18. díl: Jak se píše… o sportovní výživě
Kreativita, vtip, ale také odborné informace ověřené výživovými poradci. To je mix, který zaručuje úspěch komunikace Aktinu na sítích i na vlastním blogu. Stojí za ní také Iva Linhartová, která byla hostem dalšího dílu našeho podcastu.
Iva v Aktinu vede kreativní tým. To znamená, že společně na kreativních schůzkách vymýšlí obsah, který následně vytváří. „Je těžké nesklouzávat k tomu, že bychom dělali stále to samé. Myslím, že to řeší každý kreativec. Já se snažím hodně zapojovat další členy týmu, nikdo nesmí být sólista a vymýšlet si věci sám. Osvědčilo se nám vzájemně se inspirovat a vyhradit si čas na vymýšlení. A nesnažit se vymýšlet něco, co už před vámi vymyslely tisíce lidí,“ vyjmenovává Iva.
Na všechny kreativy a vizuály se jí osvědčilo vytvářet tvz. moodboardy, tedy nástěnky, pomocí kterých si kreativci třídí myšlenky a ujasňují si, jakým směrem se při tvorbě vydají. „Taky se mi vyplácí nepouštět se do nápadů hned, ale zaznamenat si je, pak se k nim třeba po týdnu vrátit a kriticky přehodnotit. Obvykle se mi líbí jen tak 10 % z původních nápadů,“ dává Iva tip, jak třídit nápady a věnovat se jen těm nejlepším.
O psaní a vymýšlení kreativy pro Aktin si s Ivou Linhartovou povídala Kamila Vlčková.
V Aktinu měla původně na starosti blog o zdravé výživě a sociální sítě. Jak při takovém psaní nesklouznout k pouhému nabízení produktů? „V Aktinu netlačíme svoje produkty, ale snažíme se obsahem vždy přinášet hodnotu, vzdělávat sledující ve zdravé výživě. Myslím, že i proto máme tolik fanoušků a obsah je baví,“ popisuje Iva. Dodává, že se v Aktinu na sociálních sítích nebojí humoru, jsou hodně upřímní a otevírají i kontroverzní témata týkající se třeba stravovacích návyků lidí.
To vyžaduje i propracovaný krizový management a dobrou práci s komentáři. „Hlídáme si komentáře, odpovídáme na ně a informace si předáváme do týmu, abychom mohli třeba reagovat dalším obsahem,“ vysvětluje. Všechny informace, které zveřejňují, mají ale vždy ověřené. „Spolupracujeme s výživovými poradci, kteří jsou členy týmu,“ zdůrazňuje Iva s tím, že v takovém oboru by to ani jinak nešlo.
Poslechněte si celý díl a zjistěte, na co si dávat pozor při psaní o jídle a zdraví, nebo jak v Aktinu spolupracují s influencery:
- Odebírejte podcast Jak se píše… a poslouchejte další tipy na tvorbu obsahu v různých oborech.