[C&CKH 17] Jak postavit tu nejlepší kariérní stránku na světě

Obsahovka vzdělává

Karola Karlson: 8 Startling Discoveries to Write Powerful Facebook Ad Headlines

Jak mají vypadat příspěvky na největší sociální síti, jsme se poučili z článku Karoly Karlson.

Společnost NewsWhip udělala analýzu obsahové strategie na Facebooku a zaměřila se na 50 stránek s největším zájmem. Výsledkem je těchto 6 tipů, jak zvýšit zájem o příspěvky.

  1. Používejte v titulku čísla.
  2. Vytvořte pocit nedostatku.
  3. Buďte struční a jasní.
  4. Zkraťte titulek.
  5. Zdůrazněte benefit.
  6. Nezapomeňte na CTA.

CTR - click through rate - vyjadřuje poměr mezi počtem zobrazení reklamy a počtem kliknutí. Podle statistik společnosti Conductor je tento poměr dlouhodobě nejvyšší u příspěvků s číslem.

Pat Flynn: E-mail the Smart Way

Pat Flynn sepsal e-book - Email the smart way. Prakticky v něm vysvětluje, jak psát e-maily, aby je lidé četli. Máme pro vás tipy, které podle autora e-booku platí pro 99,9999 % e-mailů:

  • Formátujte jednoduše - grafika zakázaná není, ale buďte s ní opatrní. Někteří e-mailoví klienti nebo třeba mobilní telefony mohou obrázky špatně zobrazit a e-mail se pak stává nepřehledným.

I e-mail prostý grafiky může vypadat hezky a poutavě.

  • Používejte pouze jedno CTA - odkazů může být více, ale všechny musí nést jedno specifické sdělení. V opačném případě je čtenář zmatený a neví, na co má vlastně kliknout.
  • CTA musí mít svůj vlastní řádek - tohle platí především kvůli zobrazování na mobilních telefonech, na kterých je někdy těžké trefit prstem to správné místo.
  • Před odesláním si vše zkontrolujte - chyby vám udělají akorát ostudu. Také si ověřte, že odkazy vedou na to správné místo.
  • Odebírejte vlastní newslettery - lépe se vžijete do pocitů adresáta a například u tzv. automatických mailů vychytáte, jak často je dobré je posílat

Erika Heald: 5 Easy Steps to Define and Use Your Brand Voice

Určete si, jaký bude váš tón komunikace a používejte jej všude, kde mluvíte k zákazníkovi. V e-mailech, na webu, na Facebooku, na bannerech atd. Podle autorky si vás tak zákazník lépe zapamatuje a už podle první věty pozná vaši značku.

Tohle platí pro všechny firmy od těch nejmenších po velké korporáty.

Do brand voice patří:

  • slovní zásoba,
  • identita,
  • způsob vyjadřování,
  • citové zabarvení.

A jak si správný brand voice nastavit?

  1. Shromážděte veškerý obsah, kterým se vaše značka prezentuje. Porovnejte ho s konkurencí a nechte jenom ten unikátní.
  2. Popište tón vaší značky ve 3 slovech. Jak se tento tón odráží v komunikaci? Opět porovnejte s konkurencí.
  3. Vytvořte tabulku tónu komunikace.
  4. Ujistěte se, že tónu všichni rozumí. A tím myslíme všichni, kteří jakýmkoliv z působem komunikují s vašimi zákazníky, třeba i externí agentury.
  5. Tabulka není napořád. Zjistěte, co funguje a co ne, a tabulku pravidelně obměňujte.

Udělejte boží kariérní stránku a získáte boží zaměstnance

Když si dáte práci se stránkou „kariéra”, kromě odlišení na trhu vám nejspíš přinese i zvýšený zájem uchazečů. A možná se vám díky ní podaří přetáhnout zpátky do Prahy i ty, kteří v poslední době utíkají za prací v technologických startupech do Brna (jak zaznělo na skvělé akci Culture Rocks).

Základní pravidla jsou u všech skvělých kariérních stránek totožná:

  • Mají jasno ve svých hodnotách i v tom, jak chtějí na uchazeče působit.
  • Dobře vědí, ke komu mluví, a jaké potřeby, obavy a touhy tito lidé mají.
  • Ve výsledné podobě komunikace jsou konzistentní - od CTA tlačítek po znění inzerátů.

Restaurační franšíza Chipotle dobře ví, že neláká absolventy astrofyziky. Proto srozumitelně a na příbězích ukazuje hlavní benefit - jasnou a nalajnovanou cestu k úspěchu, kterého může dosáhnout úplně každý.

Krom toho se na těch nejlepších kariérních stránkách (mimochodem, jejich žebříčků jsou na webu mraky, mrkněte třeba na tento) až podezřele často objevují tyto prvky:

  • Srozumitelný a otevřeně popsaný průběh výběrového řízení. Co se děje od odeslání CV po nástup, pěkně krok za krokem.
  • Detailní informace o jednotlivých týmech či odděleních. Každý chce přece vědět, kam přesně se hlásí. Mezi naleštěným ředitelským velínem a halou operátorů call-centra je totiž sakra rozdíl. I když je to jedna firma.
  • Esence firemní kultury. Jací lidé tam už pracují? Co je spojuje? Jak mezi sebou komunikují? Video, fotky a autentické rozhovory předají uchazeči víc, než se může na první pohled zdát.

Zpět

Sdílet

Kdo neměří, neví. Abychom věděli, co vás zajímá, využíváme na webu cookies. Pokud vám to nevadí, stačí, když tu prostě zůstanete.

V pořádku