zázemí skladu firmy Manutan
logo Manutan
  • Manutan se zabývá prodejem vybavení do firem.
  • V Česku působí od roku 2005, roční obrat má 400+ miliónů Kč a denně zpracuje asi 700 objednávek.
  • Spolupráce od léta 2020.

Jak v Manutanu tvoříme magazín pro nákupčí, jehož návštěvnost se za půl roku zvedla o 253 %

Manutan je česká pobočka nadnárodní firmy provozující e-shop s vybavením do firem. Nabízí desetitisíce produktů do kanceláří, skladů, dílen i průmyslové výroby. Kromě toho umí komplexně zaštítit rekonstrukci firemních prostor. Dlouhodobě tvoříme obsah, který nákupčím pomáhá vybrat ty správné produkty a podporuje roli Manutanu jako experta na vybavení firem.

V létě 2020 hledal Manutan agenturu na vytvoření obsahové strategie a dlouhodobého obsahu. Vyhlédli si 3 společnosti a vyzkoušeli je na testovacím zadání. Náš výsledek se líbil nejvíc, a tak jsme se pustili do prvního společného workshopu.

Strategický workshop a seznámení s cílovou skupinou

Na workshopu jsme se chtěli pořádně seznámit a zjistit, co všechno v Manutanu umí. Odhalili jsme jejich silné i slabé stránky a definovali (a pořádně rozebrali) cílovou skupinu.

Na základě informací z workshopu jsme vytvořili personu nákupčího Mirka jako typického zákazníka Manutanu. Shodli jsme se na tom, že

  • nákupem firemního vybavení nechce trávit příliš mnoho času,
  • ale zároveň potřebuje vybrat zboží, se kterým budou jeho kolegové spokojení,
  • často potřebuje splnit normy a zásady BOZP,
  • práci mu usnadní, když u jednoho dodavatele sežene veškeré vybavení, pracovní pomůcky i nástroje
  • a bude mu na příjmu někdo, kdo mu s výběrem pomůže.

Od těchto potřeb jsme se odrazili a pustili se do praktického vymýšlení obsahu.

Dlouhodobá obsahová strategie usnadňuje firemní nákupy

Vytvořili jsme Magazín propojený s e-shopem určený pro nákupčí ve velkých firmách. Píšeme na něj:

  • návody a tipy pro nákupčí, občas doplněné infografikou,
  • články „Jak správně vybrat…“,
  • rozhovory s obchodníky a jinými zaměstnanci Manutanu,
  • aktuality z dění v Manutanu,
  • případové studie s klienty.

Při výběru témat se řídíme analýzou klíčových slov, sezónností a pravidelně hodnotíme úspěšnost už publikovaného obsahu. Když vidíme, že článek o likvidaci odpadu ve firmách měl úspěch, navážeme na něj rozhovorem s expertkou na recyklaci.

V článcích často vysvětlujeme normy a odkazujeme se na zásady BOZP, proto dbáme na jednoduchost a srozumitelnost textu.

Infografiky slouží jako návod pro nákupčí, které čeká vybavování dílny nebo kanceláře.

Obsah z Magazínu sdílíme také na firemní Facebook a Linkedin a jednou za měsíc vytvoříme newsletter, který putuje k dlouhodobým zákazníkům Manutanu.

Ukázka Magazínu Manutan na mobilním telefonu

Aby nákupčím nic neuniklo, jednou měsíčně jim zašleme newsletter. Open rate pravidelně přesahuje 30 %.

Spolupráce s Manutanem ale není monotónní. Pravidelně se potkáváme a vymýšlíme, jaký obsah by jim mohl pomoct. Textovali jsme několik stránek na webu a kategorie na e-shopu doplňujeme o SEO texty.

„Měli jsme blog, na který se občas něco přidalo, ale postrádalo to širší koncepci. Obsahovka dodala našemu obsahu smysluplnou návaznost a péči, kterou potřeboval. Přichází se zajímavými nápady, jak zpracovávat zdánlivě nudná témata.“
Ondřej Mráz, e-commerce manažer Manutanu

Výsledky: čtenost konstantně stoupá

Za téměř rok a půl fungování magazínu jeho návštěvnost konstantně roste. Celkový počet zobrazení blogu vzrostl ve druhé polovině roku 2022 meziročně o 223 % oproti roku 2021. 

Asi po dvou letech fungování blogu se nám podařilo docílit toho, že nejvíce návštěv přichází z organického vyhledávání. Stále se nám daří přivádět nové publikum. Hned druhým nejčastějším zdrojem návštěvy jsou newslettery, jejichž open rate pravidelně přesahuje 30 %.

Dvěma nejčtenějšími články na blogu jsou:

U obou článků přesahuje průměrná doba čtení 4 minuty. Víme tedy, že čtenářům přinášíme obsah, který skutečně čtou.

Dlouhodobý obsah není ani zdaleka jedinou marketingovou aktivitou Manutanu a nepřináší mu hlavní část prodejů. Stal se ale nedílnou součástí marketingové komunikace. Cíle, které jsme si společně nastavili, se nám daří plnit. Manutan se dostává do povědomí nákupčích jako expert na vybavení kanceláří, skladů, dílen a průmyslové výroby.

„S Obsahovkou na stabilních základech cihlu po cihle budujeme obsah, který firmě něco přináší. Těším se, jaký další rozměr nabere naše spolupráce do budoucna.“
Ondřej Mráz, e-commerce manažer Manutanu
Pokud potřebujete pomoc se strategickou tvorbou obsahu, rádi vám pomůžeme. Stačí zavolat řediteli.

Newsletter Obsahové agentury

Svěřte nám svůj e-mail a nechte si jedenkrát měsíčně poslat obsah,
který otřásl naším blogem. Nebo námi.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Nastavení souborů cookies
Všeobecné obchodní podmínky
Na webu využíváme ikony z icons8.com.