30. díl: Jak se píše… o volnočasových aktivitách
Nabízet volnočasové aktivity, propagovat kroužky pro děti i dospělé, informovat o akcích pro veřejnost. To všechno patří k práci PR manažerky a tiskové mluvčí Střediska volného času Lužánky Kristýny Bejčkové. Poslouchejte, jak se jí daří udržet si přehled o nespočtu aktivit, komunikovat s lektory i účastníky kurzů a být vlastně pořád na příjmu.
Svůj volný čas si řada Brňanů neumí představit bez SVČ Lužánky. Po městě a okolí má dohromady 12 pracovišť, kde pořádá na 900 kroužků s kapacitou více než 11 000 účastníků. Těší se velké oblibě, a to i v době, kdy děti tráví stále více času u obrazovek mobilů.
„Na všech kroužcích máme jen poslední volná místa, nebo jsou plné. Úbytek nebo nezájem nepozorujeme. Je to i tím, že se snažíme přizpůsobovat době. Nedržíme se aktivit, které jsou tu 70 let stejně jako Lužánky. Vymýšlíme nové kroužky, které jdou s dobou. Dostává se do nich umělá inteligence, máme kroužek lega, programátorské kroužky a další,“ popisuje Kristýna.
Když se řeknou Lužánky, každý v Brně ví
Propagaci samozřejmě pomáhá to, že Lužánky mají v Brně vybudované jméno. Každý ví, že pořádají kroužky, příměstské tábory, akce pro veřejnost nebo třeba výukové programy. O to, aby Lužánky byly stále vidět a slyšet, se stará právě Kristýna, která je součástí čtyřčlenného týmu propagace.
„Věnuju se hlavně textům, a to v interní i externí komunikaci. Je to komunikace s médii přes tiskové zprávy, spravuju sociální sítě, píšu pravidelný newsletter nebo interní časopis Ležák. Spolupracuju s kolegy napříč pracovišti i s lektory, které do komunikace zapojujeme,“ popisuje Kristýna.
V podcastovém studiu mluvil náš moderátor Jan Sýkora s Kristýnou Bejčkovou, která se stará o komunikaci SVČ Lužánky.
Pestrá škála aktivit, ale i pestrá cílovka
Z rozmanitých aktivit, které Lužánky nabízí, si vybere každý od batolat přes malé děti, školáky, dospívající a dospělé až po seniory. Pro PR manažerku to jinými slovy znamená komunikovat s velmi odlišnými publiky.
„Pomáhá mi vždy myslet na cílovou skupinu a jít přes kanály, které jsou jim nejblíž. Když propagujeme akce pro seniory, víc než sociální sítě fungují tištěné letáčky nebo zpravodaje městských částí. Zároveň je můžeme oslovit přes jejich děti a vnoučata, kde zase fungují sítě. Se stávajícími účastníky komunikujeme hlavně přes newslettery. U mladších účastníků dobře funguje Instagram, maminky dětí zase nejlépe oslovujeme přes Facebook,“ vysvětluje Kristýna, jak k cílovkám přistupují.
Svou práci shrnuje jako každodenní komunikaci všemi možnými způsoby a různými kanály, s médii, veřejností, rodiči i kolegy. „Pro tiskovou mluvčí je komunikace gro všeho. Umět vše vykomunikovat, aby druhá strana nemusela moc dlouho čekat – i kdybych v daný moment neměla informace. Zvládnout zareagovat a v klidu říct, že vše zjistím, zařídím a pošlu. Člověk na této pozici musí být tak trochu všudybýlek, zajímat se, mít povědomí, co se v organizaci děje,“ vyjmenovává Kristýna.
Kristýna také prozradila, jak řeší spolupráci s influencery, nebo jaké komunikační problémy je v SVČ Lužánky potkaly. Poslechněte si celý díl tady:
Kam dál?
- Odebírejte podcast Jak se píše… a poslouchejte další tipy na tvorbu obsahu v různých oborech.