Své zákazníky nezajímáte

Specialista na věrnostní programy Radek Hrachovec E-shop summit uzavíral. My ale jeho přednáškou začneme. Radek si totiž nebral servítky a upřímně řekl to, před čím jiní jen přivírají oči.

Svým zákazníkům jste ukradení. Nejsou zvědaví na hrnečky s vaším logem ani směšné slevy na příští nákup. Jestli chcete z náhodného kupce udělat věrného zákazníka, musíte být odvážní, originální a upřímní. Musíte dát zákazníkovi něco, z čeho si sedne na zadek – a už nebude chtít nakupovat jinde.

Radek uvedl i skvělý příklad Amazonu Prime. Ten za roční poplatek 99 dolarů dává členům dopravu zdarma, možnost zdarma sledovat filmy a hlavně – přístup ke dni extrémních slev, který je každý rok v červenci.

Výsledek? 91 % členů Amazon Prime si své členství každý rok prodlužuje.

„Pecka. Škoda jen, že Radek nepředvedl praktickou ukázku své práce na věrnostních programech. S nadsázkou to okomentoval slovy, že kdyby se podělil o své know-how, přišel by o práci.

Ptejte se, proč vlastně existujete

S hodně ostrou přednáškou se v pátek večer vytasil i Honza Junek z agentury Proof & Reason. Zeptal se všech v sále na jednoduchou otázku „Proč bych měl nakoupit zrovna u vás?“

Honza zjistil, že v Česku je 6 000 obchodů s elektronikou, 5 600 s módou a 3 280 s outdoorovým vybavením. Máte nízké ceny? Dopravu zdarma? Všechno zboží skladem? To nestačí. Vaše konkurence to má taky – anebo už brzy mít bude.

Abyste uspěli, potřebujete silný brand.

A ten si podle Honzy nekoupíte. Brand si musíte doslova vysloužit.

Najděte neobslouženou skupinu lidí, vytvořte pro ni skvělý obsah, dělejte pro své zákazníky první poslední. Jako třeba e-shop pod7kilo.cz, který Honza zmiňoval.

Žádný z 3 278 obchodů s outdoorem se mu nemůže rovnat v tom, co dělá.

„Honza je zdatný řečník a nejspíš vyhraje pomyslnou cenu za nejlepší přednášku summitu. Ano, byl skvělý. Obávám se ale, že majitelé e-shopů v pondělí ráno přišli do práce a… vůbec nic se v jejich přístupu nezměnilo.“