[C&CKH 4] Triky na e-mailové předměty, jak dělat obří ankety a dvě školení k tomu

Obsahovka vzdělává

[C&CKH] je zhuštěný zápis z know-how porady, kterou v Obsahovce pořádáme každý měsíc. Většinou při ní pitváme obsah někoho jiného - a snažíme se z toho poučit. Naše vlastní know-how pak hledejte na blogu.

Emma Brudner: 23 Sales Email Subject Lines That Get Prospects to Open, Read, and Respond

Otevři, přečti, udělej!

Když chcete, aby se tak příjemci e-mailů opravdu chovali, musíte je zaujmout dobrým předmětem.

Základní pravidla Emmy Brudner nepřekvapila: Vyhněte se příliš obecným, obyčejným a tuctovým předmětům. Vzbuďte zájem, překvapte.

Trošku knížecí rady, že?

Dál už to bylo naštěstí konkrétnější.

  • Máte v těle e-mailu bodový seznam? Vytáhněte jej do předmětu.
  • 8 rad skutečných šéfů firem, které vám udrží zaměstnance
  • Používáte na webu formulář s doporučením? Dejte jméno doporučujícího už do předmětu.
  • [Jenda Novák] věří, že je tenhle e-book přesně pro Vás
  • Podobně sedí do předmětu i jméno firmy, ideálně ve spojení s konkrétní výhodou, kterou jí slibujete.
  • Obsahová agentura může díky nám ušetřit až 25 000 Kč za nájem
  • Pěkné je také využití databáze segmentované po oborech. Takto dostanou vaši příjemci personalizovanou nabídku s odlišením už v předmětu.
  • Nápad na výjimečný obsah pro účetní firmy

Naopak doporučované obskurnosti typu „Neotvírejte tento e-mail”, záměrné nepoužívání velkých písmen, ponechání e-mailu bez předmětu nebo „Je vám mizerně? Máte rádi štěňata?” bychom raději v tichosti přesunuli do…

…spamu.

Školení Braň svou značku

Na neveřejném školení Jindry Šulcové Braň svou značku jsme se kromě jiného dozvěděli, jestli byl z hlediska práva dobrý nápad pojmenovat se Obsahová agentura.

No, nebyl.

Pokud slovní název vaší firmy jakkoliv souvisí s tím, co děláte, máte při registraci ochranné známky jen malou šanci na úspěch. Takže napodruhé se pojmenujeme Kořeni s.r.o. (jak nás mimochodem oslovila dvojice návštěvníků na nedávném sousedském miniveletrhu).

Školení: Buďte sociální a dělejte byznys na sítích

Aktuální informace o facebookových reklamách jsme čerpali na školení Adama Zbiejczuka a Jany Leitnerové v Impact Hubu Brno.

Takže abyste byli sociální, tak:

  • analyzujte své příspěvky i aktivity konkurence,
  • nepodceňujte krizovou komunikaci a vyhrocené diskuse co nejdříve směřujte do soukromé konverzace
  • a nebojte se krást (nápady).

Brian Lang: A “Cheat Sheet” For Writing Blog Posts That Go Viral

Brian Lang sepsal článek o tvorbě rozsáhlé ankety mezi odborníky. Je jasné, že články typu 40 expertů sdílí marketingové tipy pro rok 2016 potáhnou asi vždycky. Mají totiž šanci:

  • přivést mnoho nových návštěvníků,
  • přitáhnout pozornost i k relativně neznámému blogu,
  • pomoci vám navázat vztahy s danými odborníky
  • i posílit vaši autoritu v oboru.
  • To zní fajn, že? Jenže to dá opravdu hodně práce.

Potřebujete nejen správnou otázku, ale i správné experty a správnou propagaci.

  • Potřebujete přehled v oboru, kontakty nebo jiné způsoby, jak ty “své” experty najdete a oslovíte.
  • Pak potřebujete spoustu času. Spoustu.
  • A taky to všechno potřebujete skvěle naplánovat. Jako malou kampaň. Kdy půjde první oslovovací e-mail, kdy připomenutí, kdy poděkování. Pak zpracovat článek, provést revize, vydat jej. Obeslat experty. Postarat se o to, aby se výsledek dostal na správná místa. Shrnout výsledky. Pořádně se vyspat.

Joanna Wiebe: The Ultimate Guide to No-Pain Copywriting (or, Every Copywriting Formula Ever)

Příručka od Joanny Wiebe, která vyšla na Copyhackers.com, je skvělá pro začátek copykariéry.

Ze všech triků a vydestilovaných zkušeností vypichujeme pár pomůcek, které mají zázračnou moc vytrhnout vás z tvůrčí krize, přivést zpět k řemeslu a pomoci zručně sestavit jakýkoliv text.

Zní sice trochu jako cheaty do starých počítačových her, ale když nevíte kudy kam, můžou se hodit:

  • IDCA – Interest, Desire, Conviction, Action
  • AIDPPC – Attention, Interest, Description, Persuasion, Proof, Close
  • PADS – Problem, Agitation, Discredit, Solution
  • ACCA – Awareness, Comprehension, Conviction, Action
  • PAPA – Problem, Advantage, Proof, Action
  • QUEST – Qualify, Understand, Educate, Stimulate, Transition

AICPBSAWN (to fakt existuje) – Attention, Interest, Credibility, Proof, Benefits, Scarcity, Action, Warn, Now

Schválně, tipnete si, podle které formulky je tento text?

Nesnášíte ranní vstávání? My taky ne. Podlaha studí, za oknem poprchává a rozhýbat se zabírá čím dál víc času. Pomůže jen světlo, teplo a klid. Jako třeba v infrasauně. Ty kvalitní s širokým spektrem záření vás prohřejí i nabudí. A naplno sálají už za 1 sekundu. Vyzkoušíte si je? >>

Řešení
Odstavec výše je napsaný podle pravidel QUEST.

Zpět

Sdílet