Rozvojový kurz pro copywritery

Nic nenakopne kvalitu práce copywritera tak jako kvalifikovaná zpětná vazba. Můžete psát roky, chodit na školení nebo hltat odbornou literaturu, ale dokud vašim textům nenafackuje jiný zkušený copywriter, neposunete se.

Proto jsme připravili kurz, ve kterém si sáhnete na dřeň vlastní tvorby a zjistíte, jak mocná a užitečná může systematická zpětná vazba být.

Kurz pomůže copywriterům na volné noze i pokročilým copywriterům s pocity stagnace. Posune všechny, kteří píšou texty a chtějí se rychle dostat na vyšší úroveň.

Abychom vám mohli předat maximum ze svých osvědčených postupů, omezili jsme maximální počet účastníků ve skupině na 6.

Proč se zúčastnit kurzu

Čeká vás měsíční intenzivní kurz pod taktovkou Obsahovky, během kterého budete psát texty i dávat a přijímat zpětnou vazbu. Zatímco většina školení končí ve chvíli, kdy opustíte přednáškovou místnost, kurz vás bude systematicky rozvíjet několik týdnů.

Nahlédnete nám pod pokličku. Vyzkoušíte si postupy a budete pracovat s materiály, které používají všichni copywriteři v Obsahovce. Máme je ozkoušené a vyladěné na tisících normostran textů.

Stanete se součástí facebookové skupiny, ve které si budete s ostatními účastníky kurzu sdílet poznatky, pocity a vzájemně si revidovat texty. Všichni členové skupiny mají díky absolvovanému kurzu stejný základ a předpoklady pro dávání i přijímání kvalitní zpětné vazby.

Pro koho je kurz vhodný

  • Pro copywritery na všech úrovních. Odborná zpětná vazba pomáhá ve skokovém zlepšení bez ohledu na to, jak dlouho píšete.
  • Pro všechny, kteří dostávají zpětnou vazbu jen od klienta ve stylu líbí/nelíbí a chtějí vědět, zda (a v čem) při psaní dělají chyby.
  • Pro ty, kteří mají pocit, že se ve svém psaní zacyklili a nemohou se posunout dál.

Harmonogram kurzu

První společné setkání

Za 5-6 hodin společně probereme základy rozvoje copywritera. Ukážeme vám, jak se posouváme a rozvíjíme my v Obsahovce, a pak si naše postupy vyzkoušíte sami na sobě.

Dále probereme důležitost, přínosy i rizika zpětné vazby. Naučíme vás, na co všechno se při revizích zaměřit, ve kterých copy oblastech lidé nejčastěji chybují i jak konkrétní prohřešky proti copy vypadají.

Abyste v budoucnu nebyli závislí jen na zpětné vazbě od jiného copywritera, ukážeme vám také, jak tyto postupy přetavíte do revize vlastního textu, díky které posunete každý další text na vyšší úroveň.


Na setkání budeme pracovat jen s texty, které jste vy sami napsali. Ukážeme, jak je z našeho pohledu můžete vylepšit a na základě toho poté zrevidujete text svůj i dalšího účastníka. Na svou práci dostanete okamžitě zpětnou vazbu od nás i od ostatních účastníků kurzu. Už z prvního setkání si odnesete silné know-how pro zlepšení vašeho psaní a 3 zrevidované texty.

3 týdny dálkového studia

Absolventi copy školení či workshopů často opouští přednáškovou místnost s tím, že teď svoje psaní konečně zlepší. Napsané poznámky pak ale putují do šuplíku, copywriter rychle najíždí zpět do denní rutiny a za pár týdnů už si na školení ani nevzpomene.

Náš rozvojový kurz je jiný. Po skončení první části s vámi zůstaneme další 3 týdny v kontaktu a budeme vás motivovat, abyste získané vědomosti využívali v každodenní praxi. Znovu budete revidovat vlastní texty i výstupy ostatních účastníků kurzu.


K ruce navíc dostanete bonusové rozvojové materiály, se kterými v Obsahovce pracujeme. Po celou dobu vám bude k dispozici uzavřená facebooková skupina s lektory a ostatními účastníky kurzu.

Druhé společné setkání

Během 4-5 hodin si předáme zkušenosti a postřehy z posledních týdnů. Probereme sporné části revizí a ukážeme vám, v čem jste nejčastěji chybovali, jak se vám dařilo odhalovat chyby a zhodnotíme posun kvality vašich textů. Díky tomu budete přesně vědět, na co se v dalších týdnech zaměřit.

