31 markeťáků se podělilo o nejúspěšnější obsah za rok 2016

Martina Vejvodová

Rádi sledujeme vývoj českého obsahu. Proto jsme navázali na první ročník ankety a znovu se zeptali firem, jaký nejlepší obsah pro své zákazníky za uplynulý rok připravili. Roku 2016 kralovala videa, pohledy do zákulisí a ke slovu se dostaly i dobročinné projekty.

Podívejte se, jak minulý rok markeťáci vyhodnotili.

Advantage Consulting, s.r.o.

„V roce 2016 jsme na podporu dětí z dětských domovů připravili unikátní literární projekt s podtitulem Děti dětem. Oslovili jsme dětské domovy z České republiky, nabídli dětem možnost proměnit se na chvíli ve spisovatele, vybrali nejlepší zaslané povídky a výsledkem je kniha fantasy příběhů s podtitulem Děti dětem.

Děti se ponořily do bezstarostné říše hrdinů a magických postav, napsaly příběhy a ty nejlepší z nich jsou součástí knihy Příběhy hrdinů. V knize je celkem 19 originálních příběhů, každý z nich má svůj náboj, svého hrdinu, který vyjadřuje pocity a vnímání dětí.

Vydáním knihy děti získaly pocit, že mohou v životě uspět, což je pro ně obrovskou motivací do dalších aktivit. Všichni autoři povídek získali navíc notebook, který jim napomůže k jejich dalšímu literárnímu rozvoji.

Křest knihy proběhl 28. května 2016 na brněnském náměstí Svobody za účasti všech dětských spisovatelů, kmotry knihy se stali Radek Banga alias Gipsy.cz a modelka Veronika Kašáková, která sama v dětském domově vyrůstala.”

marketingová manažerka Marcela Vyskoková

Projekt vyhrál třetí místo v soutěži Společensky odpovědný projekt 2016.

O Advantage Consulting

Advantage Consulting je největší česká personální agentura v oblasti recruitmentu. Na trhu působí již od roku 2002, síť poboček má po celé ČR. Ročně pomůže najít zaměstnání více než 2600 lidem. Získala řadu ocenění, například TOP Odpovědná firma 2016 a Vítěz v Ceně hejtmana Jihomoravského kraje za společenskou odpovědnost 2016.

Aktin

„Na začátku roku 2016 proběhla v rámci naší společnosti kampaň #makámnasobě. Spustili jsme ji pomocí soutěže, při které měli lidé za úkol nám v průběhu celého ledna ukazovat, jakým způsobem na sobě makají. Ať už ve fitku nebo třeba v kuchyni.

Po měsíci jsme vybrali 5 vítězů, na kterých jsme viděli největší snahu jít za svým cílem. Ti od nás získali tříměsíční sponzoring. Hashtag od té doby stále funguje, nyní je u něj na Instagramu téměř 5000 příspěvků a máme s ním do budoucna další plány. Čas od času také vybereme z těchto dříčů, kteří hashtag označují, někoho, koho bychom rádi na cestě podpořili a pošleme mu malý balíček s dárečky jako odměnu za snahu a pevnou vůli.”

Manažer marketingu Lucie Minářová

Zavedený hashtag na Instagramu funguje i po skončení kampaně.

O Aktinu

Internetový fitness magazín Aktin od roku 2010 publikuje vědecky podložené informace o potravinových doplňcích pro sportovce. Čtenáři tam najdou také články o fitness, kulturistice a zdravém životním stylu. O rok později zakladatelé magazínu rozšířili činnost a spustili e-shop zaměřený na sportovní výživu.

Alza.cz

„Z obsahu, který připravujeme, bych za rok 2016 vypíchl jednoznačně naše newslettery. Právě v mailinzích jsme totiž po obsahové stránce urazili největší kus cesty. Například: Tipy na dárky pro babču a dědu nebo Nevšední nabídka TV.

Tyto dva příklady považuji za super ukázku toho, jak se dá dělat obsahově zajímavý, zábavný a hlavně „lidský“ newsletter. Pomyslnou třešničkou na dortu za podobné počiny je viralita, o které jsme si kdysi mohli nechat jen zdát.”

projektový manažer Jaroslav Kotápiš

Newslettery se Alza.cz snaží dělat „lidsky“, přitahují pak mnohem více pozornosti.

O Alza.cz

Alza.cz funguje už od roku 1994 a dlouhodobě se drží na vrcholu tuzemských internetových obchodů. Má prodejny v České i Slovenské republice a zboží dodává do více než 26 evropských zemí.

Ambiente

„Byla to kampaň na podporu zemětřesením postižené oblasti v Itálii, kde vznikly těstoviny Amatriciana. Z každé prodané porce jsme prostřednictvím Českého červeného kříže odeslali 60 Kč, celkem to bylo bezmála 92 000 Kč. Akce trvala asi 5 týdnů v našich italských restauracích Pasta Fresca, Pizza Nuova a Pastacafé.

Akce začala úvodním postem na FB Ambiente, v průběhu jsme ji na FB podpořili jedním videem. Celkový dosah byl bezmála 80 tisíc lidí. Hosté se dále o akci mohli dozvědět z kartiček umístěných na stolech v restauracích.”

manažerka komunikace Šárka Hamanová

Ambiente zkombinovali skvělý obsah s charitativní akcí a uspěli.

