22. díl: Jak se píše… o barefoot botách

Hana Kratochvílová

E-shop s barefootovou obuví naBOSo tvoří na poměry e-commerce spoustu vzdělávacího obsahu – od blogu po podcasty, kam zvou fyzioterapeuty. Proč to funguje a jak naBOSo rozšiřuje svou základnu fanoušků o nové zákazníky? Poslechněte si rozhovor s manažerem naBOSo Jiřím Součkem.

Obsah v naBOSo vychází z faktu, že barefoot bota není „klasická bota“. Nabízí mnoho zdravotních výhod, které v naBOSo musí lidem vysvětlit: „Ukazujeme, proč si barefoot boty koupit – jaké benefity mají pro zdraví dospělých i dětí. Chceme, aby nám zákazníci důvěřovali a brali nás jako odborníky, kteří jim dokáží s nákupem pomoci,“ popisuje Jirka. 

Vzdělávacím obsahem v naBOSo zásobují zákazníky ještě dávno před tím, než se vydají do kamenné prodejny pro své první „barefooty“: „Obsah chystáme tak, aby na prodejnu přišel už informovaný člověk. Zejména v sezóně tam může být někdy dost plno, a my nebudeme mít prostor všechno jim vysvětlovat od začátku,“ vysvětluje Jirka. 

Nejen zdravá, ale i hezká bota

Vedle zdravotních benefitů v naBOSo stále více rezonují také lifestylová témata: „Barefootové boty dlouho platily za ty, které nosí spíš alternativní lidé, třeba vegani. Z toho se snažíme vymanit a komunikovat i se širším publikem. Častěji říkáme nejen, že jde o zdravé boty, ale také, že jsou prostě pohodlné a hezky vypadají,“ dodává Jirka. 

V naBOSo také hodně spolupracují s odborníky, zejména fyzioterapeuty, kteří jim s tvorbou obsahu pomáhají. Ke spolupráci je získávají poměrně snadno, na základě společného zájmu o barefoot obuv. Odborníci pro naBOSo recenzují boty nebo se vyjadřují k souvisejícím tématům – od základních benefitů barefoot bot až po výběr prvních botiček pro děti. 

Ne každý má barefoot v oblibě

Téma barefoot obuvi je podle Jirky v Česku stále vnímáno lehce kontroverzně. V naBOSo se občas nevyhnou argumentačním přestřelkám s jinými, tradičnějšími institucemi, které se k nošení bot vyjadřují. „Také proto vznikla Asociace prodejců barefootové obuvi. Chceme lidem lépe zprostředkovat aktuální vědecké výzkumy a současné vědění, dát větší váhu celé naší činnosti,“ vysvětluje Jirka.

V podcastu sdílel spoustu zajímavých postřehů z praxe, třeba jak se jim v naBOSo daří přicházet se stále s novými tématy nebo jak by řešil, kdyby na jejich značku začal jiný prodejce obuvi otevřeně útočit. Poslechněte si celý rozhovor: