Jak jsme tvořili videopřípadovku aneb kolik práce se skrývá za 1,5minutovým videem

Pro aplikaci Teamio, která personalistům pomáhá krotit chaos při náboru nových zaměstnanců, jsme připravili komplexní případovou studii včetně videa. Přečtěte si, co všechno to obnáší, a jak se na něco podobného připravit.

Nedaří se nám najít člověka na social media, ale věříme, že tohle vyjde

Nejspíš si za to můžeme sami. Namlsaní z naprosto hladkých náborů copywriterů a projekťáků jsme u social pozice třikrát po sobě tvrdě narazili. Jednu výhodu to ale má: už přesně víme, koho potřebujeme, a komu s námi bude dobře. Třeba jste to vy.

Co jsem se o sociálních sítích naučila na minikonferenci Naučmese.cz

90 minut přednášek, skupinové diskuze a jména jako Aki Votrubová, Michelle Losekoot, Karel „Mindless” Novotný a další. Tak vypadala mini konference o sociálních sítích od Naučmese.cz. Vypravila jsem se na ni a sepsala souhrn toho nejlepšího – dozvíte se praktické tipy a možná také zjistíte, že čas, který investujete do sociálních sítí, můžete využít mnohem lépe.

Pravidla brainstormingu, která vám přinesou lepší nápady

Jaké jsou výhody zaměstnání v agentuře? Kromě práce v týmu, sdílení know-how nebo zajímavých klientů je to také možnost společně se nad projekty zamyslet. Aby toto zamyšlení – neboli brainstorming – bylo efektivní, musíte dodržovat určitá pravidla. Přečtěte si, která se nám v Obsahovce osvědčila.

Jak jsme za rok a půl zvedli organickou návštěvnost blogu MALL z nuly na 30 000 lidí měsíčně

AKTUALIZOVÁNO. Více než 350 článků, rok a půl analytiky a pokročilé strategické plánování pro blog české e-shopové extraligy přináší výsledky. Kromě čísel nabízíme i pohled do zákulisí.

Třetí rok Obsahovky

Oslavili jsme třetí výročí. Loni jsem si myslel, že řídit agenturu je jako jezdit na horském kole. Chtěl jsem zůstat otevřený nápadům, naslouchat intuici a důsledně odpočívat. Jak se to povedlo?

Jak jsme pro Soliteu ČR vybudovali největší web o EET a pomohli k milionovým prodejům

Z nuly jsme vytvořili web o elektronické evidenci tržeb, který za první rok fungování zaznamenal přes půl milionu návštěv. Napsali jsme 99 článků a zodpověděli stovky dotazů. Do tématu jsme se ponořili tak hluboko, že jsme dokonce našli chybu v metodice Ministerstva financí.

Mimo kancelář: nastavte si OOO e-mail, který bude pro příjemce óóó

Automatické out of office e-maily v nepřítomnosti mohou být otravný spam, nebo příjemné rozptýlení a důvod k úsměvu. Máme tipy a příklady z praxe, jak si před dovolenou nastavit ten druhý případ.

6 tipů, které mi pomohly vymyslet a napsat 404 důvodů za 8 hodin

Justin Blackman napsal 10 211 titulků za 100 dní. Já dala za 8 hodin 404 důvodů, proč je na nic naše stránka 404. V čem se s Justinem shodneme a co si z těchto výzev může odnést každý copywriter?

Dělíme se o pečovatelské rady ze SupportDay 2018

Na care fázi se (bohužel) v byznysu ještě hodně kašle. Nákup sice občas zážitek je, ale ne vždy ten nejpříjemnější.

[NÁVOD] Jak psát o velmi složitých oborech

Setkal se s tím asi každý copywriter: „Sorry jako, ale jak o tom můžeš psát, když nejsi odborník na ____ (kyselinu hyaluronovou, fluoroalkylační činidla, hybridní investiční strategie, cokoliv, čemu nerozumíte)?“ Nejsme výjimkou. Jenže ono to jde.

Care-Do-Think-See: Celou dobu to mělo být naopak

Říkal to už v roce 2015 Avinash Kaushik, tak to musí být pravda. Čtěte, proč STDC (obsahový) marketing nespasí a proč se vyplatí ta čtyři písmenka přeházet na CDTS.

