Jak napsat landing page, aby dovedla uživatele ke konverzi
Co je to landing page a k čemu slouží
Landing page je první stránka webu, na které „přistává“ návštěvník. Může to být homepage, produktová stránka, ale také článek blogu.
Obvykle se na ni klient dostane proklikem z placené reklamy, nebo třeba odkazu v newsletteru či v postu na Facebooku.
Úkolem landing page je dovést návštěvníka k tomu, kvůli čemu na odkaz kliknul. Z vašeho pohledu je to konverze, akce, kterou jste si stanovili jako cíl. Může to být například:
- přidání produktu do košíku,
- zaplacení nákupu,
- přihlášení na kurz či akci,
- odeslání poptávky,
- stažení ceníku nebo e-booku,
- registrace k odběru newsletteru,
- prohlédnutí videa,
- využití šablony
- nebo objednání konzultace.
Jedna landing page, jeden cíl
Jak tedy napsat landing page tak, aby z návštěvníka dokázala udělat vašeho zákazníka? Nedělejte z ní rozcestník. Žádné odlákávání na jinou stránku webu, ani na ten článek, který by si podle vás měl na blogu přečíst. Na to bude čas jindy, nebo už byl a není to teď vůbec důležité.
Landing page může být i homepage. Úkolem úvodní stránky obchodu Rohlik.cz je, abyste zadali svou adresu a začli nakupovat. Na vše další bude čas jindy.
Z landing page vede ideálně jen jediná cesta – ke konverzi. A pravděpodobnost, že se uživatel touto cestou vydá, je vyšší, pokud nepotká odbočky. Jakmile u vás člověk přistane, prostě ho vezměte za ruku a doveďte až do cíle.
Tohle dokážete dobrým textem, který návštěvníka polapí, po cestě ujistí, že jde správně, a nakonec popostrčí udělat poslední kroky.
Při jeho psaní mějte na mysli odpovědi na tři otázky:
- Jaký je cíl landing page?
- Kdo je cílové publikum?
- Odkud se návštěvník na stránku dostal?
Netahejte uživatele za nos
Představte si, že jedete na výlet. Sednete do autobusu s cílovou stanicí, kam chcete jet. Pokud by vás po otevření dveří čekalo jiné místo, nadšení nebudete. Nejspíš vynadáte řidiči, vystoupíte a počkáte na zpáteční spoj.
Podobně to funguje i s landing page. Uživatel brouzdá internetem a když klikne na reklamu, čeká, že se ocitne přesně tam, kam ho reklama nalákala. Proto musí na landing page hned vidět něco, co zahlédl v reklamě – logo, stejnou grafiku nebo nadpis, který ho uklidní.
Při procházení webem fakturačního programu iDoklad na vás vyskočí okno o mini akademii. Když na něj kliknete, hned víte, že jste tu správně. Stejné barvy, název i text o začínajících podnikatelích.
Nadpis landing page by měl být:
- popisný, aby návštěvníkovi jasně řekl, kde se nachází a že je tu správně,
- silný, aby ho zaujal a přesvědčil, že tu má zůstat,
- zajímavý, aby ho lákal jít dál.
K nadpisu můžete přidat ještě o trochu delší podnadpis. V něm máte šanci rozvést a vysvětlit, co se nevešlo do titulku.
Navnaďte a ujišťujte
Hned pod nadpisem má své místo to nejlepší a nejzajímavější z celého sdělení. Tady přichází vaše chvíle vytáhnout trumfy z rukávu. Může to být třeba skvělá a kvalitní fotka, zajímavé video, ukázka nového produktu.
Ani to ale nemusí návštěvníkovi k rozhodnutí stačit. Máte sice jeho pozornost, asi se mu nabídka líbí, ale něco tomu chybí, na něco ještě čeká. To může být třeba soupis výhod – naservírujte mu je třeba v bodovém seznamu pod sebou.
Skvěle fungují také reference. Od zákazníků, nebo odborníků, kteří vás doporučí. K citaci doplňte fotku a jméno. Budou tak důvěryhodné a nového klienta tím spíš přesvědčí.
Pozornost a zájem máte, dotáhněte to do konce
Je to tady. Návštěvník landing page má jasno, chce od vás nakoupit, stáhnout e-book nebo třeba začít odebírat newsletter. Na vás už je jen mu ukázat, jak na to.
Stejně jako musí být celá cesta dobře značená, zvýrazněte i cílový bod. Tím je na landing page CTA tlačítko. Musí:
- být dobře vidět a lákat ke kliknutí, takže má obvykle tvar opravdového tlačítka a výraznou barvu,
- jasně říkat, co se po kliknutí stane, aby to uživatel věděl a nebál se,
- přitom nápis na něm musí být stručný, protože nemáte moc prostoru
- a zároveň úderný, aby si tlačítko o kliknutí zkrátka říkalo.
Napsat super CTA není taková hračka, jak by se na první pohled mohlo u tak krátkého textu zdát. Dejte si na něm opravdu záležet.
- Koupit
- Demo verze je k dispozici
- Registrovat se na workshop
- Odebírat newsletter
- Stáhnout šablonu
- Ok
- Vložte do košíku
- Stáhněte si demo zdarma
- Registrujte se ještě dnes
- Chci novinky na mail každý týden
- Naučte se psát landing page podle šablony
- Souhlasím s podmínkami
V CTA používejte aktivní tvary sloves, buďte konkrétní a vyvolávejte pocit, že na tlačítko musí kliknout co nejdřív, aby mu skvělá nabídka neutekla. A nezapomeňte mu tu hlavní výhodu ještě jednou zopakovat, aby jasně věděl, co kliknutím získá.
Na závěr krátké shrnutí
Landing page:
- má jeden cíl, neodvádějte z ní čtenáře jinam,
- musí být krátká a zaujmout na první dobrou – nadpis a to nejdůležitější musí být vidět hned po otevření stránky, bez scrollování,
- je přehledná, používejte proto krátké odstavce, bodové seznamy, pište stručně a výstižně,
- ale přitom úderně, aby landing page měla potřebnou sílu,
- tu nacpěte do CTA tlačítka, které návštěvníka vyzve k tomu, co má udělat.
Možná se opakujeme, ale je to opravdu důležité. Při psaní vždy myslete na čtenáře a na to, co pro něj váš výrobek nebo služba znamená, jaké výhody mu přinese. O těch pište.
Obsahovka odkazuje
- Věděli jste, že landing page může být každý článek na vašem blogu? Sepsali jsme článek, jak toho využít a co pro to udělat.
- Tipy, jak psát krátké texty, jako jsou CTA tlačítka, jsme nasypali do článku o microcopy.
- A pokud landing page nebo celý web teprve plánujete, přečtěte si, v jaké fázi je dobré přizvat k tvorbě webu copywritera.