Návody na tvorbu skvělého obsahu od našich copywriterů. Čtěte blog Obsahovky.

  • Tagy
  • Report
  • Návod
  • Ze života Obsahovky
  • Případové studie
  • Rozhovor
  • Inzerát
  • Pozvánka
  • Zábava
  • Průvodce
  • Podcast
  • HR marketing
  • Copywriting v angličtině
  • Obsahový seriál
  • Autor
  • Michaela Letošníková
  • Ivo Bednář
  • Monika Fiantová
  • Kamila Vlčková
  • Hana Kratochvílová
  • Klára Kouřilová
  • Amálie Kučerová
  • Petra Brablecová
  • Jan Macal
  • Eliška Gunišová
  • Markéta Rychnovská
  • Lidmila Maršálková
  • Lucie Kolischová
  • Michaela Tabakovičová
  • Vojtěch Šmíd
  • Eva Smíšková
  • Ondřej Pokorný
  • Nela Patschová
  • Emil Gallík
  • Martina Krumpholcová
  • Eva Hromádková
  • Martina Vejvodová
  • Libor Kamenský
  • Margita Havlíková
  • Obsahovka vzdělává
  • Lucie Preis
  • Martin Knižátko
  • Jan Novák
  • Jakub Bůšek
  • Kateřina Kalivodová
  • Jana Štukhejlová
  • Martin Brablec

[Aktualizace] Jak psát o velmi složitých oborech

Nejsme experti na fluoroalkylační činidla nebo hybridní investiční strategie, ale umíme o složitých tématech expertně psát. Za dlouhé roky jsme si vybudovali (více či méně) sofistikované postupy, které nám pomáhají při vytváření obsahu pro ty nejsložitější obory.

Cookies lišta v roce 2022: nejjednodušší způsob, jak ji textově vyřešit

Novela zákona o elektronických komunikacích mění zaběhlou praxi práce s cookies. Už dříve museli provozovatelé webů žádat souhlas návštěvníků s „marketingovými“ cookies, nově musí podle zákona dostat souhlas také k „analytickým“ cookies. Způsob udělení souhlasu tak bude třeba v roce 2022 změnit. Není to ale tak složité, jak se na první pohled zdá.

Aktualizace: Jak tvoříme komunikační manuály + případovka z praxe

Správný komunikační manuál slouží jako pochopitelný návod na psaní a obsahuje konkrétní příklady textů. Díky němu vystupuje značka jednotně bez ohledu na to, kdo za ni právě píše nebo mluví. Také pomáhá s naloďováním nováčků a zrychluje komunikaci zákaznické podpory. V článku najdete i návod, jak si tonalitu nastavíte sami.

Obsahový marketing pro SaaS. S čím počítat, než se do něj pustíte

Pokud jste vyvinuli software, který zlepšuje fungování umělé inteligence, těžko ho prodáte firmě, která teprve přemýšlí, jestli by jim AI vůbec pomohlo. A v podobné situaci jsou i další SaaS firmy – aby jednou něco prodaly, musí si své zákazníky nejprve vychovat. Přečtěte si, co jsme se v Obsahovce při práci pro SaaS klienty naučili a postavte svůj obsahový marketing na zdravých základech.

Koho najmout na obsah? Velké srovnání in-house copywritera, freelancera a agentury

In-house copywriter je sice ze všech variant nejlevnější, na druhou stranu je s ním taky nejvíc práce. Agentura bývá dražší, ale nabízí oborový přesah a mnohem více kumulovaného know-how. Čtěte, kdy se vám vyplatí vlastní copywriter, kdy byste měli najmout freelancera a kdy pro vás bude nejlepší agentura.

Vytvořte brožuru krok za krokem: použijte méně textu a více grafiky

Facebook a webovky má dnes skoro každý, ale zapamatovatelnost značky posílí i profesionálně vytvořená brožura. Nejdůležitější je jasné zadání, osnova a dobré grafické rozvržení. Poradíme vám, jak brožuru vytvořit a na co všechno nezapomenout, než ji pošlete do tiskárny.

Hodnotíme komunikaci Sčítání lidu 2021: další státní projekty by se z ní mohly učit

Zvlášť v poslední době čelí stát jedné komunikační výzvě za druhou. Podívali jsme se proto, jak si vede v letošním Sčítání lidu, domů a bytů. Zajímal nás samotný online formulář, vizuál, komunikace na webu a na sociálních sítích. A byli jsme příjemně překvapení. Přečtěte si, proč by mělo Sčítání 2021 sloužit jako vzor pro komunikaci dalších velkých projektů státu.

Jak napsat dobrý titulek: to důležité prozraďte hned

Stejně jako si dortík dáváte až po hlavním chodu, taky headline se obvykle píše až jako to poslední. Jde sice jen o pár znaků, ale když nevíte, jak na ně, tak se u nich pěkně zapotíte. Aby vám šly od ruky a místo rozčilování jste si je vychutnali, sepsali jsme, co nám v titulcích funguje.

[Návod] Jak napsat tiskovou zprávu, která neskončí v e-mailovém koši

Zaujmout v záplavě tiskových zpráv, které denně chodí z agentur a komunikačních oddělení firem do médií, není snadné. Tlačítko Smazat je neúprosné a jeho použití často předchází jen rychlé prolétnutí předmětu e-mailu. A pokud redaktor e-mail náhodou otevře a zpráva se mu nelíbí, příští e-mail od vás už možná rovnou smaže. Poradíme vám, jak psát tiskové zprávy tak, aby v koši nekončily.

3 bezpečnostní chyby, které při správě Facebooku možná děláte i vy

Když odcházíte z kanceláře, zamknete a možná i zapnete alarm. PIN nemáte napsaný na platební kartě. Do budovy jen tak nepustíte cizí lidi. Co ale děláte pro bezpečnost své společnosti na Facebooku? Nastavte tři bezpečnostní opatření, která vám pomohou ochránit firmu na sociálních sítích. Na první pohled se zdají samozřejmá, každý týden ale vidíme hned několik případů, kdy je firmy podcení a mají problémy.

[Přehled ke stažení] Co je v copy ze zákona tabu? Zakázaná reklama a formulace, kterým se vyhnout

Klasické copy poučky vám možná pomůžou napsat skvělý text, ale nezaručí, že bude ťip ťop i podle zákona. Ten totiž jasně říká, co všechno si v obsahovém marketingu můžete dovolit a co už je přes čáru. Přečtěte si, u kterých témat si dávat pozor na jazyk a u kterých projektů jsme narazili na hranice zákona my. A jako bonus si stáhněte přehled zakázané reklamy.

[Návod] Jak začít s interním mentoringem a proč tak skvěle funguje

Školení, workshopy či konference – tradiční způsoby oborového vzdělávání pro mnoho lidí nefungují. Tak co kdybyste přestali hledat externího profíka, který vám předá své know-how, a podívali se mezi své kolegy? Pokud je někdo z nich v dané oblasti dál než vy, může se stát vaším mentorem. Přečtěte si, jak mentoring využíváme my.

Newsletter Obsahové agentury

Svěřte nám svůj e-mail a nechte si jedenkrát měsíčně poslat obsah,
který otřásl naším blogem. Nebo námi.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Nastavení souborů cookies
Všeobecné obchodní podmínky
Na webu využíváme ikony z icons8.com.