[C&CKH 17] Jak postavit tu nejlepší kariérní stránku na světě

Obsahovka vzdělává

[C&CKH] je zhuštěný zápis z know-how porady, kterou v Obsahovce pořádáme každý měsíc. Většinou při ní pitváme obsah někoho jiného - a snažíme se z toho poučit. Naše vlastní know-how pak hledejte na blogu.

Karola Karlson: 8 Startling Discoveries to Write Powerful Facebook Ad Headlines

Jak mají vypadat příspěvky na největší sociální síti, jsme se poučili z článku Karoly Karlson.

Společnost NewsWhip udělala analýzu obsahové strategie na Facebooku a zaměřila se na 50 stránek s největším zájmem. Výsledkem je těchto 6 tipů, jak zvýšit zájem o příspěvky.

  1. Používejte v titulku čísla.
  2. Vytvořte pocit nedostatku.
  3. Buďte struční a jasní.
  4. Zkraťte titulek.
  5. Zdůrazněte benefit.
  6. Nezapomeňte na CTA.

CTR - click through rate - vyjadřuje poměr mezi počtem zobrazení reklamy a počtem kliknutí. Podle statistik společnosti Conductor je tento poměr dlouhodobě nejvyšší u příspěvků s číslem.

Pat Flynn: E-mail the Smart Way

Pat Flynn sepsal e-book - Email the smart way. Prakticky v něm vysvětluje, jak psát e-maily, aby je lidé četli. Máme pro vás tipy, které podle autora e-booku platí pro 99,9999 % e-mailů:

  • Formátujte jednoduše - grafika zakázaná není, ale buďte s ní opatrní. Někteří e-mailoví klienti nebo třeba mobilní telefony mohou obrázky špatně zobrazit a e-mail se pak stává nepřehledným.

I e-mail prostý grafiky může vypadat hezky a poutavě.

  • Používejte pouze jedno CTA - odkazů může být více, ale všechny musí nést jedno specifické sdělení. V opačném případě je čtenář zmatený a neví, na co má vlastně kliknout.
  • CTA musí mít svůj vlastní řádek - tohle platí především kvůli zobrazování na mobilních telefonech, na kterých je někdy těžké trefit prstem to správné místo.
  • Před odesláním si vše zkontrolujte - chyby vám udělají akorát ostudu. Také si ověřte, že odkazy vedou na to správné místo.
  • Odebírejte vlastní newslettery - lépe se vžijete do pocitů adresáta a například u tzv. automatických mailů vychytáte, jak často je dobré je posílat

Erika Heald: 5 Easy Steps to Define and Use Your Brand Voice

Určete si, jaký bude váš tón komunikace a používejte jej všude, kde mluvíte k zákazníkovi. V e-mailech, na webu, na Facebooku, na bannerech atd. Podle autorky si vás tak zákazník lépe zapamatuje a už podle první věty pozná vaši značku.

Tohle platí pro všechny firmy od těch nejmenších po velké korporáty.

Do brand voice patří:

  • slovní zásoba,
  • identita,
  • způsob vyjadřování,
  • citové zabarvení.

A jak si správný brand voice nastavit?

  1. Shromážděte veškerý obsah, kterým se vaše značka prezentuje. Porovnejte ho s konkurencí a nechte jenom ten unikátní.
  2. Popište tón vaší značky ve 3 slovech. Jak se tento tón odráží v komunikaci? Opět porovnejte s konkurencí.
  3. Vytvořte tabulku tónu komunikace.
  4. Ujistěte se, že tónu všichni rozumí. A tím myslíme všichni, kteří jakýmkoliv způsobem komunikují s vašimi zákazníky, třeba i externí agentury.
  5. Tabulka není napořád. Zjistěte, co funguje a co ne, a tabulku pravidelně obměňujte.

Udělejte boží kariérní stránku a získáte boží zaměstnance

Když si dáte práci se stránkou „kariéra”, kromě odlišení na trhu vám nejspíš přinese
i zvýšený zájem uchazečů. A možná se vám díky ní podaří přetáhnout zpátky do Prahy i ty, kteří v poslední době utíkají za prací v technologických startupech do Brna (jak zaznělo na skvělé akci Culture Rocks).

Základní pravidla jsou u všech skvělých kariérních stránek totožná:

  • Mají jasno ve svých hodnotách i v tom, jak chtějí na uchazeče působit.
  • Dobře vědí, ke komu mluví, a jaké potřeby, obavy a touhy tito lidé mají.
  • Ve výsledné podobě komunikace jsou konzistentní - od CTA tlačítek po znění inzerátů.

Restaurační franšíza Chipotle dobře ví, že neláká absolventy astrofyziky. Proto srozumitelně a na příbězích ukazuje hlavní benefit - jasnou a nalajnovanou cestu k úspěchu, kterého může dosáhnout úplně každý.

Krom toho se na těch nejlepších kariérních stránkách (mimochodem, jejich žebříčků jsou na webu mraky, mrkněte třeba na tento) až podezřele často objevují tyto prvky:

  • Srozumitelný a otevřeně popsaný průběh výběrového řízení. Co se děje od odeslání CV po nástup, pěkně krok za krokem.
  • Detailní informace o jednotlivých týmech či odděleních. Každý chce přece vědět, kam přesně se hlásí. Mezi naleštěným ředitelským velínem a halou operátorů call-centra je totiž sakra rozdíl. I když je to jedna firma.
  • Esence firemní kultury. Jací lidé tam už pracují? Co je spojuje? Jak mezi sebou komunikují? Video, fotky a autentické rozhovory předají uchazeči víc, než se může na první pohled zdát.

Zpět

Sdílet