O Ambiente

Do sítě restaurací Ambiente patří podniky Lokál, Brasileiro, Café Savoy a další. Pod tuto síť spadá i restaurace La Degustation Bohême Bourgeoise oceněná michelinskou hvězdou. Firma, která podporuje lokální dodavatele, působí už i mimo Prahu.

BIOOO

V roce 2016 jsme spustili BIOOO encyklopedii, zbrusu novou platformu, která ulehčí našim zákazníkům a fanouškům vyznat se ve složení produktů.

Jsme jediný e-shop, který zveřejňuje kompletní složení produktů, takže zákazník vždy ví, co kupuje. Navíc u každého výrobku ukazujeme graf podle zastoupení přírodních složek. Nově si ale mohou zákazníci prokliknout ze složení i na jednotlivé složky přímo do naší encyklopedie, kde si mohou o každé složce přečíst více.”

šéfredaktorka magazínu Ivana Bednářová

Díky encyklopedii si zákazníci mohou vždy zkontrolovat jednotlivé složky kosmetiky.

O BIOOO

BIOOO je český e-shop s největším výběrem přírodní kosmetiky a ekodrogerie. Nabízí 180 značek a některé z nich nikdo jiný do ČR nedováží. Na konci roku 2016 otevřeli v Praze druhou kamennou prodejnu, ve které se zákazníci nechají nalíčit od profesionální vizážistky nebo ochutnají zdarma jejich čaje.

Bonami

Z hlediska produkce vlastního obsahu jsme pyšní na koncept architekta na chatu, který jsme poprvé představili v první polovině roku 2016 a dodnes v něm pokračujeme. Ve spolupráci s odborníky na interiérový design nabízíme našim zákazníkům v předem stanovený čas online službu - architekta na chatu.

Kdokoli se může zeptat na rady týkající se bydlení, ať už se jedná o lehké změny v interiéru nebo jde o složitější rekonstrukce a architekt je mu k dispozici. Služba je pro všechny zdarma. Dlouhodobě zjišťujeme, že se lidé stále více zajímají o své bydlení, hledají více inspirace a chtějí nalézat chytrá řešení, která by ve svém domově mohli realizovat.

Architekt na chatu se proto na Bonami objevuje pravidelně a ruku v ruce s tím jsme se na téma rychlých a snadných změn zaměřili také v našem on-line Bonami magazínu.”

brand manager Martina Kočařová

Díky Architektovi na chatu získávají zákazníci Bonami profesionální pohled na své projekty.

O Bonami

Bonami založil v roce 2013 Václav Štrupl s cílem nabídnout inspiraci, hezké a kvalitní​ ​home&decor produkty za dostupnou cenu. Postupně se firma rozrostla na Slovensko, do Polska a Rumunska. Bonami je známé svými kampaněmi s neokoukanými produkty.

CCV Informační systémy

Myslím, že se v tvorbě obsahu se za uplynulý rok urodilo. Zdánlivou maličkostí je třeba slovníček pojmů na webu, který ale hodně pomáhá srozumitelnosti jazyka technologií, ve kterých se s našimi službami pohybujeme.

Zdůraznil bych nový kabátek pro portál EdiZone.cz, kde se věnujeme elektronickým dokladům a elektronické výměně dat. Současně ale zůstáváme u papíru a jako alternativu k on-line obsahu vydáváme zákazníkům už desátý rok v nákladu přes 4000 kusů klasické tištěné noviny. CCV Times jsme se ale nově připravili více cíleně ve slovenské mutaci, které pak pomáhají evangelizovat CCV podniková řešení také od Tater k Dunaji.

V neposlední řadě je to naše on-line CRM Akademie, kde pomocí video přednášek a whitepaperů k jednotlivým lekcím seznamujeme zákazníky s pro ně většinou zcela nesrozumitelnou zkratkou ‚CRM‘. Máme radost, že absolventi se již nejen mohou pyšnit získaným certifikátem, ale rádi kurz doporučují svým kolegům.”

Marketingový ředitel Petr Ondrášek

Seznamovat s CRM pomáhá online CRM Akademie plná videolekcí.

O CCV Informační systémy

CCV Informační systémy je jedničkou na českém trhu v poskytování služeb elektronické výměny dat. Konsolidační centrum ORION každý měsíc přenese milióny elektronických faktur, objednávek, dodacích listů a dalších dokumentů. Poskytuje komplexní dodávky ve vývoji logistických WMS řešení, implementaci CRM systémů a dalších podnikových informačních systémů.

CERVA GROUP

„Na konci roku 2016 jsme zjistili, že máme skladem poměrně dost zimních bund a bot, které mají drobné kosmetické vady, a tedy už nemohou jít do maloobchodního prodeje. Přemýšleli jsme, jak tyto produkty využít a napadlo nás obdarovat lidi bez domova, kteří by je právě v letošní mrazivější zimě určitě ocenili.

Kontaktovali jsme tedy organizaci Armáda Spásy a domluvili předání. Později nás ale napadlo jít ještě dál a udělat z toho takovou informativní kampaň, která bude svým charakterem spíše výzvou, aby se k nám přidali i ostatní.

Natočili jsme tedy z předání video a to dále pustili do světa skrze náš newsletter a sociální sítě, kde jsme ho i lehce finančně podpořili, aby se dostalo k co nejvíce lidem.

Video mělo nakonec celkem vydařené statistiky: spustilo si ho celkem 3700 unikátních uživatelů, z čehož 71 % bylo organických, mělo 62 sdílení a téměř 200 reakcí. Na druhou stranu se ale také potvrdilo, že uživatelé nejsou ochotni strávit u videa více než 30 vteřin, po této době shlédlo video už jen něco okolo tisícovky uživatelů.

