[C&CKH 20] Naučte se psát lepší případovky i posty na Facebook

Jan Novák

CustomerCon #2

Druhý ročník prozákaznické konference CustomerCon přitáhl řečníky zvučných jmen – mluvili například zástupci MALLu, Slevomatu nebo Rohlíku. Co si z jejich vyprávění odnášíme?

  • Plošné dárky a překvapení nefungují, je lepší zákazníky obdarovat individuálně. Když ve Slevomatu darují 100 ženám jednu růži, nemá to ani zdaleka takový ohlas, jako když jedné ženě věnují 100 růží.
  • Když se vám něco nepovede, neberte to jako tragédii, ale jako příležitost. Když
    v Rohlíku pokazí objednávku, ale následně problém rychle napraví, je zákazník ještě spokojenější, než kdyby všechno proběhlo v pořádku hned na první pokus.
  • Nejlepší vztah se zákazníky si vybudujete, když získají pocit, že vás znají. Podle Stanislava Gálika proto musíte se zákazníky hodně komunikovat a také se jim otevírat – třeba tím, že si do podpisu e-mailu dáte fotku.
  • Podobně to vidí také RAYNET, který v poslední době spoléhá na videa. Díky videu vás zákazníci lépe poznají – a začnou vám více věřit.
  • Ještě dál ve smyslu otevřenosti firmy zachází SYMBIO, které všem zájemcům
    o práci umožňuje přijít do kanceláří a zůstat v nich tak dlouho, jak chtějí.
  • O náboru zaměstnanců mluvil také Jaroslav Staněk z MALL.cz, který se při pohovorech zaměřuje na to, zda má uchazeč podobný smysl pro humor jako zbytek týmu.

Školení Michelle Losekoot změní váš pohled na sociální sítě

Michelle Losekoot na svém školení úplně změní způsob, jakým přemýšlíte nad sociálními sítěmi.

My si do notýsků zapsali tyto postřehy:

  • Zákazník váš firemní post uvidí mezi fotkou své expřítelkyně a fotkou holky, kterou chce. V takové konkurenci musí být váš příspěvek skutečně výjimečný, aby zaujal.
  • Lidé chodí na Facebook s podobným záměrem jako do baru – chtějí se něco nového dozvědět nebo se pobavit. Twitter je zase jako rychlý networking, kde máte jen pár sekund na to, abyste zaujali. A Instagram? Ten si představte jako vernisáž.
  • Váš fanoušek bude sdílet jenom takový příspěvek, se kterým se ztotožní
    a kterým se může pochlubit před svými přáteli na Facebooku. Příklad
    z knihkupectví? „Za každý díl telenovely spáchá jedna knížka sebevraždu“. Fanoušek se sdílením tohoto postu pochlubí, že rád čte a rozhodně se nedívá na telenovely.
  • I špatné zprávy můžete podávat lidsky. Jako třeba Air Bank. „Takový ten den, kdy dopoledne oznamujete snížení sazby na spořicím účtu, odpoledne varujete před falešnou stránkou a večer informujete o noční odstávce. A ještě je venku takhle.“
  • Když píšete příběh, nezahlcujte čtenáře podrobnostmi. Vyberte jen několik klíčových detailů a zbytek už nechte na fantazii čtenáře.
  • Když nevíte, jak svůj příspěvek zformulovat, použijte některou z 27 osvědčených šablon. Není zač.
  • Nezapomínejte, že lidi nezajímá váš produkt, ale pocit, který díky němu získají. Takže IKEA neprodává postele, ale šťastnější rodinu nebo krásnější probuzení.

Začněte psát ještě lepší případové studie

Pokud s případovkami teprve začínáte, rozhodně si přečtěte tento náš článek.

Hotovo? Můžeme pokračovat.

Seznámíme vás s poznatky, které jsme načerpali od Neila Patela a z webu Unbounce.

Opravdu dobrá případová studie vždy splňuje 3 rysy:

  • vzbuzuje důvěru,
  • zákazník se v ní sám najde,
  • není psaná prodejním stylem.

Myslete na to, že pokud chcete za klienty velké firmy, pište případovky o spolupráci
s velkými firmami. A naopak.

Ideální je, když máte vy i respondent stejnou cílovou skupinu – případovka má pak 2× takový dopad. Jestliže například prodáváte kvalitní krmiva pro psy a dodáváte také veterinářům, oslovíte případovou studií jak další veterináře, tak i koncové klienty.

Důraz klaďte na screening. Ideálními respondenty pro případovou studii jsou ti, kteří jsou velmi spokojení, váš produkt využívají už delší dobu a s případovou studií souhlasí. Vybírejte nejlépe ty klienty, kteří vás již dříve sami od sebe pochválili.

Jak má vypadat struktura případové studie

Začněte titulkem, ve kterém zmiňte název využité služby/produktu i největší přínos. Příklad? „Vyúčtování prodejů v Hračkářství Hopík trvalo 5 dní. S Money S4 ho mají hotové za 2 hodiny.“

V samotném těle případové studie pak určitě:

  • mějte fotku klienta, případně i fotku vašeho produktu,
  • představte klienta,
  • uveďte, jaký problém klient řešil,
  • zmiňte, jaké alternativy zvažoval a proč je nakonec zavrhl,
  • napište, jak mu vaše řešení pomohlo
  • a přidejte výzvu k akci.

Zpět

Sdílet

Kdo neměří, neví. Abychom věděli, co vás zajímá, využíváme na webu cookies. Pokud vám to nevadí, stačí, když tu prostě zůstanete.

V pořádku