Návody na tvorbu skvělého obsahu od našich copywriterů. Čtěte blog Obsahovky.
34. díl: Jak se píše… o angličtině
„ChatGPT je na trénink angličtiny dnes lepší než špatný učitel angličtiny,“ říká Broňa Sobotka, nadšený učitel angličtiny z Brna. Zlepšovat se v angličtině lidem pomáhá už dlouhé roky, v podcastu jsme se proto bavili o tom, jak se mění požadavky jeho studentů na způsob, kterým se v jazyce chtějí vzdělávat. Kromě vzdělávacích tipů nám Broňa prozradil řadu postřehů, které se v posledních letech naučil při tvorbě téměř tří desítek online vzdělávacích kurzů.
33. díl: Jak se píše… o závislosti na technologiích
Kdy se vztah k našemu telefonu stává problematickým? Tým psychologů z organizace Replug me lidem to pomáhá rozpoznat a učí je, jak si k technologiím najít zdravější cestu. V podcastu Jak se píše o poslání Replug me promluvila předsedkyně Jana Klusáková a copywriterka Adéla Svobodová.
32. díl: Jak se píše… blog pro rodiče
Kam vyrazit s dětmi v Brně a okolí? To se dozvíte na blogu Brněnská máma, jehož autorka Kateřina Veveričíková už pátým rokem přináší tipy na výlety a zajímavá místa, které si užije celá rodina. V podcastu sdílela, co ji k tvorbě blogu přivedlo a jak si jako máma tří dětí na psaní blogu nachází čas.
31. díl: Jak se píše… o jižní Moravě
Jak přilákat turisty z celého Česka i ze zahraničí na jižní Moravu? Tím se ve své práci zabývá Martina Grůzová ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Moravy. V podcastu prozradila, jak k propagaci kraje přistupuje i co jsou jeho největší lákadla.
Náborovou kampaň pro lídra ve strojírenství neuděláte od stolu. Musíte mezi lidi do výroby
Najít CNC seřizovače kdekoliv v Česku by bylo těžké. Najít je v podhůří Jeseníků a v tamní konkurenci je ještě těžší. Nových CNCčkařů ze škol vychází stále méně a ti stávající už pracují v jiných firmách. Pokud jim ale nabídnete to, co opravdu chtějí, máte šanci je získat. Strategii pro náborovou komunikaci firmy Dormer Pramet jsme proto postavili na hloubkových rozhovorech se zaměstnanci.
30. díl: Jak se píše… o volnočasových aktivitách
Nabízet volnočasové aktivity, propagovat kroužky pro děti i dospělé, informovat o akcích pro veřejnost. To všechno patří k práci PR manažerky a tiskové mluvčí Střediska volného času Lužánky Kristýny Bejčkové. Poslouchejte, jak se jí daří udržet si přehled o nespočtu aktivit, komunikovat s lektory i účastníky kurzů a být vlastně pořád na příjmu.
29. díl: Jak se píše… kurz osobního rozvoje
Pokud jste fanoušky osobního nebo pracovního rozvoje, určitě znáte knihy z nakladatelství Jan Melvil Publishing. Vydali řadu bestsellerů a už tři roky provozují také online kurzy Vyšší Melvilí. Předávají v nich ty nejlepší hacky z jejich knih doplněné o know-how lektorů. O vzniku kurzů, jejich struktuře i marketingu kolem celé Vyšší Melvilí jsme si povídali s Nikolou Zubalíkovou a Petrou Čechovou.
Rozvojový kurz Obsahovky pohledem lektora: komu dá nejvíc, komu ho nedoporučuji a proč?
Za posledních pět let jsem s kolegy odučil devět rozvojových kurzů a pod rukama mi prošlo přes 50 copywriterů nebo markeťáků, kteří se ve své firmě starají o obsah. Co si z toho odnáším? Kurz není příliš vhodný pro začátečníky – a naopak nejvíce pomůže těm, kteří cítí stagnaci. Čtěte proč.
28. díl: Jak se píše… kritika kaváren
Jeho rajónem je brněnská gastro scéna, poznávacím znamením žluté módní doplňky, a zbraní kritický blog – na něm už sedmým rokem hodnotí úroveň místních kaváren. Nevynechá přitom jediný detail, od hlasitosti hudby až po kvalitu pěny na cappuccinu. O své zkušenosti s dlouholetým psaním recenzí se v nové epizodě podcastu podělil „fantom brněnských kaváren,“ nezávislý kritik vystupující pod přezdívkou Žlutý zákazník.
Jak využít obsah v account-based marketingu
Po account-based marketingu sahají zejména B2B firmy, které chtějí proniknout na nový segment, mají zálusk na pár vysněných klientů, nebo jejich cílovka čítá jen jednotky až desítky potenciálních zákazníků. Obsah je přitom nedílnou součástí každé account-based marketingové strategie. Čtěte, jak s ním pracovat u dlouhodobých i krátkodobých kampaní a zda zvolit článek, landing page, nebo hamburger.
HR marketing: jak oslovit lidi, kteří zatím nehledají práci
O změně práce reálně uvažuje 16 % zaměstnanců a dalších 14 % jich nové místo aktivně hledá. Pokud však HR komunikaci založíte jen na náborovém inzerátu a výkonnostní kampani, opomíjíte 70 % lidí. Používejte i další marketingové formáty. Oslovíte tím pasivní většinu a připravíte si půdu pro chvíli, kdy v práci člověk bouchne do stolu a pustí se do hledání nového zaměstnavatele.
Jak prodáváme bazény Relax na sociální sítích
Když jsme začínali spolupráci, sociální sítě firmy Bazény Relax ležely ladem. Naším úkolem bylo nejen komunikaci na sítích vzkřísit, ale také přivést novou komunitu a udělat z Facebooku prodejní kanál.