Vzhledem k tomu ale, že jsme celou akci brali vyloženě jako charitativní činnost, tak jsme si ani nedávali žádné cíle a máme radost hlavně z toho, že naše produkty v zimě pomohly potřebným.”

Online Marketing Specialist Vitězslav Švec

Video o charitativním počinu vidělo přes 4 tisíce uživatelů Facebooku.

O CERVA GROUP

CERVA GROUP funguje na trhu s osobními ochrannými pomůckami už od roku 1991. Produkty dodává do celé Evropy. Podporuje používání správných ochranných pomůcek, představuje nové trendy a v oboru své zákazníky vzdělává.

CleverMaps

Obsahový marketing se u nás donedávna moc neřešil. Občas jsme napsali článek na blog, něco zveřejnili na sociálních sítích. Většina článků byla spíše o firemní kultuře případně o účasti na nějaké konferenci.

Asi od poloviny roku 2016 jsme začali věnovat pozornost i odbornému obsahu, který by naši cílovou skupinu mohl zajímat. Začali jsme psát odbornější články na blog a více se věnovat i sledování jejich čtenosti. V poslední době jsme napsali několik článků, které měly poměrně úspěch. Šlo o návody, rady a tipy týkající se správy majetku (např. jak vyplnit přiznání k dani z nemovitých věcí). To nás vedlo k sepsání série odborných článků, které jsme ve formě e-booku zveřejnili na webu. Z toho mám velkou radost a těším se na reakce čtenářů.

Největšího počtu zobrazení jsme ale dosáhli u článku z ledna 2016, kdy jsme vyhlásili soutěž v běhu do 13. patra v budově našich kanceláří. Tento příspěvek jen na Facebooku vidělo skoro 3 500 lidí, což je v porovnání s naším běžným dosahem, do jednoho tisíce lidí, poměrně vysoké číslo.

Marketing assistant Kateřina Žáčková

Vedle návodných článků zaujal fanoušky také závod v běhu do 13. patra.

O CleverMaps

CleverMaps je specialista na mapové aplikace v oblastech zemědělství, správy majetku, infrastruktury, energetiky, retailu a bankovnictví. Vyvíjí unikátní software pro vizualizaci podnikání a významně tak zjednodušuje rozhodování a zvyšuje produktivitu firem. Společnost funguje od roku 2013 a její pobočky sídlí v Praze a Brně.

CZC.cz

„Když vám v kanceláři sedí dvojice kreativních živlů, kvůli které si v práci občas připadáte spíš jako v komediálním seriálu, je na místě jim dát prostor se realizovat a zkusit, jestli dokážou pobavit i ostatní a ještě předat přidanou informační hodnotu. Pokud navíc zrovna přemýšlíte, co dalšího vedle klasického redakčního obsahu svým zákazníkům nabídnout, je nápad na zajímavý a netradiční video obsah na světě.

Od přelomu roku 2015 a 2016 se tak v pořadu Geekoviny na YouTube kanále CZC.cz můžete setkávat s osobitou dvojící GEEKů, kterou tvoří Ondra a Tomáš. Na svém kontě má již 18 dílů tohoto youtubového pořadu, z nichž největší ohlas si v minulém roce získal speciál s názvem Ghetto GEEKs, který se nechal inspirovat dnes již legendární americkou sérií Pimp My Ride. Místo automobilové garáže vás zavede na montáže CZC PC, kde se za minulý rok podařilo postavit 10 000 počítačů. Nejdražší kousek na trhu s cenovkou přes 200 000 Kč připomíná robotického Transformera.

Posuďte sami, napadá vás originálnější způsob, jak něco takového ukázat světu?“

PR specialista Martin Rippl

Na geeky cílí hned dva pořady na kanálu CZC.cz - Geekoviny a Buď #jakoGEEK.

O CZC.cz

CZC.cz svoji první verzi internetového obchodu spustilo už na přelomu roku 1998 a 1999. Od té doby se z firmy se 3 zaměstnanci se firma vypracovala na špičku českého prodeje elektroniky, má přes 50 poboček a tvářemi kampaní se stávají její zaměstnanci. CZC.cz dvakrát získalo ocenění MasterCard Obchodník s elektronikou roku, v roce 2015 vyhrálo Shop roku v kategorii PC a příslušenství.

Českomoravská stavební spořitelna

„Těší nás ohlasy klientů na tištěný magazín Liška. Dvakrát ročně oslovuje 700 000 rodin a 94 % z nich jej přečte celý, zčásti nebo jej prolistuje. Podle rozhodující většiny přispívá k dobrému jménu ČMSS. Máme radost ze zájmu mladých lidí (18 - 34 let) o on-line magazín TadyJeMoje (jak bydlet po svém).

V roce 2016 měla webová stránka TadyJeMoje téměř 440 tisíc návštěv, ze 75 % to byli právě mladí lidé. V centru zájmu jsou hlavně chytrá řešení, rekordní počet zobrazení si připsal článek minibyt o 7 m2.”

marketingový specialista Lubomír Novotný

On-line magazín láká mladé publikum na chytrá řešení, inspiraci a rady ohledně bydlení.

O Českomoravské stavební spořitelně

ČMSS je největší stavební spořitelna v České republice. Od roku 1993 uzavřela téměř 5,6 milionu smluv o stavebním spoření a poskytla přes milion úvěrů na bydlení. Zaměstnává více než 2000 renomovaných finančních poradců.

