Software Sestra Emmy díky obsahové strategii úspěšně získává klienty
Taky vás nebaví volat doktorovi a čekat na lince, až to konečně zvedne? Díky softwaru Sestra Emmy už nemusíte. Pokud by váš lékař používal Emmy, jednoduše byste na internetu zadali svůj požadavek a ordinace by ho vyřídila.
Pro pacienty, ale i pro lékaře je to velké ulehčení práce. Ačkoliv má tento SaaS pro ordinace spoustů přínosů, zakladatelé Emmy čelili velkému problému.
Lékaři jsou zvyklí používat ambulantní software, ve kterém mají kartotéku a přes který vykazují práci na pojišťovnu. Ale software, který automatizuje rutinní komunikaci mezi pacienty a ordinací, je novinkou. Lékaři ho neznali, a proto ho ani sami od sebe nekupovali.
Ambiciózní startup odstartoval na přelomu let 2020 a 2021 v době covidové krize. Začátkem února 2021 se Emmy objevila v tisku a na webinářích a počet poptávek začal narůstat.
„Předtím jsme k poptávkám přistupovali hodně individuálně, ale už jsme je nestíhali odbavit. Došlo nám, že produkt musíme víc standardizovat a prodávat ho jako software. K tomu jsme potřebovali obsah. Díky němu se potenciální zákazníci, kteří přijdou na web, dozví vše potřebné a díky obsahu také oslovíme ještě více lékařů a můžeme dál růst,“ uvádí Timothy Young, jeden ze zakladatelů projektu.
Poznali jsme do hloubky trh
Zakladatelé Emmy, MUDr. Ondřej Svoboda a Timothy Young, nás v červnu 2021 oslovili s tím, že potřebují pomoct s obsahem. Následovaly dva online workshopy, díky kterým jsme:
- poznali zákazníka, trh a jeho cílové skupiny,
- našli nejsilnější stránky služby.
Hlavní cílovou skupinou Emmy jsou praktičtí lékaři s vlastní ordinací, pediatři a specializovaní lékaři. Vedlejší cílovou skupinou jsou pak sestry, které lékař v ordinaci zaměstnává, a pacienti.
„Typický praktik má kolem 2 000 pacientů. Trvá dlouho, než tolik pacientů přejde na nový komunikační nástroj. Proto nechtějí vybírat lehkomyslně – aby poté nemuseli opět měnit. Malé ordinace si navíc musí vyhradit čas na to, aby si nový software nastavili a dále průběžně ladili podle aktuálních potřeb ordinace.“
Museli jsme vzít v potaz věkové složení cílové skupiny. Podstatnou část tvoří lékaři ve věku nad 50 let.
Naším cílem při tvorbě strategie bylo najít obsah, který by lékaři předem ukazoval prokazatelnou výhodu nového softwaru a ujistil ho, že je to dobrý krok.
„Strávili jsme hodně času na workshopech s Kateřinou Kalivodovou. Bylo to úžasné v tom, že Katka do hloubky porozuměla, v jaké jsme situaci, jaký je náš trh, jaké jsou naše překážky a silné stránky, co produkt nabízí a do jakého prostředí ho chceme prodat. Na základě toho navrhla strategii, která je i po roce stále platná,“ popisuje Timothy Young svou zkušenost s workshopem.
- Jak prodávat obsahem inovativní produkty nebo software jako službu (SaaS)? Načerpejte know-how z našich článků.
Obsah, ke kterému mají lékaři důvěru
Z workshopů zároveň vyplynula hlavní síla Emmy – jedná se o software od lékařů pro lékaře. Stěžejní byla autentičnost a osobní zkušenost, kterou zakladatelé projektu, jakožto sami lékaři, mohou předávat dál. Vytvořili jsme tak plán na obsahový mix, který například zahrnuje:
- vzdělávací články,
- pravidelné tematické webináře, které osloví i lékaře, který Emmy nezná,
- PPC a inzeráty,
- videopřípadová studie z ordinace,
- reference od spokojených zákazníků.