Inspirace pro váš obsah. 33 markeťáků vybralo nejúspěšnější obsahový počin za rok 2017

Také letos nás zajímalo, co roztáčelo kola obsahového marketingu v loňském roce. Tak jsme se zeptali markeťáků 33 firem na to, co vnímají jako jejich nejúspěšnější vytvořený obsah za rok 2017.

5 myšlenek, kterými Michelle Losekoot změnila můj pohled na sociální sítě

Bezmála 8 hodin ukázek a tipů z praxe, 13 nadšených posluchačů a one-woman show v podání skvělé Michelle Losekoot. První dubnový pátek jsem se v co-workingu Pracovna, v té hezčí části Žižkova, učila zlepšovat obsah pro sociální sítě. Tady je 5 myšlenek, které nejvíc zamávaly s mým pohledem na sociální sítě a obsahový marketing.

Každý blogový článek na vašem webu je landing page. Využíváte toho?

Blogové články Obsahové agentury jsou vstupní stránkou pro 76 % návštěvníků webu, některé firmy mají toto číslo ještě vyšší. Blog je v takových případech nejdůležitější částí webu – rozhoduje o tom, zda se z návštěvníků stanou klienti, nebo jen kolemjdoucí čtenáři.

Hledá se: Copywriterská měňavka

Marťa vás přiměje těšit se na GDPR i na výběr kloubní výživy pro koně. Honza umí prodat jak software na řízení farmy, tak pasivní domek. A Eva zase zvládá prokládat psaní o Togniho činidlech zubními náhradami. Máme pestrý tým, který umí jít do hloubky. Teď hledáme posilu, která se nezalekne a dokáže tvořit obsah pro zdánlivě nespojitelné obory zároveň.

BRANDstorming 2018: Abyste rozmluvili značku, musíte mluvit se zaměstnanci i klienty

Letošní ročník konference BRANDstorming byl o tom, že velké změny nejde dělat od stolu a ty nejlepší vznikají v týmu s klientem.

Hledá se account, který s námi vybuduje Brno v Praze

Teď je nás 17, ale brzo to může být skoro dvakrát tolik. Právě jsme uzavřeli druhý rok s průměrným 53% růstem. Ještě zdaleka nevyužíváme celý potenciál – a hlavně ne v Praze. Už teď tam máme základnu a několik skvělých klientů, ale chybí nám hlava, která to zastřeší a bude kopat dopředu.

„Nic nejste, nikoho nezajímáte.“ Otto na svém školení změní způsob, jakým píšete texty

Snad žádný copywriter v Česku nemá takové jméno jako Otto Bohuš aka Ottocopy. Takže když během zimy ohlásil sérii školení, měl jedno místo už předem zaplněné. Co jsem si ze školení v luxusních prostorách brněnského Nest Interiéru odnesl?

Report z CustomerConu: Jak autenticita v zákaznické péči vítězí

Tým RAYNETu si i na druhý ročník prozákaznické konference CustomerCon pozval řečníky kované praxí zákaznické péče. Všichni se v zákaznické péči řadí mezi ty firmy, které se v customer care naučily nejen chodit, ale i stepovat. Přednášeli třeba zástupci ze Slevomatu, Rohlíku nebo MALLu.

SEO copywriting v roce 2018: jen s klíčovými slovy si nevystačíte

Když jsem před lety začínal v on-line agentuře, měli tamější obchoďáci za to, že cílem SEO je dostat klienta na první pozice ve vyhledávání na vybraná klíčová slova. A mně jako copywriterovi nakukali, že musím tato klíčová slova psát psát do všech textů v co nejvyšší hustotě...

[Případová studie] Seznamte se s BrainManem

Originální texty tvoříme každý den. Originální jazyk průměrně jednou měsíčně – ale o to raději. Když nás proto nadšený klient postaví před úkol vymyslet a uvést do života komunikační styl postavený na hravosti a slovních hříčkách, dá rozum, že neřekneme ne. B-)

Report: třetí zákaznickou minikonferenci jsme uspořádali v Praze

Tradiční nálož informací, netradičně mimo Brno. Tak by se dala shrnout třetí zákaznická minikonference Bizpresso Live #3. Tentokrát se hlavním tématem staly výzkumy, dotazování a jejich vliv na marketing a tvorbu obsahu.

Co mě Kaiser, Lábus & 1019 dílů rozhlasového seriálu Tlučhořovi naučili o psaní

Téměř čistá improvizace, 500+ postav, dva herci. Rozhlasový seriál Tlučhořovi vysílá s přestávkami a přeskoky mezi stanicemi a platformami už od roku 1990. Poslouchám ho od roku 2005. Téměř den co den, aspoň jeden díl. A nelituju ani minuty.