Fler

Na Fler.cz tvoříme velké množství vlastního obsahu ve vlastním magazínu, kde kombinujeme články, rozhovory s tvůrci a videoobsah. To vše pak pak využíváme na sociálních sítích, kde nemusíme dosah výrazně podporovat díky velkému organickému dosahu a sdílení.

Velkou část obsahu Fler.cz tvoří také sami tvůrci na vlastních blozích, které patří k podobně navštěvovaným jako magazín. Ty nejčtenější články v magazínu i na blozích přesahují 20 000 unikátních čtenářů. Nejčtenější byl v roce 2016 rozhovor s oblíbenou Fler tvůrkyní LOOKrecia.”

PR a marketing Michala Gregorová

Fler magazín inspiruje příběhy další tvůrce a dodává výrobkům lidský rozměr.

O Fleru

Fler je největší český prodejní server s uměleckými a rukodělnými předměty. Funguje od roku 2008 a každý den na něm přibude 6 000 kusů nového zboží. Na serveru je zaregistrováno přes 73 000 prodejců a 340 000 nakupujících. Stránky denně zaznamenávají i 140 000 návštěv.

Jablotron

Připravili jsme pro naše zákazníky kompletně nový web jablotron.com. Obsah jsme tvořili částečně i přímo se zákazníky. Pomohly nám analýzy, ale i uživatelské testování a telefonické testování vytipovaných uživatelů. Naším cílem bylo nevytvářet pouze obsahovou vatu, ale nabídnout jednotné, silné a obsahově vydatné stránky, které nabídnou vhodné řešení pro naše zákazníky. Proto stránky obsahují mnoho příkladů, ukázkových videí a grafiky nebo přizpůsobených textů a příběhů.”

Marketing Manager Jan Gregor

M:\_KAMPAN Leden 2017\Newsletter kampan_leden 2017\CZ\CZ koncak\images\CZ_03.png

Krátká instruktážní videa a animace rychle představí zájemcům nabízené zboží.

O Jablotronu

Firma Jablotron vyvíjí a vyrábí od roku 1990 systémy pro zabezpečení a ovládání domácnosti. Po celém světě tak usnadňují péči o domy, byty, auta a další. Na svém kontě má ale také například monitor dechu kojenců, který pro jeho přesnost využívají stovky nemocnic i domácností. Produkty vyváží do 73 zemí.

Liftago

„V uplynulém roce jsme realizovali desítky kampaní, na které strašně rádi vzpomínáme. Fakt pyšní jsme na projekt ‚Šťastný řidič‘.

Od samého počátku si uvědomujeme, že naší největší výhrou jsou Liftago řidiči. Rádi nasloucháme jejich příběhům a toužili jsme po tom, aby je mohli znát i ostatní. Odstartovali jsme proto projekt inspirovaný konceptem „Humans of…”, kdy necháváme řidiče vyprávět o tom, co je přivedlo k taxikařině, o jejich vášních, o životní inspiraci. Příběhy sbírají Lukáš Hanke a Oskar Rejchrt a každé pondělí si můžete přečíst nový na naší FB stránce nebo na webové stránce.”

Head of Customer Acquisition Alžběta Matějů

Liftago se snaží být jedním z tahounů české customer care.

O Liftagu

Liftago je taxislužba, která bojuje za volný trh městské přepravy. Podporuje svobodný výběr z nejlepších taxíků v okolí. Jejich aplikaci uživatelé vyhodnotili jako nejlepší taxi aplikaci v Appstore.

Lihovar Žufánek

Loni to byla aktualita o našem ginu OMFG 2016. Dopadlo to tak, že nám webhosting zastavil provoz našeho e-mailu. Mysleli si, že rozesíláme hromadný spam, překročili jsme denní limit odeslaných e-mailů. Jenže to byly potvrzovací e-maily objednávek z e-shopu.”

lihovarník Martin Žufánek

Že zákazníci objednávkami zastaví webhosting, tím se každý obchod pochlubit nemůže.

O lihovaru Žufánek

Rodinný ovocný lihovar Žufánek vyrábí 100% přírodní destiláty a likéry od roku 2000. Kromě slivovice a dalších pálenek připravuje i absinty podle původních receptur. Největší světový server věnovaný absintům zařadil absint L’Ancienne od Žufánka mezi nejlepší světové absinty.

Mall.cz

„V minulém roce jsme uspěli s vánočním virálním videem 1000 přání. 1 obchod. Chtěli jsme myšlenku kampaně – splnit lidem to, co si doopravdy přejí – ukázat netradičním způsobem. Převést ji do běžného života zákazníků a díky tomu vytvořit autentický obsah.

Pro efekt pořádného překvapení jsme do kampaně zapojili Leoše Mareše, jakožto speciálního Uber řidiče. Ten zákazníky nejen bezpečně a spolehlivě svezl na požadovanou adresu, ale v průběhu cesty je stihl i vyzpovídat, co by si přáli k Vánocům. Vyslovená přání okamžitě zaznamenala mobilní vánoční kancelář Mall.cz a vydala se napřed do cíle. Na místě tak na cestující čekal vytoužený dárek spolu s osobním vzkazem.

Doufali jsme ve velký virální potenciál a naše sny se proměnily v realitu. Video mělo necelých 24 hodin po zveřejnění na Facebooku téměř půl milionu zhlédnutí a 13 tisíc reakcí. Celkově dosáhlo více než 1,2 mil. zhlédnutí a více než 27 000 lajků a 5 800 sdílení.”