Další postup jsme rozdělili do tří fází.
První fáze
- Než začneme obsahem na web přivádět návštěvníky, potřebujeme, aby dokázal co nejvíce z nich proměnit v platící zákazníky.
- Proto jsme připravili nový obsah na web v souladu s obsahovou strategií.
- Nachystali jsme několik detailních případových studií, které ukazují přínosy pro lékaře.
- Klient začíná tvořit databázi, na kterou může posílat e-maily.
Díky workshopům víme, že pro lékaře je nejdůležitější zkušenost jiného lékaře. Proto jim v případových studiích umožňujeme nahlédnout do ordinací kolegů, kteří už Emmy mají.
Pro Sestru Emmy jsme natočili i případovou studii s MUDr. Pavlem Vychytilem.
- S pomocí videa docílíte větší autenticity a snáze oslovíte svou cílovou skupinu. Přečtěte si více v článku Jak tvoříme videopřípadovky.
Druhá fáze
- Na web přivádíme placenou návštěvnost přes reklamu na Googlu a Facebooku.
- Emmy se účastní odborných konferencí a využívá nové prezentační materiály.
Třetí fáze
- Tvoříme obsah, který přivede organickou návštěvnost, a zajistí Emmy lepší pozici ve vyhledávání.
V rámci třetí fáze jsme například zapracovali na stránce s webináři, které pořádá MUDr. Ondřej Svoboda. O jejich záznam si pak mohou zájemci požádat díky jednoduchému formuláři.
Jak uvádí pan Young: „Webináře se ukázaly jako úspěšné. Je poptávka po záznamech, což se snažíme marketingově využít. Ale všechno jde ruku v ruce. Kdybychom neměli přehledný web a popis, co naše řešení umí, tak bychom nedokázali prodávat. Stejně tak jsou důležité případové studie a reference. Je to shromažďování důkazů, že Emmy opravdu funguje.“
Zároveň jsme začali s psaním článků na blog, které informují o novinkách v Emmy – např. o možnosti online plateb. Také zpracováváme přehledové texty, díky kterým se lékaři zorientují v problematice – přečtou si třeba velké srovnání 9 možností, jak vyřešit objednávání pacientů.
Stejnou vzdělávací funkci mají i profily na sociálních sítích. Emmy na Facebooku či LinkedInu průběžně informuje o nových funkcích softwaru, článcích, nebo referencích, zatímco ambasadoři projektu tyto příspěvky na LinkedInů sdílí a dodávají své vlastní autentické know-how a zajímavosti z oboru.
Sociální sítě informují o novinkách v Emmy. Zakladatelé projektu pak působí jako ambasadoři, příspěvky sdílí a dělí se o své vlastní know-how.
Jak Emmy hodnotí spolupráci
Emmy používá stále více ordinací a obsahový marketing k tomu značnou měrou přispívá.
„Samotný obsah je za mě špičkový. Na základě porozumění toho, jak trh funguje a jaké jsou naše překážky, se daří Obsahovce tvořit obsah, který nám pomáhá. Oceňuji flexibilitu, s jakou rychlostí všechno dokázali dodat. Obsah navrhli a dobře integrovali do stávajícího webu. To vnímám velmi pozitivně. Stejně tak u textace webu, videopřípadovky i tvorby na sociálních sítích – nemuseli jsme koordinovat více dodavatelů, vše zvládli sami.“
Uvádíte na trh inovativní produkt a potřebujete pomoct s obsahovým marketingem nebo s tvorbou přesvědčivých textů, které prodají vaše výhody? Připravíme vám obsahovou strategii nebo se postaráme o copywriting webu. Ozvěte se nám, rádi s vámi probereme detaily.
- Přečtěte si, v jaké fázi tvorby webu přizvat copywritera k textaci.
- V případě tvorby obsahové strategie se vám bude hodit kompletní průvodce obsahovým marketingem.
- Jak psát o složitých oborech? Martin vám poradí, jak na to.