Třetí rok Obsahovky

Martin Brablec

Oslavili jsme třetí výročí. Loni jsem si myslel, že řídit agenturu je jako jezdit na horském kole. Chtěl jsem zůstat otevřený nápadům, naslouchat intuici
a důsledně odpočívat. Jak se to povedlo?

Bez nadsázky máme za sebou (další) raketový rok. Obsahovku už tvoří 18 chytrých lidí, za poslední půlrok meziročně rosteme na tržbách o 46 %, přirozeně jsme rozšířili služby o produkci vizuálního obsahu a vedle dvou kanceláří v Brně přibíráme od září i prostor v Praze. Na každou otevřenou pozici se nám jen přes naše vlastní kanály hlásí desítky uchazečů.

Za uplynulý rok se nám nestal žádný zásadní fuck-up.

Zato těch drobnějších chyb jsme si vyžrali tucty: od nováčků hozených do nedotažených procesů po výstupy, které se vyhnuly revizím, a šly do světa neotesané.

Ke třetím narozeninám jsme si nadělili pojmenování hodnot a společného poslání.
Zní to víc ezo, než to skutečně je.

Když jsem se zamýšlel nad tím, co hlavního je oproti loňskému srpnu jinak, celkem rychle se zformovaly tři oblasti – procesy, klienti a lidé.

Upozornění: z vývoje Obsahovky mám upřímnou radost. Následující odstavce proto obsahují vyšší míru chlubeníčka. Zase si dám na rok pokoj, slibuju.

Procesy, díky kterým jsme svobodnější

Máme team leadera copywriterů. Máme strážce know-how. Máme drába na metody
a workshopy.

Víme, jak naložit s poptávkou, jak se krok za krokem dobrat ke skvělým textům na web a jak k perfektnímu názvu firmy (ne, nebyl to proces, ze kterého vzešlo naše jméno).

Vznikly detailní checklisty pro nalodění nového člověka, pro pravidelné porady i pro spoustu dalších situací.

Řeknu vám, je to úleva, když všichni naprosto jasně ví, co se děje, co je jejich zodpovědností a co je dalším krokem. Šetříme si mentální kapacitu na tvorbu
a zbavujeme se frustrace z blbých chyb a zmatků.

Jo, miluju procesy (fakt jsem to napsal?!).

Jasně, není to perfektní. Neustále rozšiřujeme to-do listy o postřehy, co vylepšit,
a co přestat dělat.

To hlavní ale už máme hotové. A co je možná nejpodstatnější: procesy vznikaly společně, od nás a pro nás, a někdy i z dost bolestných potřeb.

Rok nazad jsme měli nitky, teď máme záchrannou síť, kterou jsme si sami upletli.

Klienti se kterými se posouváme dál

Už loni to bylo skvělé. Ale teď je to ještě lepší. Máme čím dál tím ambicióznější klienty (zdravíme do LMC) a čím dál tím víc poptávek je z kategorie zrychlovačů tepu. Pořád většina přichází díky doporučení – a často z více stran naráz.

Stávající klienti s námi zůstávají (díky!) a často rozšiřují spolupráci přirozeně s tím, jak se vyvíjíme i my. Zářným příkladem se skvělými výsledky je třeba obsah pro blog Mallu.

Přibývá práce na komplexních obsahových projektech typu EET poradny nebo Newton.today a daří se nám pomáhat i klientům z velmi složitých odvětví – od lesnictví po výrobu kyseliny hyaluronové.

Pro klienty pracují mikrotýmy, copywriteři jsou zastupitelní a know-how systematicky ukládáme na interní wiki. Namísto jednoho projekťáka máme tři
a naplno nám začalo sloužit i RAYNET CRM.

Konečně pravidelně pořádáme interní zákaznickou konferenci Obsahovka Live
a taky dokážeme o fous líp plánovat finance.

Konference počtvrté. Zatím největší – než přijde na řadu letošní podzim.

Nejlepší na tom všem ale je, že stále vidíme nekonečný seznam toho, co by šlo dělat líp. Rutina? Nehrozí.

Lidé, kteří rozvíjí Obsahovku – a Obsahovka rozvíjí je

Když jsem o pár odstavců výš psal, že Obsahovku lidé tvoří, myslel jsem to doslova. Nikdy v životě jsem neměl lepší pocit z lidí, se kterými pracuju.

Shiny Happy People

Za poslední rok jsme investovali bez nadsázky stovky hodin do sebe sama. Do vymýšlení a nastavování toho, jak se líp vzdělávat, jak rozvíjet začátečníky i ty nejzkušenější, jak sdílet vzájemné znalosti.

Je toho tolik, že by to vydalo na samostatný článek.

Vznikl (a několikrát se překopal) velmi komplexní systém vzdělávání, zaběhly se pravidelné interní schůzky a funguje mentoring zkušenějších kolegů. Díky tomu dnes dokážeme vytáhnout začínajícího copywritera na super úroveň za necelý rok.

Neskutečně mě těší a nabíjí, že většina toho vzešla od lidí samotných.

Takže co ty tvoje předsevzetí z loňska?

Jak bych to řekl... až na ten odpočinek všechno klaplo. Vlastně to bylo ještě mnohem lepší.

Díky všem za možnost hrát si, objevovat a rozvíjet Obsahovku třetí rok v řadě. Další bude nepochybně stát za to.

Zpět

Sdílet