Head of Content Marketing Tereza Hajná

Video se splněnými vánočními přáními se zařadilo mezi úspěšné virály českého internetu.

O Mall.cz

Od roku 2000 funguje Mall.cz jako internetová nákupní galerie. Zboží z internetového obchodu si můžete vyzvednout na 18 místech po celé České republice. Působí také na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Slovinsku. Jako jedni z prvních obdrželi certifikát Bezpečný nákup od Asociace pro elektronickou komerci.

Milka

V rámci vánoční kampaně pro Českou republiku a Slovensko, která byla zaměřena na podporu produktu Milka Adventního kalendáře, jsme připravili kampaň ‚Kouzlo Vánoc každý den. Její součástí byla kromě televizní reklamy také on-line a off-line aktivace s cílem poukázat na to, že Vánoce nejsou jen Štědrý den a stojí za to si je užít celý prosinec.

Na celý měsíc jsme tak proměnili náš instagramový profil na adventní kalendář, kde se po kliknutí odkryl unikátní obsah pro daný den - například v podobě soutěže. Součástí on-line aktivace na sociálních sítích byly také animované spoty týkající se předvánočních zvyků s lokalizovanými písničkami, které pro nás nazpíval Kamil Střihavka a Mária Čírová.

V off-line části kampaně jsme v 5 městech v ČR a SK uspořádali během prosince eventy s obří instalací našeho adventního kalendáře a vánočními aktivitami pro malé i velké.”

Brand Manager Pralines/Seasonals NCE Dominika Bardiovská

Adventní kalendář upozorňoval na vánoční zvyky a dělal radost písničkami i soutěžemi.

O Milce

Milka existuje už téměř 116 let. Název vznikl spojením německých slov Milch (mléko) a Kakao. Od roku 1990 patří firma americké společnosti Mondelēz International.

Neoluxor

Takzvané charakterové kvízy jsou zejména na sociálních sítích nesmírně populární. Určitě jste se už s některým potkali a zjistili například, jaká jste Disney princezna. Stejný koncept využíváme v kampaních na vybrané knihy a protože byl rok 2016 rokem J. K. Rowlingové, jako příklad tu máme kvíz ke knize Harry Potter and the Cursed Child.

Celá kampaň začala dopisem Mezinárodního sdružení čarodějů, který informuje o volných studijních místech ve vybraných školách čar a kouzel. Pak následoval samotný rozřazovací kvíz navržený tak, aby nalákal na univerzum, ve kterém se kniha odehrává, a nakonec dostal každý účastník kvízu přijímací dopis podle svého výsledku.”

marketingová koordinátorka Olga Zbranek Biernátová

Mnohým fanouškům Harryho Pottera se splnil sen a konečně dostali svůj přijímací dopis.

O Neoluxoru

Neoluxor provozuje 29 knihkupectví po celé České republice. Mezi ně patří i Palác knih Luxor v Praze, který je největším knihkupectvím ve střední Evropě. V roce 2010 prodali původní čeští majitelé firmu slovenské společnosti Central European Books.

Notino

Loňský rok byl pro nás rozhodně ve znamení změny názvu z parfums.cz na Notino. Hodně obsahu jsme zaměřili na komunikaci této změny.

Kromě toho jsme se dost opřeli do našeho účtu na Instagramu. Začali jsme postovat mnohem více obsahu a opravdu pečlivě vybírat fotky, které sdílíme. Díky tomu během pár měsíců vzrostl počet našich followerů na více než 18 000 a rychle jsme předběhli naši konkurenci, která na Instagramu fungovala mnohem dříve než my. Z toho máme radost.

A samozřejmě pořád běží náš blog, kde si kromě klasických beauty témat můžete přečíst rozhovory nejen o kráse se zajímavými českými osobnostmi. Z těch loňských se mimořádně povedl rozhovor s herečkou Veronikou Freimanovou, která má rozhodně co říct. Navíc letos čeká náš blog facelift, takže je na co se těšit.”

senior copywriter Martina Zemanová

Notino prošlo přejmenováním i posunem ve výběru fotografií.

O Notinu

E-shop Notino vznikl v roce 2004 jako parfums.cz a ve svém oboru je lídrem na českém a slovenském trhu. Tento e-shop je zároveň největší internetovou parfumerií ve střední Evropě. V roce 2014 obchod zvítězil v kategorii parfémy a získal ocenění Shop roku. Kromě značkových parfémů nabízí i kosmetiku.

RAYNET

„Největší loňskou výzvou bylo komunikování konference CustomerCon a především hlavního pozvánkového videa. Video dominovalo webu a směřovaly na něj i hlavní reklamní investice.

Scénář takového videa představoval velkou výzvu, ale dopadlo to skvěle. Jsme rádi, že se nám podařilo vtipně a výstižně vysvětlit, proč konferenci děláme. Výsledkem bylo, že na akci přišli lidé s velkým zájmem o samotné téma.”

Marketing Manager Václav Prak

CRM od RAYNETu pomáhá budovat a udržovat nejen obchod, ale i vztahy se zákazníky.

O RAYNETu

Softwarová firma RAYNET vznikla v roce 2004 v Ostravě. Věnuje se vývoji cloudového CRM, které patří mezi českou špičku a je srovnatelné i s velkými světovými CRM. Kromě technologických inovací klade RAYNET velký důraz na proaktivní zákaznickou podporu.