Kdo školení povede

Martina Vejvodová v Obsahové agentuře třetím rokem píše, vede workshopy a pomáhá s péčí o klienty. Věří v komunikaci bez vaty, klišé a nedorozumění. Nejvíce ji nabíjí moment, kdy si klienti uvědomí, že strategii nebo tonalitu už ve firmě mají, jen ji zatím neuměli správně pojmenovat, uchopit a používat.

Jan Novák v Obsahové agentuře píše, přednáší a stará se o rozvoj know-how v rámci firmy. V textech nesnáší prázdné fráze, zbytečné věty a ohraná klišé. Věří, že při vědomém dodržování několika základních copy pravidel se každý copywriter může skokově posunout a vytvářet o třídu lepší texty.

Organizační informace

1. běh

  • Kdy: první setkání 15. 1. 2020 (9:00 - 15:00), druhé setkání 12. 2. 2020 (9:00 - 13:00)
  • Kde: kancelář Obsahové agentury, Slovákova 357/8, Brno

2. běh

  • Kdy: první setkání 21. 1. 2020 (9:00 - 15:00), druhé setkání 18. 2. 2020 (9:00 - 13:00)
  • Kde: kancelář Obsahové agentury, Štěpánská 538/11, Praha

  • Počet účastníků ve skupině: 6
  • Cena: 7 900 Kč bez DPH
  • Co je v ceně kurzu: jedno celodenní a jedno půldenní setkání, rozvojové a revizní know-how Obsahové agentury, revize 5 textů, přístup do uzavřené skupiny účastníků a absolventů kurzu, výukové materiály, drobné občerstvení, certifikát o účasti.
Pozn. Pokud přihlašujete i své kolegy, uveďte jejich jména a e-maily do kolonky Poznámka.

Odesláním přihlášky souhlasíte se zpracováním osobních údajů a obchodními podmínkami.

Časté otázky

Jak mám zaplatit kurzovné?

Po odeslání přihlašovacího formuláře vám kolegyně Pavla do 3 pracovních dní pošle zálohovou fakturu. Kurzovné zaplatíte převodem na účet a na kurzu pak dostanete daňový doklad pro vaši účetní.

Proč je kurz za takovou cenu?

Čeká nás téměř 10 hodin společných setkání v malých skupinách, další hodiny copywriteři Obsahovky věnují revizím zaslaných textů a předáváním svého know-how. Běžná copy konference možná stojí polovinu, ale odnesete si z ní sotva desetinu.

Co mám dělat, když jsem přihlášený, ale nemůžu přijít?

Co nejdříve napište Pavle na machackova@obsahova-agentura.cz. Pokud nás o neúčasti informujete nejpozději 14 dní před prvním setkáním, zaplatíte jenom storno poplatek 500 Kč a zbytek peněz vám pošleme zpět.

V případě, že zrušíte účast po tomto termínu, storno je 50 % z ceny kurzu. Nebo můžete místo sebe poslat kolegu – jen nám prosím oznamte jeho jméno a kontakt.

Pokud nám dáte vědět méně než 3 dny před konáním akce, nebo nám nedáte vědět vůbec, celé kurzovné propadá.

Co si mám vzít s sebou?

Stačí notebook. Na kurzu totiž budeme revidovat texty v online Google dokumentech.

Dostanu na kurzu najíst a napít?

V Obsahové agentuře máme společnou lásku ke čtení a dobrému jídlu. Pestrost firemní knihovny sice na kurzu nevyužijete, ale o to více se vyřádíme na občerstvení. Pokud máte nějaké alergie nebo potřebujete veganské, bezlepkové či jiné speciální občerstvení, nahlaste své požadavky Pavle na machackova@obsahova-agentura.cz.

Proč jsme se do kurzu pustili

Myšlenka, že kvalifikovaná zpětná vazba je to nejcennější, co copywritery posouvá, visela ve vědomí Obsahovky už od jejího zrodu. Otázkou zůstávalo, jak zážitek pravidelné zpětné vazby zprostředkovat také ostatním.

Jednodenní školení by nestačilo, brány Obsahovky k nakouknutí nebo na stáž nezvládneme otevřít všem. Proto jsme zvolili podobu měsíčního kurzu.

V létě 2019 jsme do copywriterské bubliny vypustili velký dotazník o vnímání významu zpětné vazby. Výsledky od 200+ copywriterů nám potvrdily, že systematické vzdělávání copywriterů a předávání kvalitní zpětné vazby je oblast, která si zaslouží pozornost.

Chcete výsledky výzkumu do e-mailu?

Výsledky výzkumu právě zpracováváme. Pokud je chcete zaslat, až budeme mít hotovo, nechte nám na sebe kontakt.