Končí nám dvě skvělé (a velké) spolupráce

Martin Brablec

Většina agentur střídá navenek dva radostné obrazy. První zvěstuje příchod nového klienta a druhý nástup svěžích kolegů do týmu. I my to tak děláme. Jejich protipól ale zahlédnete jen vzácně. Jenže i to se děje. A právě rozchodem agentury s klientem si teď procházíme – a to hned dvojitě.

Na vysvětlenou:

Tohle není veřejné sebemrskačství ani fňukání.

Samozřejmě, že mě jako šéfa agentury odchody klientů mrzí. Jistěže bych byl raději, kdyby k nim nedošlo. Jenže oba mají svůj důvod, a ano – oba jsou v dobrém.

I konce velkých spoluprací k životu agentury patří a já nechci, aby ty naše doprovázelo jen tiché smazání loga z referencí na webu.

Pracujeme tak, abychom se mohli s hrdostí ohlédnout zpět. A právě to teď, spolu s našimi milými (dnes už bývalými, ale stále milými :) klienty udělám.

Konec spolupráce č. 1: LMC

Do spolupráce s LMC (určitě znáte třeba Jobs.cz nebo Prace.cz), jsme skočili po hlavě.

Koncem léta 2018 jsme po několika předchozích úspěšných projektech dostali hromadu závěrů z výzkumů a interních dat spolu s poptávkou strategie, která měla z LMC udělat top informační zdroj pro české personalisty.

Vše jsme dali dohromady a kromě samotné strategie, redesignu blogu a propracovaného publikačního plánu za námi zůstaly také dva kvartály intenzivní tvorby obsahu.

Týden co týden jsme vyráželi do terénu, potkávali se s personalisty, číhali na konferencích, sledovali trendy a analyzovali data. Vznikla spousta skvělého obsahu, od hutných právních rádců přes úzce zaměřené rozhovory po odlehčené trapné zážitky mileniálů.

Měření obsahu nám navíc poměrně rychle dokázalo, že se strategie vyplácí – u hlavních KPI jsme viděli meziročně skoro dvojnásobný růst.

Z pohledu klienta jsme fungovali taky maximálně samostatně. Prostě spolupráce na růžovém obláčku.

Přesto jsme skončili.

Pro LMC se totiž obsah stal tak důležitý, až se rozhodli svou aktivitu ještě znásobit. Veškerou produkci komunikace na blogu, v e-mailech, na sociálních sítích nebo ve videu proto nově slučují pod rozsáhlý interní newsroom vybudovaný agenturou Boomerang Publishing, který pokryje celou digitální produkci od copy po kódování.

Žádná jiná B2B firma v ČR dosud nic podobně rozsáhlého nevytvořila.

Za takových okolností s námi může být klient spokojený sebevíc, ale naše úloha už tady prostě končí.

Poté, co Obsahová agentura pro LMC úspěšně zajistila několik menších projektů, jsme se společně pustili do intenzivní spolupráce na tvorbě obsahu pro Magazín LMC. Od samého začátku nám spolupráce fungovala nejen po stránce výkonu, ale také lidsky - prostě jsme si sedli. Plnění cílů a skvěle zvládnutá komunikace na straně agentury nám umožnily poskytnout Obsahovce velkou míru samostatnosti, aniž by na naší straně panoval strach - děkujeme! I přes všechna pozitiva jsme se rozhodli pro ukončení spolupráce, protože velikost projektu do kterého se pouštíme, si ji vyžaduje.
Lucie Vurbsová, Brand Manager

Konec spolupráce č. 2: Sportisimo

Se sportovním gigantem byl start spolupráce ještě rychlejší a přímočařejší. Na podzim ze Sportisima náhle odešel interní copywriter a firma hledala okamžitou náhradu v produkci obsahu pro web, e-maily, reklamy a další kanály, které řetězec kamenných prodejen s e-shopem potřebuje.

Přestože jsme měli začít psát de facto z týdne na týden a nahradit tak full time obsahového člověka s letitou zkušeností, podařilo se nám rychle sestavit tým čtyř copywriterů a nachystat jednoduchý systém zadávání úkolů tak, aby to pro klienta znamenalo co nejmenší zátěž.

Troufáme si říct, že přechod byl naprosto hladký a nikdo zvenčí nepoznal jakoukoliv změnu. Interně jsme ladili pouze detaily a klientovi nelehkou situaci maximálně usnadnili.

Přesto jsme skončili.

Už ze startu spolupráce jsme totiž před sebou měli výhled jen na jeden kvartál – než si ve Sportisimu najdou náhradu. I díky tomu, že s námi vše fungovalo hladce, z toho byly kvartály skoro tři.

Nového interního copywritera ve Sportisimu nyní našli, takže naše úloha je splněna.

Když se někdo z týmu rozhodne vydat vstříc novým výzvám, je to vždycky nešikovné. A když je zrovna klíčové období roku, je to ještě horší. Jak jsme si sami potvrdili, leckdy zdlouhavé výběrové řízení ale nemusí být jedinou cestou. Obsahovka s námi zahájila spolupráci prakticky z týdne na týden, a to i navzdory pouhé tříměsíční vyhlídce. Po „hození do vody“ se přitom velmi rychle a dobře naučili plavat.
Martin Rippl, Online MarCom & Content Marketing Manager

Co si z takových spoluprací odnášíme

Konec spolupráce není nic příjemného, ale stojí za to jej zvládnout se ctí. Mimo jiné to obnáší:

  • Předat rozpracované výstupy a zpřístupnit dokumenty i složky s nasbíranými materiály.
  • Obratem a otevřeně reagovat na dotazy nástupců.
  • Vyčistit stůl ve financích a vzájemně si potvrdit vyrovnání všech závazků.
  • Předat veškeré přístupové údaje do služeb a systémů, které se ke spolupráci váží.
  • Zní to jako klišé, ale přesto – rozloučit se s úsměvem.

Jsem rád, že za Obsahovku odcházíme z obou spoluprací s hlavou vztyčenou a s cennými vhledy do dalších oborů – maloobchodního prodeje sportovního vybavení a do obří oblasti HR.

Oběma klientům patří velký dík za důvěru, a pokud je mezi čtenáři někdo, kdo by dlouhodobě využil uvolněnou kapacitu obou týmů, ozvěte se mi – teď je správný čas, nejpozději do pár týdnů bude spolehlivě pryč.

Zpět

Sdílet