Jak prodáváme bazény Relax na sociální sítích

Ivo Bednář

Když jsme začínali spolupráci, bylo obsahu na sociálních sítí Bazénů Relax spíše poskrovnu. Naším úkolem bylo nejen komunikaci na sítích vzkřísit, ale také přivést novou komunitu a udělat z Facebooku prodejní kanál.

Bazény Relax je rodinná firma z Roudnice nad Labem, která už přes 25 let vyrábí a prodává bazény ze sklolaminátu. Každý skelet bazénu je domyšlený do posledního detailu a díky vysoké odolnosti materiálu vydrží i 30 let. Základ v podobě kvalitního produktu jsme tak měli. Teď bylo na nás, abychom ho ukázali světu.

Fotosoutěž jako start

Začali jsme zostra – fotosoutěží pro zákazníky, která dala věci do pohybu. Nešlo přitom o nic složitého – pro účast stačilo, když zákazník poslal fotku ze své zahrady s bazénem Relax. Tři fotky s největším počtem lajků získaly peněžní odměnu.

Vytvořili jsme plán příspěvků, reklamy na Facebooku i sérii newsletterů, které měly za úkol soutěž vyhlásit, připomínat i ukončit.

Post na Facebook k fotosoutěži pro Bazény Relax

Vsadili jsme na jednoduchou grafiku s ukázkami, jak mohou soutěžní fotografie vypadat.

Tip

Pro každou soutěž musíte sepsat pravidla, kde uvedete nejen podmínky účasti, ale také termíny vyhlášení nebo odměnu. U fotosoutěže navíc musíte specifikovat, že zaslané fotky využijete dále k reklamním účelům.

Pokud se soutěží nevíte rady, mrkněte na náš článek, kde si můžete stáhnout i vzor pravidel.

Soutěž se chytila. Po jejím ukončení jsme jsme vybírali z více než stovky soutěžních fotografií, což bylo markantní zlepšení oproti nižším desítkám v minulých ročnících.

Budujeme důvěru a diskuze

Po fotosoutěži jsme zkusili spustit první konverzní kampaně, které… vůbec nefungovaly. Cena za nákup byla vysoká a bylo zřejmé, že Facebook jednoduše neměl dostatek dat, aby nám konverze efektivně doručoval. Změnili jsme strategii a udělali pár kroků zpět. Přesvědčili jsme se, že je správně nastavený pixel a zaměřili se na budování zájmu a návštěvnost webu.

Bylo nám jasné, že neprodáváme trička. Abychom zaujali, nestačilo mít jen hezké vizuály a krátké texty.

Chtěli jsme Facebook naplnit pravidelným obsahem, který:

  1. ujistí potenciálního zákazníka, že jsou Bazény Relax dobrá volba,
  2. vybídne k interakci – ať už s firmou, nebo ostatními v komentářích,
  3. bude bavit zákazníky, kteří už nakoupili.

Uvědomili jsme si, že pokud zákazník dělá tak velkou investici (bazén stojí klidně 200 – 500 tisíc Kč), potřebuje prodejci důvěřovat. Začali jsme s tvorbou obsahu, který vzdělává, jedná na rovinu a radí – a to novým zákazníkůmi těm, kteří už bazén vlastní. Ve výsledku tak měly naše příspěvky mnohem delší text, než je běžné. Bylo to ale ku prospěchu věci a v souladu s naší strategií.

Začali jsme publikovat 4× za měsíc a pečlivě jsme odpovídali na každý komentář. Každý příspěvek jsme zapojili do reklamní kampaně, která generuje zájem o příspěvek.

Výsledek se dostavil okamžitě – na sítích nám začaly přibývat diskuze, názory i dotazy, na které jsme reagovali nejen komentářem, ale i dalším obsahem – pokud se v komentářích objevoval nějaký dotaz pravidelně, reagovali jsme vlastním příspěvkem, kde jsme vše důkladně vysvětlili.

Největší úspěch měla u fanoušků i složitější témata, s delšími texty a návody. Podobný obsah přímo vybízel k tomu, aby v diskuzích sdíleli i své vlastní zkušenosti.

Organické interakce u příspěvků výsledkům v reklamě výrazně pomohly – pokud potenciální zákazníci uvidí, že na sítích jako firma nereagujete, nebudou vašemu obsahu věřit.

„Naše spolupráce s Obsahovou agenturou byla efektivní díky jejich schopnosti pracovat samostatně. Rychle pronikli do podstaty našeho oboru především v oblasti budování návštěvnosti na sociálních sítích a na našem webu – uměli vystihnout, co je pro zákazníka klíčové. Důvěra v naši značku a poskytování relevantních informací zjednodušovalo rozhodovací proces zákazníků. Díky jejich poutavým reakcím na komentáře došlo k vytvoření interakce s klienty, což vedlo k jejich rychlejšímu zapojení do diskusí k různým tématům.“
Radek Šafář obchodní ředitel, Bazény Relax

Začínáme prodávat

Letní sezóna se blížila. Na stole bylo opět zapojení konverzních kampaní s následujícími cíli:

  1. zvýšit počet online poptávek přes formulář na webu,
  2. zvýšit počet osobních návštěv bazénového centra v Roudnici nad Labem,
  3. zviditelnit sezónní akce, které se objevují na webu a tím opět zvýšit počet online poptávek.

