[C&CKH 17] Jak postavit tu nejlepší kariérní stránku na světě
Karola Karlson: 8 Startling Discoveries to Write Powerful Facebook Ad Headlines
Jak mají vypadat příspěvky na největší sociální síti, jsme se poučili z článku Karoly Karlson.
Společnost NewsWhip udělala analýzu obsahové strategie na Facebooku a zaměřila se na 50 stránek s největším zájmem. Výsledkem je těchto 6 tipů, jak zvýšit zájem o příspěvky.
- Používejte v titulku čísla.
- Vytvořte pocit nedostatku.
- Buďte struční a jasní.
- Zkraťte titulek.
- Zdůrazněte benefit.
- Nezapomeňte na CTA.
CTR - click through rate - vyjadřuje poměr mezi počtem zobrazení reklamy a počtem kliknutí. Podle statistik společnosti Conductor je tento poměr dlouhodobě nejvyšší u příspěvků s číslem.
Pat Flynn: E-mail the Smart Way
Pat Flynn sepsal e-book - Email the smart way. Prakticky v něm vysvětluje, jak psát e-maily, aby je lidé četli. Máme pro vás tipy, které podle autora e-booku platí pro 99,9999 % e-mailů:
- Formátujte jednoduše - grafika zakázaná není, ale buďte s ní opatrní. Někteří e-mailoví klienti nebo třeba mobilní telefony mohou obrázky špatně zobrazit a e-mail se pak stává nepřehledným.
I e-mail prostý grafiky může vypadat hezky a poutavě.
- Používejte pouze jedno CTA - odkazů může být více, ale všechny musí nést jedno specifické sdělení. V opačném případě je čtenář zmatený a neví, na co má vlastně kliknout.
- CTA musí mít svůj vlastní řádek - tohle platí především kvůli zobrazování na mobilních telefonech, na kterých je někdy těžké trefit prstem to správné místo.
- Před odesláním si vše zkontrolujte - chyby vám udělají akorát ostudu. Také si ověřte, že odkazy vedou na to správné místo.
- Odebírejte vlastní newslettery - lépe se vžijete do pocitů adresáta a například u tzv. automatických mailů vychytáte, jak často je dobré je posílat
Erika Heald: 5 Easy Steps to Define and Use Your Brand Voice
Určete si, jaký bude váš tón komunikace a používejte jej všude, kde mluvíte k zákazníkovi. V e-mailech, na webu, na Facebooku, na bannerech atd. Podle autorky si vás tak zákazník lépe zapamatuje a už podle první věty pozná vaši značku.
Tohle platí pro všechny firmy od těch nejmenších po velké korporáty.
Do brand voice patří:
- slovní zásoba,
- identita,
- způsob vyjadřování,
- citové zabarvení.
A jak si správný brand voice nastavit?
- Shromážděte veškerý obsah, kterým se vaše značka prezentuje. Porovnejte ho s konkurencí a nechte jenom ten unikátní.
- Popište tón vaší značky ve 3 slovech. Jak se tento tón odráží v komunikaci? Opět porovnejte s konkurencí.
- Vytvořte tabulku tónu komunikace.
- Ujistěte se, že tónu všichni rozumí. A tím myslíme všichni, kteří jakýmkoliv způsobem komunikují s vašimi zákazníky, třeba i externí agentury.
-
Tabulka není napořád. Zjistěte, co funguje a co ne, a tabulku pravidelně obměňujte.
Udělejte boží kariérní stránku a získáte boží zaměstnance
Když si dáte práci se stránkou „kariéra”, kromě odlišení na trhu vám nejspíš přinese
i zvýšený zájem uchazečů. A možná se vám díky ní podaří přetáhnout zpátky do Prahy i ty, kteří v poslední době utíkají za prací v technologických startupech do Brna (jak zaznělo na skvělé akci Culture Rocks).
Základní pravidla jsou u všech skvělých kariérních stránek totožná:
- Mají jasno ve svých hodnotách i v tom, jak chtějí na uchazeče působit.
- Dobře vědí, ke komu mluví, a jaké potřeby, obavy a touhy tito lidé mají.
- Ve výsledné podobě komunikace jsou konzistentní - od CTA tlačítek po znění inzerátů.
Restaurační franšíza Chipotle dobře ví, že neláká absolventy astrofyziky. Proto srozumitelně a na příbězích ukazuje hlavní benefit - jasnou a nalajnovanou cestu k úspěchu, kterého může dosáhnout úplně každý.
Krom toho se na těch nejlepších kariérních stránkách (mimochodem, jejich žebříčků jsou na webu mraky, mrkněte třeba na tento) až podezřele často objevují tyto prvky:
- Srozumitelný a otevřeně popsaný průběh výběrového řízení. Co se děje od odeslání CV po nástup, pěkně krok za krokem.
- Detailní informace o jednotlivých týmech či odděleních. Každý chce přece vědět, kam přesně se hlásí. Mezi naleštěným ředitelským velínem a halou operátorů call-centra je totiž sakra rozdíl. I když je to jedna firma.
- Esence firemní kultury. Jací lidé tam už pracují? Co je spojuje? Jak mezi sebou komunikují? Video, fotky a autentické rozhovory předají uchazeči víc, než se může na první pohled zdát.