Reparáda

„Letos na podzim jsme se přesvědčili, že lišky mají magickou moc :-). V pátek večer jsem cestou na víno vystavila na FB post s názvem Lišky v plné parádě. Byla to doma vyfocená fotka nového střihu šatů ušitých z šedé látky s drobným motivem lišek. No a během víkendu nasbírala 1,6 tisíc lajků, měla víc než 104 tis. shlédnutí a vzešla z ní spousta objednávek.

Příspěvky na FB i Instagram píšu sama. Myslím, že je důležitá autentičnost a zákazníci poznají, kdy příspěvky píše firma sama a kdy agentura.

Kombinuji hezké fotky s těmi zákulisními. Fanoušci jsou zvědaví na čerstvě ušité kousky a zajímá je pozadí toho, jak oblečení vyrábíme.

Baví mě fotit čerstvě ušité šaty těsně před jejich odesláním a přidat k nim nějakou perličku. Naposledy se hodně líbil příspěvek s šaty s motivem mořských vln, byl u nich kašmírový šátek a pracovní název Moře na Moravě.

Plytké soutěže nedělám. Spíš se stane, že jsem nadšená z nového střihu nebo látky a vyhlásím slevu na první kousky. Fanoušci jsou díky tomu také nadšení a my máme příležitost si ty nové kousky hned pořádně otestovat."

majitelka Kateřina Říhová

U příspěvků vsází především na autentičnost, přidávají například perličky ze zákulisí šití.

O Reparádě

Reparáda je módní značka, která se inspiruje ve vintage střizích a podporuje myšlenky slow fashion. Spolupracuje s českými výrobci látek a komponentů. Šijí v Brně, s láskou a důrazem na každý detail. Reparáda vznikla v roce 2013 nejdříve jako šatotéka (první česká fashion library", místo, ve kterém bylo možné půjčovat si šaty jako knížky v knihovně), postupně se přetransformovala v módní značku.

Rodinný pivovar BERNARD

„Náš nejúspěšnější obsah bylo výroční číslo magazínu ‚Slavíme 25 let, kde je shrnutý vývoj pivovaru od jeho těžkých začátků po dražbě (1991) až do současnosti. Toto výroční číslo sklidilo u našich zákazníků i majitelů restaurací velký ohlas a bylo přijato velmi pozitivně. V současné chvíli chystáme dotisk, který bude již doplněn i o finální čísla do konce roku 2016.

Dále televizní a Youtube reklama Bernard Bohemian Ale: Karel Gott, Limited art edition.

Co se týká FB, velký ohlas vzbudil náš příspěvek, kde jsme představovali naši novinku IPA: „Ahoj! Jmenuji se IPA a narodila jsem se 26. 10. 2016 k příležitosti 25. výročí značky Bernard. Nejsem žádný cvalík, ale už teď je mě celého půl litru. Staršího bráchu sice nepřeperu, ALE i s 5,6 % alkoholu to pořádně roztočím.“

marketingová specialistka Jana Voborníková

Bernard představil svého „novorozence” se vší parádou miminkovských fotek.

O Bernardovi

Historie pivovaru sahá až do roku 1597, ale dnešní podoba pivovaru Bernard se začala tvořit po privatizaci v roce 1991. Majitelé si postupně začali plnit sen o vybudování pivovaru, který bude nejenom vařit poctivé české pivo, ale bude mít i svůj názor.

Scio

V minulém roce jsme pro naše zákazníky vydali čtyři výtisky magazínu Perpetuum a zároveň jsme jeho obsah začali šířit prostřednictvím webu i FB.

V návaznosti na tento obsah jsme uspořádali v listopadu konferenci v DOXu, kde vystoupilo 13 řečníků (Šimon Pánek, Ondřej Liška, Tania le Moigne, Ondřej Šteffl, Mikuláš Bek a další) na téma vzdělávání bez hranic.

Jelikož byl o konferenci větší zájem, než byl možný pojmout v rámci kapacity DOXu, tak jsme jednotlivé příspěvky natočili a umístili na Youtube, kde se nyní šíří.

tisková mluvčí Markéta Majerová

Magazín Perpetum přináší rodičům i učitelům podněty pro práci s dětmi.

O Sciu

Společnost Scio vznikla v roce 1995. Vytváří profesionální testy pro přijímací zkoušky na střední a vysoké školy. V současnosti tyto testy využívá 40 fakult českých a slovenských vysokých škol. Jejich soukromé ScioŠkoly navštěvují žáci v Praze, Olomouci a Brně.

ShopSys

„Na českém trhu nám chyběl kvalitní obsah zaměřující se na domácí i zahraniční e-commerce. Tak jsem se rozhodli, že jej vytvoříme. Neslibovali jsme žádné zázračné tipy a triky, ale strategický pohled na jeden z nejrychleji rostoucích trhů. Ten pocit, když jsme loni poprvé drželi v ruce náš nový čerstvě vytištěný magazín EXEC, byl skvělý.

V létě 2016 jsme vydali první nulté číslo, které se celé stáčelo kolem expanze do zahraničí a konsolidace našeho a globálního trhu. Dopodrobna jsme rozebrali pozici Rockaway, coby leadera na českém trhu, a taky jsme naťukli i témata ohledně Amazonu, který momentálně hýbe světem. V každém čísle se snažíme mít i jeden rozhovor a historicky první jsme vedli se šéfem VIVANTISu Martinem Rozhoněm, kterému jsme věnovali i celou obálku.

