20. díl: Jak se píše… pro gamery

Hana Kratochvílová

Jak postupovat, když chcete svůj produkt prodat hráčům videoher? O tom si povídal Martin Brablec s kreativním ředitelem gamingové agentury Good Game Janem Bendou. Probrali, v čem je komunikace s hráči videoher specifická, jak do ní naskočit a neztrapnit se nebo jakou roli v ní hrají influenceři.

Není hráč jako hráč – Honza hned na úvod vysvětluje, o jak obrovskou a rozmanitou cílovku jde: „Videohry hraje 47 % dospělých starších 15 let, v generaci Z je to 80 %. Tedy skrz gaming můžeme prodávat prakticky cokoliv a oslovit jakýkoliv segment,“ vysvětluje Honza. 

V Good Games se zaměřují na propojení značek a hráčů esportu (soutěžní klání hráčů online her). To vyžaduje velkou dávku kreativity, která jde za hranice „klasických“ marketingových formátů. V Good Game za sebou mají třeba pořádání šifrovací hry s tématikou League of Legends nebo výrobu návleku pro esportové týmy ve tvaru tuby čipsů.

Jejich typickou cílovkou jsou „hardcore hráči,“ muži mezi 16–35 lety, kteří hraním tráví kolem 14 hodin týdně. „Komunikace s nimi by měla být hlavně autentická, hravá  interaktivní. Ideálně by měla obsahovat něco, co ještě nikdy neviděli,“ radí Honza a dodává, že v případě Good Games jde většinou o audiovizuální obsah.

Marketérům, kteří v komunikaci s hráči nejsou zběhlí, radí Honza co nejvíc gamingový svět navnímat. Konzultujte obsah se samotnými hráči – s někým z týmu nebo klidně s dětmi, synovci apod. Pomůže také sledování streamů: „Pochopíte základy, uvidíte, které hry jsou populární, poznáte influencery a navnímáte hráčský jazyk,“ dodává.

Honzova práce kreativního ředitele je hodně různorodá, protože je Good Games malá agentura o 6 lidech: „Vymýšlím, googlím, píšu, stříhám videa. Líbí se mi, že jde o extrémně kreativní obor, který kombinuje technický background se super příběhy, “ popisuje nadšeně.

Komunikace s hráči je pořád mladá disciplína, na které se podle Honzy mnoho značek i spálilo: „Máme za sebou extrémní vlnu zájmu kvůli covidu, který stále trvá. A ten zájem přinesl i spousty značek, kterým na gamingu moc nezáleželo, ale chtěli s hráči komunikovat a nalili do toho hodně peněz — bez efektu. O to větší příležitost je tu podle mě pro značky, které to myslí vážně a dokážou fanoušky opravdu oslovit,“ uzavírá Honza. 

Které stereotypy o gamerech podle Honzy rozhodně neplatí? Co obnáší spolupráce s influencery? Celý rozhovor najdete tady: