[Případovka] Připravili jsme kariérní web pro IT firmu, který nezapadne mezi desítkami jiných

Michaela Letošníková
Ačkoliv do ITM8 přichází hodně IT specialistů na doporučení, jen word of mouth dnes nestačí. Když kandidát o firmě na internetu nic nenajde, kývne na nabídku konkurenci. Pro ITM8 jsme vyřešili pokrytí onlinu – díky strategii HR komunikace a kariérním stránkám v angličtině s autentickými texty, v souladu s korporátním design manuálem a bez nutnosti měnit ATS.

Nejdřív rychlé představení. ITM8 [čtěte aj tý em ejt nebo aj tý mejt] je dlouhodobý a mezinárodní IT partner pro firmy, které řeší kyberbezpečnost, nastavují cloudovou infrastrukturu nebo prochází transformací v digitální organizaci. Společnost s dánskými kořeny tvoří stovky specialistů, základnu má v Dánsku, na Filipínách a několik let i v Praze.

Trochu kontextu

  • Nezaměstnanost v Česku je už roky nízká a mnoho lidí práci aktivně nehledá. Oblast IT to má ještě náročnější – chybí stovky tisíc expertů a data Eurostatu ukazují, že přes více než 50 % firem v EU má s náborem IT specialistů potíže. Firmy se o ně perou a poptávka s rozvojem technologií a přechodem organizací do digitálu roste.

Abyste jako zaměstnavatel obstáli v online světě, letmo nadhozený inzerát už nestačí. Potřebujete kvalitní obsah a na správných místech. Recruiterům v české pobočce ITM8 to bylo zřejmé, a tak nás včas poptali – abychom jim vytvořili kariérní stránky v angličtině a postavili je tak, ať promlouvají k vhodným kandidátům a popisují firmu tak, jak ji vnímají zaměstnanci.

Nejdřív jsme se ale pustili do tvorby strategie HR komunikace – principu, který vyjde ze silných stránek společnosti a pokryje všechny klíčové touchpointy. Strategie byla důležitá pro psaní webu i pro následnou práci recruiterů, ať se jim za firmu snáz komunikuje a lépe píšou inzeráty.

Komunikační strategie v severském stylu

Na celodenním workshopu jsme nasáli atmosféru pražské pobočky, potkali se s kolegy na různých pozicích i z několik zemí a odnesli si základ, na kterém stavět strategii. Poznali jsme, co ITM8 opravdu dělá, jaké má nejsilnější i nejslabší stránky a také jsme zmapovali cílové skupiny kandidátů (vyšli jsme z charakteristik stávajících zaměstnanců).

Následovaly online hloubkové rozhovory s vybranými zaměstnanci. Ověřili jsme s nimi zárodky komunikačních sdělení, které vyvstaly z workshopu, hlouběji nahlédli do života IT specialistů – a ujasnili si, co jim práce dává a proč u nich ITM8 oproti konkurenci vítězí.

„Na českém trhu jsme pouze 5 let. Oblast našeho byznysu je poměrně malý rybník a ITM8 tak někteří naši kandidáti znají přes své známé, kteří u nás pracují. Chtěli jsme ale podpořit i naši online prezentaci – ITM8 jako zaměstnavatele. A když už, tak s promyšlenou HR strategií.“
Lucia Kočišová Talent Acquisition Consultant v ITM8

Strategii HR komunikace jsme pak navrhli o několika vrstvách v podobě „šlehačkového dortu“ (spodní patro tvoří obsahové minimum jako web a inzeráty, nad základnou jsou doporučené aktivity na sociálních sítích či na blogu, šlehačka se třpytkami symbolizuje „wow obsah“) a s jasnou komunikační linkou. 

Komunikaci ITM8 teď obepíná dánská či severská filosofie, která ve firmě neexistuje jen na papíře, ani v hlavách dvou zaměstnanců. Prolíná se celou pražskou pobočkou a oceňuje ji většina – ať už jí říká jakkoliv. Filosofii odráží třeba parádní work-life balance, díky které je Dánsko vyhlášené po celém světě, nebo pohodové až hyggelig prostředí, které ve firmě panuje.

Kariérní stránky pohání řešení od LMC

Když vymýšlíte kariérní web od píky, řešíte víc než jen super texty, fotky a videa. S Luciou Kočišovou z ITM8 jsme nejdřív prokonzultovali, kam web umístit a v jaké podobě – a společně našli řešení.

  • Kdyby chtěli kariérní stránku na tržišti firem typu Cocuma, bude ITM8 viset hned vedle konkurence.
  • Pokud by se pustili do samostatného řešení třeba na Wordpressu nebo Solidpixels, musí řešit údržbu, propojení s ATS systémem (applicant tracking system), inzeráty a jejich aktualizaci.
  • Pokud by šli do řešení od LMC (společnost se od roku 2024 přejmenovala na Alma Career), získají, co potřebují, a ulehčí si práci. 

Varianta LMC zvítězila, protože ITM8 používá kromě globálního ATS i ATS Teamio.

Tip

LMC, Cocuma, solidpixels, Welcome to the Jungle, SuccessFactors, kdo se v tom má vyznat. Kolega Ondřej Pokorný radí, jak nad výběrem kariérních stránek uvažovat.

Kariérní stránky poháněné platformou LMC, fungují jako samostatný web a uchazeči se na ně jednoduše prokliknou z portálů jako jobs.cz nebo prace.cz. 

Vytvoříte je buď podle šablony, nebo kompletně vlastního návrhu. Šablona je nejlevnější, ale má plno omezení – můžete využít jen některé funkce, texty se špatně čtou a hlavně jsou vaše kariérní stránky snadno zaměnitelné s weby konkurence. Dobře navržený web oproti tomu reflektuje firmu i vizuálně, obsahuje prvky, které chcete, a stránky nesvazuje – vypadají, jak si řeknete. A přesně to jsme udělali.

Profil ITM8 na jobs.cz

Kliknete na inzerát a dostanete se přímo na kariérní web, kde se o ITM8 dozvíte všechno.

Mockup kariérního webu ITM8

Kariérní web jsme navrhli tak, aby přenášel příjemnou firemní atmosféru i přes obrazovku.

Stránky pomáhají odfiltrovat lidi, pro které ITM8 není – nestane se tak až na druhém kole pohovoru nebo ve zkušebce.

Pro kariérní stránky jsme vytvořili našlapané texty v angličtině, zprodukovali fotky i natáčení videomedailonků, doladili detaily a připravili podrobné zadání pro designéry LMC, aby mohli řešení nakódovat a nasadit online. Výsledek jsme pak důkladně zkontrolovali a vychytali mouchy, ať stránky vypadají přesně podle představ nás a hlavně ITM8. A podařilo se!

„Práce Obsahovky byla strukturovaná, svižná, věděli jsme, že se na ně můžeme spolehnout. A z kreativního hlediska byla radost koukat na jejich návrhy. Skvělá spolupráce, skvělý výsledek. Obsahovka je prostě lovebrand.“
Lucia Kočišová Talent Acquisition Consultant v ITM8

Obsah z webu teď mohou recruiteři dál recyklovat (třeba na LinkedInu) a díky HR strategii stavět navazující komunikaci – ať se super práce v ITM8 dostane k těm pravým lidem.

Kam dál?