Poselství, které EXEC šíří, je určeno úzké skupině profesionálů, kteří mají na starosti strategický rozvoj předních českých e-shopů. Snažíme se skrze něj promlouvat ke čtenářům o podstatných tématech a vzdělávat je. K EXECu ještě paralelně každý měsíc přinášíme novinky tisícům e-shoperů v našem videonewsletteru.”

Marketing Specialist Jakub Smolík

Magazín EXEC je určený pro manažery z českého i zahraničního e-commerce trhu.

O ShopSysu

V ShopSysu od roku 2003 tvoří internetové obchody na míru. V současné chvíli jich v péči mají 455 a roční obrat e-shopů přesahuje 5 milionů korun. Firma zaměstnává přes 50 IT odborníků, z nichž se většina stará o funkční rozvoj e-shopů a nonstop dohled.

Siemens

Obecně nejlepší obsah je podle naší zkušenosti ten, který buď přináší naší cílové skupině relevantní a zajímavé informace, nebo je interaktivní a zákazníky baví. Ideální je, pokud se podaří obojí spojit.

Na Facebooku patřily v minulém roce mezi nejúspěšnější příspěvky o nových vysokorychlostních vlacích - o tom, jakými testy musejí projít před ostrým provozem. Víme, že naše fanoušky zajímají technické vychytávky našich produktů, že rádi čtou o inovacích, vynálezech a technologiích budoucnosti.

Dalším příspěvkem s velkým dosahem bylo video shrnující naši účast na Mezinárodním strojírenském veletrhu. Opět, vidíme, že video jako formát získává stále větší pozornost, nesmí být ale samoúčelné – fanoušky zajímaly novinky, které jsme na veletrhu představili.”

Internal Communications & Marketing Communications Manager Jan Kopecký

Podle Siemens lze i starší přístroje upravit a plně využít v dnešní digitalizované éře.

O Siemens

Siemens je více než 125 let nedílnou součástí českého průmyslu a zárukou moderních a inovativních technologií. Patří k jednomu z největších zaměstnavatelů v České republice. Tuzemská skupina podniků Siemens vykázala v obchodním roce 2016 obrat přes 29 miliard korun.

Solitea

Loni jsme spustili informační web Elektronická evidence tržeb od A do Z. Chceme Cígler Software etablovat jako firmu, se kterou mohou podnikatelé počítat, až se jich začne týkat EET. Obsahový marketing bereme jako alternativu k PPC a používáme ho ke sběru kontaktů.

Na webu sledujeme aktuální dění a publikujeme návody, jak řešit specifické situace. Loni jsme zveřejnili 69 článků a úplně nejúspěšnější byl ten o nové ministerské metodice. Pro podnikatele to byl klíčový dokument, který konkrétně řekl, jak mají postupovat. Článek o metodice jsme měli ještě dřív než velká zpravodajská média, a proto ho čtenáři hodně sdíleli na sociálních sítích. Kromě textů je součástí našeho servisu i on-line EET poradna. Naši odborníci už v ní odpověděli na více než 4000 dotazů."

marketingový ředitel Solitea Lukáš Krifta

Díky aktualitám o evidenci tržeb a on-line EET poradně Solitea pomáhá všem podnikatelům.

O Solitea

Skupinu Solitea aktuálně tvoří 6 IT společností. Společně dodávají svá řešení více než 235 tisícům zákazníků. Z jejich dílny pochází například informační systémy Altus Vario a Money S4, dále nástroj pro personalistiku a mzdy Vema, účetní program Money S3 a cloudový fakturační program iDoklad.

Tonak

V rámci nových marketingových přístupů a výzev se snažíme komunikovat na sociálních sítích, spolupracovat s blogery a vytvářet s nimi kvalitní obsah. Ovšem nejúspěšnější výstup Tonaku za rok 2016 z naší dílny překvapivě nepocházel.

Vše začalo nenápadně, ve stánku s prezentací našich produktů na Colours of Ostrava, kde jsme kromě speciální festivalové kolekce měli vystaveno i pár ‚zmijovek‘ - klasických pletených čepic s klikatým vzorem. Jako každý rok se na Colours střídalo letní počasí s aprílovým, takže zmijovky se velmi rychle vyprodaly a začaly se šířit areálem.

Všimli si toho někteří přítomní novináři a začali se dožadovat více informací o pletených čepicích a nabízet články o Tonaku ve svých médiích. Nejúspěšnější z nich pak vyšel na iDNES.cz. Samotný článek přitáhl na web přes 2000 uživatelů, samozřejmě jsme jej sdíleli na sociálních sítích, kde měl rovněž velký ohlas. Jedním s největších úspěchů minulého roku pro Tonak tedy je, že se retro zmijovky znovu staly trendy. Strakonický závod, který je vyrábí, má na tyto populární čepice zajímavý nárůst zakázek.”

CEO & Chairwoman of the Board Lenka Urbánková Jarešová

Zmijovky zaujaly na festivalu Colours of Ostrava a dostaly se bez přičinění firmy do médií.

O Tonaku

Firma Tonak patří k největším a nejvýznamnějším světovým výrobcům pokrývek hlavy. Kloboučnickému řemeslu se věnují už přes 200 let. Polotovary nebo hotové výrobky dodávají do pěti desítek zemí po celém světě. Novojičínský Tonak intenzivně buduje síť vlastních prodejen a franšíz.

