Každý blogový článek na vašem webu je landing page. Využíváte toho?

Jan Novák

Blogové články Obsahové agentury jsou vstupní stránkou pro 76 % návštěvníků webu, některé firmy mají toto číslo ještě vyšší. Blog je v takových případech nejdůležitější částí webu – rozhoduje o tom, zda se z návštěvníků stanou klienti, nebo jen kolemjdoucí čtenáři.

Na internetu jen v češtině najdete desítky návodů o tom, jak máte vyladit kampaňovou landing page, aby měla co nejlepší konverzní poměr.

Už nikdo se však nezamýšlí nad tím, že landing page je vlastně také každý blogový příspěvek.

Blogové příspěvky:

  • jsou první stránkou, kterou vaši potenciální zákazníci navštíví = musí v nich vyvolat ten správný dojem,
  • mají za cíl, aby si z nich návštěvníci zapamatovali vše, co v danou chvíli potřebujete,
  • nesmí způsobit, aby na nich návštěvníci houfně končili a již nepokračovali webem dál.

V dřívějším článku jsme detailně rozepsali jak, co nebo pro koho máte psát. Tentokrát se zaměříme na to, jak by měl blog (a články na něm) vypadat.

Ponechte na blogu navigaci

Ani na sekundu nesmíte dovolit, aby se nový návštěvník vašeho blogového článku cítil ztracený.

Podle gurua webové použitelnosti, Steva Kruga, navigace pomáhá návštěvníkovi s orientací a poskytuje mu opěrné body. Díky navigaci ví, kam zrovna přišel a co všechno na webu najde.

Nikdy proto z blogových příspěvků neodstraňujte hlavičku ani produktové menu – všechno nechte stejné, jako máte na ostatních podstránkách. Včetně políčka pro vyhledávání nebo odkazu na hlavní stranu webu/blogu.

Blog Obsahové agentury. I když článkem scrollujete dolů, levou i horní navigaci máte stále na očích. I náhodný čtenář tak ihned ví, kde je.

Odkazujte v každém příspěvku na další články a stránky

Čtenáře článku o pokládce vinylové podlahy může zajímat i to, jak se o vinylovou podlahu starat. Nebo to, zda si svépomocí dokáže položit i dřevěnou podlahu.

Pokud máte na blogu více článků s podobnou tematikou, vzájemně na ně odkazujte: přímo v textu.

Důležitost vnitřního prolinkování si na vlastní kůži ověřil marketér Neil Patel.
Více než 5 let psal blog, aniž by do článků dával odkazy na své starší příspěvky.

Avšak teprve poté, co to začal dělat, věhlas jeho blogu vzrostl.

V textech článků proto přirozeně odkazujte na své dřívější články, pokud to vzhledem k tématu dává smysl. Čím více času čtenář na vašem blogu stráví, tím silnější vztah si k vám vytvoří. Navíc získáte plusové body u vyhledávačů, protože interní linky pomáhají robotům k rychlejší indexaci a zvyšují ranking webu.

Vylepšujte své starší články

Zastaralým a neaktuálním článkem potenciálního klienta hned od začátku naštvete. Jak by se vám líbilo číst detailní návod pro výběr grafické karty do herního počítače z roku 2001?

Zastaralé články navíc zabíjí váš potenciál v organickém vyhledávání. Přesvědčil se o tom marketér Oli Gardner na svém webu unbounce.com. Během roku 2017 najednou zjistil, že mu klesla organická návštěvnost průměrně o 15 000 přístupů měsíčně.

Důvod? Několik jeho nejlepších článků, které generovaly většinu přirozených návštěv, už bylo zastaralých. Konkurence napsala aktuálnější a lepší. Google zpozorněl a snížil pozici webu unbounce.com v organickém vyhledávání.

Vytipujte si v Google Analytics články, které vám generují nejvyšší přirozenou návštěvnost. A tyto články pravidelně vylepšujte a aktualizujte.

Blogový článek o výběru procesoru do domácího počítače, který se stále zobrazuje
na první straně vyhledávání. Škoda, že dnes už se procesory vyrábí 14nm, někdy i 10nm technologií.

Budujte důvěryhodnost každého příspěvku

Když si člověk přečte článek o údržbě pračky od opraváře, který se pračkám věnuje už 20 let, bude mít k textu (blogu, celému webu) mnohem vyšší důvěru než k anonymnímu příspěvku bůhvíkoho.

Pokud váš blog píše více lidí, ke každému článku uveďte autora a ideálně přidejte fotku a krátkou informaci o něm. Když doplníte i kontakt, důvěryhodnost textu ještě zvýšíte.

Důvěryhodnost posilují i sociální důkazy. Čtou vaše články stovky, nebo dokonce tisíce lidí? Pochlubte se tím. Textu s třemi tisíci zobrazeními čtenář uvěří tak nějak snáz. K nadpisu a autorovi doplňte i počet přečtení.

Nezapomínejte na výzvu k akci

Co má čtenář dělat po přečtení vašeho článku? Dejte na konec textu odkaz
na související články
nebo třeba možnost odběru newsletteru.

Pozor ale na to, abyste čtenáře nepřehltili. Každá landing page by měla mít jen jeden cíl – a protože každý váš blogový příspěvek
je samostatnou landing page, zkuste se toho držet.

Povedený příklad blogu unbounce.com. Po výživném článku o AdWords kampaních máte možnost přejít na stránku, kde vám nabídnou další pomoc s AdWords – ale už za peníze.

Všechno měřte v Google Analytics

Víme, že tohle radí pořád a všichni. Ale ona je to prostě pravda.

Sledujte v Google Analytics, odkud lidé na vaše blogové články chodí, kolik času
na něm tráví a kam dále pokračují. Každá větší změna, kterou na blogu uděláte, by měla být podložená daty. Jinak střílíte naslepo.

Myslíte na tohle všechno při psaní svého blogu?