Vánoční povídka – PF 2018 od Obsahovky

Hlavou narážím do skříňky provizorní kuchyňské linky. Au. Třu si čelo a v první chvíli nechápu, co se stalo. Vroucí voda v konvici, zima, mikrospánek. Zhluboka se nadechnu. Jasně. Krušné hory a naše zkřehlá copyfarma.

Hledáme projekťáka, který chce zažít růst firmy pod rukama

Teď je nás 14, ale brzo to může být skoro dvakrát tolik. Právě jsme uzavřeli druhý rok s průměrným 53% růstem. Ještě zdaleka nevyužíváme celý potenciál. Proto hledáme posilu do Brna na řízení projektů - aby všechno šlapalo minimálně stejně dobře dál.

Co by si začínající copywriter měl odnést z CopyCampu?

Copywriting nestojí na vzduchoprázdnu – a tak byl line-up prosincového CopyCampu nadupaný analytikou, UX, SEO, právem i psychologií. Tahle lákavá kombinace vyprodala retro kulturák Domovina a zvlášť začínajícím copywriterům ukázala základy z každé oblasti. V 10 bodech shrnujeme všechno, co potřebujete vědět.

V B2B je nejdůležitější obchodník, ale marketing pomáhá uzavřít kruh

Co v marketingu funguje CERVA GROUP – jednomu z největších evropských výrobců a distributorů pracovních ochranných pomůcek? A jak si tamní markeťáci v době klesajících rozpočtů na marketing obhajují náklady? O tom jsem si povídal s marketingovou manažerkou Veronikou Steinmetzovou a se specialistou on-line marketingu Vítězslavem Švecem.

Jak poznáte, že vaše značka trpí nejasnou tonalitou

Noví zaměstnanci, úprava webu, předvánoční záplava objednávek. Téměř cokoli, co ve firmě řešíte, vám náramně usnadní sjednocený tón značky. No fakt. Představíme 5 nejčastějších symptomů chybějící tonality a ukážeme příklady úspěšné léčby.

Co si odnést pro copy&content z Marketing Festivalu 2017

Nejsilnější line-up plný celebrit internetového marketingu, vyprodaný za 14 dní a s dvojnásobkem účastníků ze zahraničí. Marketing Festival 2017 provázela samá velká slova. Tak radši zůstaneme střídmí a dáme vám jen krátký souhrn toho, co si pro svou práci odnášíme my.

Kloboucká lesní: jak jsme textovali web na pomezí umění a komerce

Tentokrát se nám v jednom projektu sešel náročný obor s neobvyklou formou, vyhraněnou tonalitou a pevně zadaným rozvržením textů. To vše korunoval časový pres. Problém? Výzva!

Čtyři nové tváře Obsahovky a jak se třeba jednou z nich stát, když budete chtít

Po jarním nástupu Lucky jsme si ostřejší nábor vyzkoušeli až na konci léta. Rychle jsme nabrali Margitu na marketing, Zuzku na projektové řízení, Alenu na copywriting do Prahy a Martinu jako copy posilu do Brna. Představíme vám je, a při té příležitosti ukážeme, jak to vlastně s hledáním lidí máme.

Portu: jak jsme hledali jméno pro fintech startup

„Potřebovali bychom vymyslet název pro novou investiční platformu, jdete do toho s námi?“ Zkušenosti velí, že když se nás Petr z REMEMBERSHIP_ zeptá na něco podobného, odpověď je ano. A tak jsme do toho šli, platformě našli jméno Portu a celý příběh sepsali.

Jízda jménem firemní kultura. Culture Rocks a co my na to v Obsahovce

Když se vyráží „za kulturou”, přichází ke slovu kravaty, motýlci, sáčka, šaty nebo podpatky. Jakmile jde ale o firemní kulturu, pravidla se mění. U nás v Obsahovce za poslední třičtvrtě rok kultura zarejdila řadicí pákou a pedál plynu přimáčkla až k podlaze. Proto nás ale zajímalo, jak si na kulturním písečku hrají velcí kluci a holky z dalších odvětví.

Hledá se: Copywriter Užabytubyl

Tohle je Důl Hlubina. Místnost, ve které copywriteři každý den těží chytlavé titulky, odborné texty i vtipné hlášky. Jedno místo tu máme volné. Přidáte se?