VašeČočky.cz

„V loňském roce byly u nás nejvíce úspěšné články, které se týkaly péče o kontaktní čočky. Naše návštěvníky webu nejvíce zaujal článek upozorňující na problematiku přenášení kontaktních čoček (2100 zobrazení) a článek z minulosti, který je naopak o tom, co se stane, když nositel čoček usne s čočkami (2900 zobrazení) - shodou okolností je tento článek úspěšný i na našich mezinárodních webech lentiamo.es a lentiamo.it.

Z obsahu na sociálních sítích bych se rád pochválil videem na Facebooku, které jsme udělali živě‘ pro naši FB stránku VašeŠošovky.sk - video má 3100 zhlédnutí a více než 10000 dosah. Byl to náš první test, který dopadl docela dobře i přesto, že video je takové punkové.

marketingový ředitel Tomáš Bártek

Video zachycuje rychlost balení zásilky. I přes sníženou kvalitu fanoušky zaujalo.

O VašeČočky.cz

VašeČočky.cz je největší český e-shop s kontaktními čočkami. V nabídce má širokou škálu dioptrických i barevných čoček včetně příslušenství. E-shop má skladem 60 000 balení kontaktních čoček a roční obrat je 600 milionů. Obchod působí ve 14 evropských zemích.

Woodies

„Perfektně nám zafungovala kampaň ‚Kolo Štěstí, kde vyhrává každý‘, kterou jsme pořádali během posledního srpnového týdne. Hlavní výhrou Kola Štěstí byly vstupenky na naši Boat party s Vladimírem 518.

Kdo nevyhrál vstupenky na párty, vyhrál slevu na nákup. Pro aktivaci uživatelů jsme využili newsletter a social media posty. Kolo Štěstí si roztočilo celkově 5 200 lidí. Slevu na nákup následně uplatnilo 110 lidí a dalších 45 lidí nakoupilo napřímo z newsletteru či postu, aniž by využili slevy.”

Partner & E-commerce Director Marek Kříž

Screen Shot 2017-01-19 at 15.09.23.png

Z postu a navazujícího newsletteru nakoupilo 45 zákazníků i bez uplatnění nabízené slevy.

O Woodies

Láska ke streetware Woodies v roce 2012 přiměla otevřít obchod, který představuje kolekce oblečení ke každodennímu nošení. Velký důraz kladou na zákaznickou péči - od pečlivě zabalených produktů, přes kamarádskou, ale profesionální zákaznickou podporu až po drobné radosti přibalované k objednávkám.

Zoner software

„V roce 2016 jsme provedli několik hloubkových rozhovorů s uživateli fotografického programu Zoner Photo Studia, na které navazovala anketa jak mezi uživateli samotnými, tak mezi čtenáři našeho on-line magazínu Milujeme fotografii. Mimo jiné nás zajímalo, co naši uživatelé nejraději fotografují a téma krajiny bylo hojnou odpovědí fotografů mnoha úrovní.

Také čtenost článku 5 typických úprav, které oživí každou fotografii krajiny potvrdila, že se fotografování krajiny nachází na vrcholu oblíbenosti fotografických témat. A to nejen u českého publika! Úspěch článek slavil také na anglické a německé verzi magazínu, který přináší rady a návody na fotografování a úpravu fotografií nejen uživatelům Zoner Photo Studia.”

PR manažerka Alena Voráčková

Potřeba více rozebrat téma fotografování krajiny vzešla z hloubkových rozhovorů i ankety.

O ZONER software

Firma ZONER software vznikla v roce 1993 v Brně. Jejím nejznámějším produktem je program Zoner Photo Studio na úpravu fotografií, který používají lidé po celém světě. Firma také zároveň provozuje přední českou webhostingovou službu Czechia a má vlastní vydavatelství Zoner Press.

ZOOT

Už druhým rokem vydáváme tištěný lifestylový dvouměsíčník ZOOT. Kromě trendy kousků, které na ZOOTu prodáváme, zpovídáme české i slovenské osobnosti, které nás baví. Hledáme témata a fenomény, která pulzují v dnešní společnosti. Veškerý obsah si vytváříme sami v interním obsahovém týmu. Držíme náklad 50 000 ks, máme 400+ distribučních partnerských míst a také slovenskou a rumunskou mutaci.

Na obálce se u nás letos objevil třeba herec Hynek Čermák, bylinkářky Kateřina Winterová a Linda Rybová, moderátor Martin Veselovský, zpěvačka Klára Vytisková, olympionistka Eva Samková nebo třeba renesanční člověk Vojta Dyk. Navíc jsme si posvítili na tři talentované děti, o kterých ještě určitě uslyšíme.

Letos jsme se také víc obuli do video obsahu a na našem YT kanálu se začaly dít věci. V sérii Rychlý hadry jsme svlékli a zase oblékli desítky odvážných kolemjdoucích, Vévodovy recenze zase podrobily zatěžkávací zkoušce některé naše top produkty. V péřovce skočil náš YouTuber Vévoda do Vltavy a v lodičkách jezdil na skejtu.

Video formáty nás baví, takže chceme určitě zrealizovat i další nápady.”

Magazine & Creative Content Thea Kučerová

Některá videa se blíží i k milionu zhlédnutí. A tvůrci se při natáčení evidentně skvěle baví.

O ZOOTu

ZOOT prodává oblečení značek, které v jiných obchodech zákazníci běžně neseženou. Lidé si zboží objednají přes internet a vyzkouší si ho v pobočkách s názvem Výdejny radosti. ZOOT nabídku mixuje z 300 značek a 300 000 kousků skladem, expandoval i na Slovensko a do Rumunska.