zamknete a možná i zapnete alarm. PIN nemáte napsaný na platební kartě. Do budovy jen tak nepustíte cizí lidi. Co ale děláte pro bezpečnost své společnosti na Facebooku? Nastavte tři bezpečnostní opatření, která vám pomohou ochránit firmu na sociálních sítích. Na první pohled se zdají samozřejmá, každý týden ale vidíme hned několik případů, kdy je firmy podcení a mají problémy.

Co jsem se naučil za rok vedení online magazínu Modré pyramidy

Za peníze ze stavebka jsem kdysi vyrazil do světa, úvěr na bydlení nechci a děsím se chvíle, kdy mám doma vzít do ruky vrtačku. Přesto už více než rok tvořím online magazín o pohodovém bydlení, kde je to samá cílová částka nebo rekonstrukce. Navzdory osobním předpokladům čísla naznačují, že to s kolegy děláme dobře. Přečtěte si, co mi dal rok spolupráce se stavební spořitelnou. Třeba to pomůže i vám – ať už jste ve svém projektu v roli klienta, nebo dodavatele.

Hledá se: copywriter odkudkoliv

Hledáme kolegu, který s námi bude psát o složitých oborech a tvořit obsah pro náročné klienty. Z Brna, Prahy a klidně taky z Deštného v Orlických horách. Až to bude bezpečné, občas se určitě potkáme i naživo, nevadí nám ale, když v kanclu nebudete sedět 5 dní v týdnu. Pokud vám nevadí občasné dojíždění, máte za sebou nějakou tu praxi a nejvíc ze všeho vás pořád baví psaní a práce s obsahem, možná hledáme právě vás.

[Přehled ke stažení] Co je v copy ze zákona tabu? Zakázaná reklama a formulace, kterým se vyhnout

Klasické copy poučky vám možná pomůžou napsat skvělý text, ale nezaručí, že bude ťip ťop i podle zákona. Ten totiž jasně říká, co všechno si v obsahovém marketingu můžete dovolit a co už je přes čáru. Přečtěte si, u kterých témat si dávat pozor na jazyk a u kterých projektů jsme narazili na hranice zákona my. A jako bonus si stáhněte přehled zakázané reklamy.

[Školení] Nakopněte community management jako NEVA a Modrá pyramida

Modrá pyramida hledala způsob, jak mohou zaměstnanci z poradenského centra zlepšit komunikaci na firemním Facebooku. Firma NEVA, která vyrábí venkovní stínění, zase přemýšlela, jak nakopnout vztahy s B2B partnery. Oběma jsme pomohli díky školení připravenému na míru. Přečtěte si krátké případovky, jak jsme postupovali.

Naučili jsme mluvit chatbota pro nejoriginálnější hotel v Česku

Brněnský zážitkový hotel Anybody potřeboval napsat dialogy pro chatbota, který návštěvníky provede výběrem pokoje. Přečtěte si, jak jsme vdechli život virtuální průvodkyni Anyone.

[Návod] Jak začít s interním mentoringem a proč tak skvěle funguje

Školení, workshopy či konference – tradiční způsoby oborového vzdělávání pro mnoho lidí nefungují. Tak co kdybyste přestali hledat externího profíka, který vám předá své know-how, a podívali se mezi své kolegy? Pokud je někdo z nich v dané oblasti dál než vy, může se stát vaším mentorem. Přečtěte si, jak mentoring využíváme my.

Nový výzkum ukazuje krutou realitu. Lidé na webech čtou ještě méně, než si nejspíš myslíte

Už v roce 1997 firma Nielsen Norman Group zjistila, že lidé při procházení webových stránek nečtou texty slovo od slova, ale jenom je skenují. Po více než 20 letech americká firma výzkum zopakovala – a výsledky jsou opět kruté. Lidé na webech obvykle nechtějí číst žádné texty, ale jenom se snaží co nejrychleji dobrat informace, kterou hledají.

[Kompletní návod] Jak psát případové studie: postupy, osvědčené otázky

Vyměňte pár desítek minut čtení za několik let hledání, zkoušení a ověřování v praxi. Předáme vám vše, co jsme se naučili o psaní případových studií. Včetně osnovy, kterou sami používáme, a 17 otázek, se kterými do každé případovky dostanete maximum přínosných informací.

Tonalitní manuál Happiley: Jak jsme dostali nejlepší vlastnosti produktu do komunikace

Komunikační manuál dá značce unikátní hlas a sjednotí komunikaci na různých kanálech. A jak takový manuál vzniká, vám rovnou ukážeme na příkladu. Podívejte se do zákulisí tonality české značky vyvíjející aplikaci pro spokojenost zaměstnanců.

Babičko, přišel ti PIN 2? Aneb jak nepsat nejdůležitější web v Česku

Registrační web na očkování proti covidu-19 je nejdůležitější webovou stránkou v historii českého internetu. Zamíří na něj miliony lidí, které chtějí definitivně ukončit ohromně stresující kapitolu svých životů – včetně seniorů, kteří nejsou technicky zdatní. Na web jsem se vydal i já, abych zjistil, zda je jeho obsah pro běžného člověka srozumitelný a intuitivní. Spoiler: není. Přitom stačilo pár drobných úprav, které by zvládl i začínající copywriter.