Jak využít STDC při tvorbě obsahu [4 vzorové tabulky]

Populární framework STDC je pro tvorbu obsahu (téměř) nepoužitelný. Když si ho však správně upravíte, hodně vám v obsahovém marketingu pomůže. Inspirujte se 4 jeho užitečnými modifikacemi.

Pět zásad, které platí pro řízení agentury i horského kola

V půlce srpna slavíme narozeniny. Dva roky od oficiálního založení firmy. Chvilka, co? Pohled na Obsahovku před rokem je pro mě přesto něco jako pohled do pleistocénu: vidím podivné bytosti jen vzdáleně připomínající ty současné.

Zrození datového copywritera - vše o tom, jak měříme obsah

Každý tvůrce obsahu se potřebuje zdokonalovat. Jak ale poznat co funguje a co ne? My se spoléháme raději na čísla než na pocity.

Jak jsme našli nové kanceláře, celé je překopali a dostali kus Ostravy do Brna

Ještě před pár měsíci jsme se na 20 metrech čtverečních tísnili v 11 lidech, polici v rohu jsme říkali marketingový sklad a občas se na nás chodili dívat přes sklo, jestli jako fakt. Teď jsme na místě, které jsme si vysnili, vymysleli a postavili. Bez kompromisů. A jak máme ve zvyku, ukážeme vám celý příběh.

Jak jsme vyráběli nový web a měnili identitu

V uplynulých 6 měsících jsme si vyjasnili, kdo jsme, kam jdeme, a co nám na cestě zatím chybí. Výstupem navenek je nový web a vizuální styl, výstupem dovnitř firma připravená na růst, která spolu drží víc než kdykoliv předtím. Otevřu vám celý proces a ukážu, kolik to celé stálo. Třeba naše zkušenost pomůže někomu, kdo zatím s podobným krokem váhá.

Detailní návod, jak na doručování obsahu přes Facebook + příklady

Obsah funguje jedině tehdy, když jej dostanete k těm správným lidem. Jasné, že? Jenže praxe je o hodně složitější. My se doručováním obsahu prokousáváme už dlouho a víme, že i zlomek nákladů na tvorbu dokáže jeho efekt znásobit. A tady je návod, jak na to.

To nejzajímavější z E-shop summitu: polovině zákazníků, kteří u vás nakoupí, jste ukradení

Poslední březnový pátek a první dubnovou sobotu se na pódiu českobudějovického Metropolu vystřídalo 13 řečníků, kteří představili útrapy i budoucnost české e-commerce. My z jejich povídání vybíráme to nejzajímavější.

Jak psát úspěšný firemní blog [podrobný návod z praxe]

Zákazníky můžete na internetu přitáhnout dvěma způsoby: buď je na každém rohu bombardujete reklamou, nebo je necháte, aby k vám přišli sami. Jedním z předpokladů k fungující druhé variantě je udržovaný a aktuální firemní blog plný zajímavého obsahu. V našem článku vám ukážeme, jak si ho svépomocí vymyslet, naplánovat i udržovat.

Jak jsem se naučila dávat (a přijímat) zpětnou vazbu

„Nechte text uležet a za čas se k němu vraťte.“ Podobnou radu se dočtete v každé příručce o psaní. Nám je k ničemu. Většinou nemáme prostor pro to, abychom nechali text odpočinout a za měsíc se na něj podívali čerstvýma očima. Naštěstí jsou tu čerstvé oči kolegů a báječný proces revizí.

31 markeťáků se podělilo o nejúspěšnější obsah za rok 2016

Rádi sledujeme vývoj českého obsahu. Proto jsme navázali na první ročník ankety a znovu se zeptali firem, jaký nejlepší obsah pro své zákazníky za uplynulý rok připravili. Roku 2016 kralovala videa, pohledy do zákulisí a ke slovu se dostaly i dobročinné projekty.

Report: Uspořádali jsme druhou klientskou minikonferenci

Navázali jsme na první úspěšnou akci Bizpresso Live #1 a znovu pozvali své zákazníky a jejich hosty na neformální setkání jinde než nad pracovními záležitostmi.

11 věcí, které by se copywriter měl naučit od Stephena Kinga

Spisovatel píše romány, copywriter texty. Na první pohled dvě rozdílné disciplíny. Americký král hororových příběhů Stephen King ale v knize „O psaní“ dokazuje, že mají hodně společného.

