Návody na tvorbu skvělého obsahu od našich copywriterů. Čtěte blog Obsahovky.

  • Tagy
  • Report
  • Návod
  • Ze života Obsahovky
  • Případové studie
  • Rozhovor
  • Inzerát
  • Pozvánka
  • Zábava
  • Průvodce
  • Podcast
  • HR marketing
  • Copywriting v angličtině
  • Obsahový seriál
  • Autor
  • Michaela Letošníková
  • Ivo Bednář
  • Monika Fiantová
  • Kamila Vlčková
  • Hana Kratochvílová
  • Klára Kouřilová
  • Amálie Kučerová
  • Petra Brablecová
  • Jan Macal
  • Eliška Gunišová
  • Markéta Rychnovská
  • Lidmila Maršálková
  • Lucie Kolischová
  • Michaela Tabakovičová
  • Vojtěch Šmíd
  • Eva Smíšková
  • Ondřej Pokorný
  • Nela Patschová
  • Emil Gallík
  • Martina Krumpholcová
  • Eva Hromádková
  • Martina Vejvodová
  • Libor Kamenský
  • Margita Havlíková
  • Obsahovka vzdělává
  • Lucie Preis
  • Martin Knižátko
  • Jan Novák
  • Jakub Bůšek
  • Kateřina Kalivodová
  • Jana Štukhejlová
  • Martin Brablec

Nový výzkum ukazuje krutou realitu. Lidé na webech čtou ještě méně, než si nejspíš myslíte

Už v roce 1997 firma Nielsen Norman Group zjistila, že lidé při procházení webových stránek nečtou texty slovo od slova, ale jenom je skenují. Po více než 20 letech americká firma výzkum zopakovala – a výsledky jsou opět kruté. Lidé na webech obvykle nechtějí číst žádné texty, ale jenom se snaží co nejrychleji dobrat informace, kterou hledají.

[Kompletní návod] Jak psát případové studie: postupy, osvědčené otázky

Vyměňte pár desítek minut čtení za několik let hledání, zkoušení a ověřování v praxi. Předáme vám vše, co jsme se naučili o psaní případových studií. Včetně osnovy, kterou sami používáme, a 17 otázek, se kterými do každé případovky dostanete maximum přínosných informací.

Babičko, přišel ti PIN 2? Aneb jak nepsat nejdůležitější web v Česku

Registrační web na očkování proti covidu-19 je nejdůležitější webovou stránkou v historii českého internetu. Zamíří na něj miliony lidí, které chtějí definitivně ukončit ohromně stresující kapitolu svých životů – včetně seniorů, kteří nejsou technicky zdatní. Na web jsem se vydal i já, abych zjistil, zda je jeho obsah pro běžného člověka srozumitelný a intuitivní. Spoiler: není. Přitom stačilo pár drobných úprav, které by zvládl i začínající copywriter.

Fungující community management je základ každého e-shopu i prezentace firmy

Komunikovat se svou oblíbenou značkou přes sociální sítě je dnes pro většinu lidí samozřejmější, než si zavolat na infolinku. Firmy by proto měly chápat, že community management není jen povinný doplněk ke správě firemních profilů, ale nezbytná výbava této doby. V článku se dozvíte, jak na to jít chytře, jak si usnadnit práci i jak se vypořádat s hejtry.

Co bych si přála vědět, když jsem začínala dělat rozhovory

Víte, že s respondentem je lepší se sejít jinde než v kavárně? V Obsahovce za sebou máme stovky rozhovorů pro různé klienty i v různých oblastech. Čtěte, co se nám osvědčilo a co raději znovu dělat nebudeme.

6 tipů, jak psát ještě lepší produktové popisky

Kolega Ondra o sobě na LinkedInu říká, že je prodavačka, která umí psát. Pod to bych se podepsala. Cítila jsem se podobně, když jsem tvořila texty k 50 černým tričkám, 120 jídelním židlím a 40 narozeninovým kyticím. Denně. Udržet kvalitu v kvantitě šlo někdy lépe, někdy hůř. Nasbírala jsem díky tomu ale copy triky, které s psaním produktových popisků pomůžou i vám.

Transakční e-maily v koroně. Který dopravce je zvládl nejlépe?

Díky bohu, že existují přepravní služby! Během karantény jsme nemuseli vystrčit ani nos a všechny nákupy nám jezdily až ke dveřím. Zároveň to znamenalo nebývale velkou smršť transakčních e-mailů od různých dopravců.

Jak děláme rozhovory: co s atypickými respondenty a jak na screeningová kritéria

Když do Googlu zadáte „Jak napsat rozhovor”, vyjede vám přes 5 milionů výsledků. Můžete si to všechno nastudovat, ale je i jednodušší způsob, jak toho zjistit co nejvíc z praxe. Přečtěte si, jak jsme s kolegyní Katkou Kalivodovou diskutovaly o rozhovorech.

8 tipů, jak vymýšlet nová témata na blog, i když pro něj píšete už několik let

Dlouhodobé spolupráce nám dávají největší smysl, a tak některé blogy plníme i víc než 3 roky. Třeba na blogu MALL.CZ jsme každý měsíc napsali kolem 15–20 článků a se vším všudy jsme od března 2017 vytvořili už zhruba 600 textů. A to už je pořádná hromada. Takže kde stále brát nápady na nová a nová témata? Tady je 8 tipů, díky kterým dáváme každý měsíc dohromady obsahové plány, i když už pro klienty píšeme několik let a zdá se, že jsou témata vyčerpaná.

Copywriter trpí: úředníci šermují s alokací a de minimis kvůli pětistovce na den

Virus s námi všemi pořádně zacvičil. S firmami, zaměstnanci, živnostníky i úředníky. Jedna z věcí, které bolestně vyplavaly na hladinu, je neschopnost srozumitelně komunikovat. S vypětím všech sil to zvládáme z očí do očí. Písemně je to ale bída. Přečtěte si, jak by ministerští úředníci mohli informovat o ošetřovném pro OSVČ, kdyby při psaní odhodili směrnice a hantýrku.

Co nás naučilo natáčení webinářů – a co si z toho můžete odnést vy

V Obsahovce máme kromě armády copywriterů také vizuální tým. Díky tomu nemusíme všechny příběhy jen psát, ale občas si vypomůžeme i obrazem. Příkladem využití psaných slov i obrazu jsou webináře. Pokud si pohráváte s myšlenkou, že byste je v blízké době zkusili, máme pár praktických rad, které vám to hodně usnadní.

Bezkontaktní marketing: Jak pomocí obsahu nahradíte osobní setkávání s klienty

Pandemie koronaviru zasáhla krom osobních životů i způsob, jakým ve firmách funguje marketing a obchod. Školení, workshopy, přednášky, byznys snídaně, osobní schůzky obchodníků, představování produktů a služeb – všechno padá. Firmy rychle hledají náhradu. Včetně nás. Proto jsme připravili několik tipů z vlastní praxe, které mohou pomoci i vám.

Newsletter Obsahové agentury

Svěřte nám svůj e-mail a nechte si jedenkrát měsíčně poslat obsah,
který otřásl naším blogem. Nebo námi.

Přihlášením k odběru souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Nastavení souborů cookies
Všeobecné obchodní podmínky
Na webu využíváme ikony z icons8.com.