Háček je v tom, že objednávka proudí přes kontaktní formulář, kde nákupní proces nekončí – museli jsme počítat s tím, že se jen část poptávek přetaví v reálnou objednávku. 

Zprvu jsme testovali, která reklama funguje nejlépe. Vytvořili jsme několik vizuálů, u kterých jsme spustili A/B testování:

  1. Carousel s realizacemi bazénu
  2. Carousel produktovými fotkami
  3. Carousel s výhodami nákupu

Výsledek? Nejlépe nám funguje jednoduchý carousel produktovými fotkami a kompletní nabídkou.

Z těchto tří kreativ měla s přehledem nejlepší výsledky první, nejjednodušší, s produktovou fotkou bazénu.

Tip

Testujte, testujte, testujte. Můžete mít naplánované parádní reklamní kampaně, vždy vás ale výsledky mohou překvapit. My sázeli na to, že se nejlépe uchytí realizace, nakonec ale zvítězily produktové fotky.

Kromě vhodného formátu jsme potřebovali vychytat cílení. Díky pravidelnému přísunu aktivity ze zájmových kampaní jsme mohli remarketovat na potenciální zákazníky, kteří:

  • projevili zájem na webu,
  • se podobají lidem, kteří projevili zájem (lookalike publikum)
  • a kteří se podobají lidem, kteří už odeslali poptávkový formulář (opět lookalike publikum).

Pro návštěvu bazénového centra jsme se zaměřili na lidi, kteří se nacházejí v dojezdové vzdálenosti – do 50 km od Roudnice nad Labem.

Cílení na zájmy se nám u konverzních kampaní neosvědčilo a brzy jsme je smetli ze stolu.

Tip

Nebojte se optimalizovat rozpočet. První týden kampaně jsme například zdvojnásobili rozpočet na den. To mělo několik důsledků:

 
  • zlepšili jsme naši pozici v aukci na Facebooku,
  • rychle jsme opustili fázi učení a Facebook mohl efektivně doručovat výsledky.
Velkým přínosem spolupráce byla schopnost agentury efektivně pracovat s rozpočtem a flexibilně jej přizpůsobovat podle výsledků, sezónních vlivů a počasí, což pozitivně ovlivňovalo množství generovaných leadů.
Radek Šafář obchodní ředitel, Bazény Relax

Na rozdíl od zájmové kampaně jsme texty u konverzních kampaní drželi zkrátka – snažili jsme se vše podstatné sdělit na prvních třech řádcích.

Reklama během dvou týdnů ukončila fázi učení a začala dodávat skvělé výsledky. Na konci prvního měsíce jsme měli na kontě 77 poptávek, s cenou 211 Kč / konverzi. Tím jsme 3× překonali náš cíl 25 poptávek / měsíc.

Cena za poptávku v průběhu sezóny klesala i stoupala (v tomto případě v závislosti na počasí – v teplé týdny bylo poptávek více), průměrně se ale pohybovala okolo 600 Kč za poptávku, což byl pro nás skvělý výsledek.

Sezónní akce jsme pojali podobně. Jen s tím rozdílem, že byly čistě remarketingové.

Ukázka remarketingové kampaně na Facebooku pro Bazény Relax

Takto vypadal carousel pro slevovou akci, kdy se nám opět osvědčil carousel s jasným sdělením a uvedenou cenou po slevě.

To znamená, že pokud zákazník zareagoval na reklamu bez slevy, ale neposlal poptávku, za chvíli mu naskočila časově omezená sleva. V kombinaci s teplým létem, které podněcovalo myšlenky na bazén, začaly konverze rychle naskakovat.

Výsledky předčily naše očekávání

Kampaň běžela 6 měsíců, kdy jsme reklamní sety a reklamy průběžně optimalizovali v závislosti na aktuální akci. Na konci sezóny jsme získali přes 350 poptávek na bazén, 10 registrací na návštěvu bazénového centra a přes 1 000 komentářů pod příspěvky. 

U návštěv bazénového centra jsme do puntíku splnili cíl, v případě poptávek jsme ho překonali o 146 %.

Bylo pro nás klíčové přilákat klienty k osobní návštěvě v našem Bazénovém centru v Roudnici nad Labem. Jedna návštěva může klientům ušetřit desítky hodin hledání informací. Dalším cílem bylo přesvědčit klienty k vyplnění poptávkového formuláře. Tento cíl se nejen podařilo splnit, ale výsledky byly lepší, než jsme očekávali.
Radek Šafář obchodní ředitel, Bazény Relax

Potřebujete i Vy pomoct s reklamou na sociálních sítích? Dejte nám vědět!