Jak napsat landing page, aby dovedla uživatele ke konverzi

Kamila Vlčková
Na první pohled vypadá jako obyčejná webová stránka. Přitom je tou nejdůležitější částí webu. Dokáže totiž proměnit návštěvníka v zákazníka – tohle kouzlo dokáže landing page neboli přistávací stránka. Máme pro vás pár tipů, jak takovou landing page napsat.

Co je to landing page a k čemu slouží

Landing page je první stránka webu, na které „přistává“ návštěvník. Může to být homepage, produktová stránka, ale také článek blogu.

Obvykle se na ni klient dostane proklikem z placené reklamy, nebo třeba odkazu v newsletteru či v postu na Facebooku.

Úkolem landing page je dovést návštěvníka k tomu, kvůli čemu na odkaz kliknul. Z vašeho pohledu je to konverze, akce, kterou jste si stanovili jako cíl. Může to být například:

  • přidání produktu do košíku,
  • zaplacení nákupu,
  • přihlášení na kurz či akci,
  • odeslání poptávky,
  • stažení ceníku nebo e-booku,
  • registrace k odběru newsletteru,
  • prohlédnutí videa,
  • využití šablony
  • nebo objednání konzultace.

Jedna landing page, jeden cíl

Jak tedy napsat landing page tak, aby z návštěvníka dokázala udělat vašeho zákazníka? Nedělejte z ní rozcestník. Žádné odlákávání na jinou stránku webu, ani na ten článek, který by si podle vás měl na blogu přečíst. Na to bude čas jindy, nebo už byl a není to teď vůbec důležité.

landing page Rohlik.cz

Landing page může být i homepage. Úkolem úvodní stránky obchodu Rohlik.cz je, abyste zadali svou adresu a začli nakupovat. Na vše další bude čas jindy.

Z landing page vede ideálně jen jediná cesta – ke konverzi. A pravděpodobnost, že se uživatel touto cestou vydá, je vyšší, pokud nepotká odbočky. Jakmile u vás člověk přistane, prostě ho vezměte za ruku a doveďte až do cíle.

Tohle dokážete dobrým textem, který návštěvníka polapí, po cestě ujistí, že jde správně, a nakonec popostrčí udělat poslední kroky.

Při jeho psaní mějte na mysli odpovědi na tři otázky:

  • Jaký je cíl landing page?
  • Kdo je cílové publikum?
  • Odkud se návštěvník na stránku dostal?

Netahejte uživatele za nos

Představte si, že jedete na výlet. Sednete do autobusu s cílovou stanicí, kam chcete jet. Pokud by vás po otevření dveří čekalo jiné místo, nadšení nebudete. Nejspíš vynadáte řidiči, vystoupíte a počkáte na zpáteční spoj.

Podobně to funguje i s landing page. Uživatel brouzdá internetem a když klikne na reklamu, čeká, že se ocitne přesně tam, kam ho reklama nalákala. Proto musí na landing page hned vidět něco, co zahlédl v reklamě – logo, stejnou grafiku nebo nadpis, který ho uklidní.

Při procházení webem fakturačního programu iDoklad na vás vyskočí okno o mini akademii. Když na něj kliknete, hned víte, že jste tu správně. Stejné barvy, název i text o začínajících podnikatelích.

Nadpis landing page by měl být:

  • popisný, aby návštěvníkovi jasně řekl, kde se nachází a že je tu správně,
  • silný, aby ho zaujal a přesvědčil, že tu má zůstat,
  • zajímavý, aby ho lákal jít dál.

K nadpisu můžete přidat ještě o trochu delší podnadpis. V něm máte šanci rozvést a vysvětlit, co se nevešlo do titulku.

Navnaďte a ujišťujte

Hned pod nadpisem má své místo to nejlepší a nejzajímavější z celého sdělení. Tady přichází vaše chvíle vytáhnout trumfy z rukávu. Může to být třeba skvělá a kvalitní fotka, zajímavé video, ukázka nového produktu.

Ani to ale nemusí návštěvníkovi k rozhodnutí stačit. Máte sice jeho pozornost, asi se mu nabídka líbí, ale něco tomu chybí, na něco ještě čeká. To může být třeba soupis výhod – naservírujte mu je třeba v bodovém seznamu pod sebou.

Skvěle fungují také reference. Od zákazníků, nebo odborníků, kteří vás doporučí. K citaci doplňte fotku a jméno. Budou tak důvěryhodné a nového klienta tím spíš přesvědčí.

Pozornost a zájem máte, dotáhněte to do konce

Je to tady. Návštěvník landing page má jasno, chce od vás nakoupit, stáhnout e-book nebo třeba začít odebírat newsletter. Na vás už je jen mu ukázat, jak na to.

Stejně jako musí být celá cesta dobře značená, zvýrazněte i cílový bod. Tím je na landing page CTA tlačítko. Musí:

  • být dobře vidět a lákat ke kliknutí, takže má obvykle tvar opravdového tlačítka a výraznou barvu,
  • jasně říkat, co se po kliknutí stane, aby to uživatel věděl a nebál se,
  • přitom nápis na něm musí být stručný, protože nemáte moc prostoru
  • a zároveň úderný, aby si tlačítko o kliknutí zkrátka říkalo.

Napsat super CTA není taková hračka, jak by se na první pohled mohlo u tak krátkého textu zdát. Dejte si na něm opravdu záležet.

  • Koupit
  • Demo verze je k dispozici
  • Registrovat se na workshop
  • Odebírat newsletter
  • Stáhnout šablonu
  • Ok
  • Vložte do košíku
  • Stáhněte si demo zdarma
  • Registrujte se ještě dnes
  • Chci novinky na mail každý týden
  • Naučte se psát landing page podle šablony
  • Souhlasím s podmínkami

V CTA používejte aktivní tvary sloves, buďte konkrétní a vyvolávejte pocit, že na tlačítko musí kliknout co nejdřív, aby mu skvělá nabídka neutekla. A nezapomeňte mu tu hlavní výhodu ještě jednou zopakovat, aby jasně věděl, co kliknutím získá.

Na závěr krátké shrnutí

Landing page:

  • má jeden cíl, neodvádějte z ní čtenáře jinam,
  • musí být krátká a zaujmout na první dobrou – nadpis a to nejdůležitější musí být vidět hned po otevření stránky, bez scrollování,
  • je přehledná, používejte proto krátké odstavce, bodové seznamy, pište stručně a výstižně,
  • ale přitom úderně, aby landing page měla potřebnou sílu,
  • tu nacpěte do CTA tlačítka, které návštěvníka vyzve k tomu, co má udělat.

Možná se opakujeme, ale je to opravdu důležité. Při psaní vždy myslete na čtenáře a na to, co pro něj váš výrobek nebo služba znamená, jaké výhody mu přinese. O těch pište.

Obsahovka odkazuje