Konference Content marketingu šustila papírem, i ten se ale copywriterům hodí

Jednou. Přesně tolikrát zaznělo 16. listopadu 2016 na Konferenci Content marketingu slovo “copywriter”. Nevadilo mi to hned z 10 důvodů.

CustomerCon ukázal, že k lepší péči o zákazníky stačí míň, než čekáte

RAYNET máme rádi. Nejen proto, že patří k našim klientům, ale protože mají opravdu dobrý produkt a jsou neuvěřitelně přátelští. A navíc dělají zajímavé konference. Znovu jsme se o tom přesvědčili 23. listopadu 2016 v brněnském Impact Hubu na CustomerConu.

Report: Začali jsme s pořádáním minikonferencí pro své zákazníky

Už delší čas jsme přemýšleli, jak klientům nejen přinášet výsledky, ale také se vzájemně inspirovat a čas od času i neformálně potkávat jinde než u práce. Ze všech nápadů nakonec zvítězil formát zákaznické konference a report z její říjnové premiéry máte právě před sebou.

Jak mohli copywriteři přežít Marketing festival 2016 a ještě si něco odnést

Pokud vás nevzrušuje programatický nákup reklamy, real time bidding nebo to, že průměrný CMO už brzo utratí za technologické nástroje víc než CTO, letošní Marketing festival v Ostravě pro vás fakt nebyl. Vlastně jste mohli i docela trpět.

[Kompletní návod] Jak psát případové studie: postupy, osvědčené otázky

Vyměňte pár desítek minut čtení za několik let hledání, zkoušení a ověřování v praxi. Předáme vám vše, co jsme se naučili o psaní případových studií. Včetně osnovy, kterou sami používáme, a 17 otázek, se kterými do každé případovky dostanete maximum přínosných informací.

Čísla & fakta: Kolik stála a jak se nám vyplatila expertní anketa

Když jsme uviděli u počítadla času svítit 40 hodin, zarazili jsme se. Týden práce a ještě to není hotové! Stojí to vůbec za to? Měsíc a kousek po vydání finálního článku odkrýváme karty a ukážeme vám, co přesně nám anketa dala a vzala.

Copywriteři jsou jako letadla. Naučte se je pilotovat

Skvělé výsledky v naší branži stojí na jasném zadání, podrobných podkladech a dostatku času. Tedy na efektivní spolupráci copywritera s klientem. Celé to trochu připomíná cestu letadlem, tak vzhůru na letiště!

18 českých markeťáků prozradilo, jaký nejlepší obsah připravili v roce 2015

ZOOT, Bosch, Neoluxor a 15 dalších firem. Ti všichni tvoří skvělý obsah a my jsme se jich zeptali, co se jim nejvíce povedlo. Přečtěte si jejich odpovědi a inspirujte se při tvorbě vlastního obsahu u těch nejlepších.

Aby byly služby vážně pro lidi [postřehy z kurzu designového myšlení]

Maximálně praktický, perfektně připravený a dobře zorganizovaný. Takový byl dvoudenní kurz designu služeb od Pábení a Libdesignu, kterého jsem se zúčastnila. Přesto mu něco důležitého chybělo - příběhy.

Avinash Kaushik aktualizoval svůj framework See-Think-Do-Care

Myslím, že díky Marketing Festivalu je Česká republika zemí s nejvyšší koncentrací markeťáků, copywriterů a konzultantů obeznámených se STDC na počet obyvatel na světě. Jestli máte tohle zaklínadlo v repertoáru taky, určitě si nenechte ujít jeho osvěženou a okomentovanou verzi.

10 copy rad, které bych dal sobě samému před 10 lety

Máte před sebou 45 minut a 70+ lidí s nápadem. Cíl? Ukázat jim, jak můžou svou big ideu vystřelit do světa skvělým obsahem. Nebo to aspoň neudělat blbě. Takže jsem se zamyslel a sepsal rady, za které bych, když jsem začínal, platil zlatem.

Reklamní bible od Ogilvyho: 8 tipů, které si z ní může i po 40 letech odnést každý copywriter

Když strčíte ruku do ohně, spálíte se. Platilo to v pravěku, před 100 lety i dnes. Stejně tak stále platí osvědčené techniky ze slavné knihy Ogilvy o reklamě od Davida Ogilvyho, která poprvé vyšla v 80. letech.