Případové studie

Jak prodáváme bazény Relax na sociální sítích

Když jsme začínali spolupráci, sociální sítě firmy Bazény Relax ležely ladem. Naším úkolem bylo nejen komunikaci na sítích vzkřísit, ale také přivést novou komunitu a udělat z Facebooku prodejní kanál.

[Případovka] Připravili jsme kariérní web pro IT firmu, který nezapadne mezi desítkami jiných

Ačkoliv do ITM8 přichází hodně IT specialistů na doporučení, jen word of mouth dnes nestačí. Když kandidát o firmě na internetu nic nenajde, kývne na nabídku konkurenci. Pro ITM8 jsme vyřešili pokrytí onlinu – díky strategii HR komunikace a kariérním stránkám v angličtině s autentickými texty, v souladu s korporátním design manuálem a bez nutnosti měnit ATS.

Velká náborová kampaň ve vysoce konkurenčním prostředí? Žádný problém!

Otevíráte novou výrobní halu a sháníte do ní 50 lidí. V nejhorším období pro nábor, o letních prázdninách. A ve chvíli, kdy je celé město doslova vytapetované reklamou vašeho konkurenta. Co s tím? Přesně zacílit a zaujmout ty správné uchazeče. Takhle jsme postupovali při tvorbě náborové kampaně pro AŽD. Celé se to povedlo i díky spolupráci s profíky ze Smeczky a Optimia.

Multitrans jede! Jak jsme napsali web pro dopravní a spediční firmu

Příjemné osvěžení a funkční zjednodušení – tak hodnotí klient novou strukturu webu, kterou jsme pro něj vymysleli. Jednotlivé webové stránky jsme dost překopali, napsali pro ně texty a přeložili je do mezinárodně srozumitelné angličtiny. Přečtěte si, jak probíhala spolupráce s přepravní firmou Multitrans.

Jak jsme ladili tonalitu UniCredit Bank. Aby zněla uvolněně, ale nebyl to punk

Ono se lehce řekne: chceme znít přátelsky. Pokud jste ale zavedená banka s řadou konzervativních klientů, nemůžete najednou naskočit na žoviální notu nebo si dělat ze sebe legraci. Přečtěte si, jak jsme se s tím popasovali a jak jsme vyladili servisní komunikaci UniCredit Bank. Aby byla ke klientům přívětivá, ale zároveň dostatečně seriózní.

Jak jsme dali dohromady kariérní komunikaci rychle rostoucí firmy

Letmým pohledem je to jednoduchá stránka se stručnými texty, fotkami a čísly, která funguje jako rozcestník na inzeráty. Pokud ale hledáte práci v marketingu nebo consultingu, najdete v kariérní sekci webu Proficia přesně ty informace, které potřebujete. Přečtěte si, jak jsme kolegům z branže pomáhali s nastavením HR komunikace.

Jak se Manutanu staráme o blog, jehož dosah roste o stovky procent ročně

Psaní o vysokozdvižných vozících a protiúnavových rohožích nezní jako copywriterský sen. My se ale staráme o blog firmy Manutan, která takové produkty prodává. I po třech letech vymýšlíme témata, která přitahují nové čtenáře. Jak se pod naším vedením daří blogu se zdánlivě neatraktivními tématy?

Texty na web česky i anglicky? No problem

Milmar je český výrobce netkaných textilií, síťovin a produktů z nich. Během léta 2022 jsme jsme pro Milmar chystali texty na web a rovnou dvojjazyčně – česky a anglicky. Z výsledku máme radost a v tomto článku chceme ukázat, jak jsme texty pro Milmar tvořili a jaký je výsledek. A taky se pochlubit milou zpětnou vazbou od Milmaru.

Jak jsme revidovali microcopy cloudové platformy My2N, která otevírá dveře po celém světě

V Obsahovce píšeme online magazíny, textujeme weby a rádi se pustíme i do microcopy. Přečtěte si, jak jsme ladili UX writing pro společnost 2N Telekomunikace. Přibližujeme průběh celé spolupráce.

Jak jsme vytvořili vzdělávací hub SalesDriver pro obchodní manažery

Když obchodníka povýší na obchodního manažera, musí najednou řešit spoustu nových činností jako nábor, mentoring, leadership nebo nastavování obchodního procesu. Co dělat, aby všechny nové dovednosti rychle ovládl a co nejdřív se z něj stal profík? Pro tyto účely jsme spolu s CRM vývojáři z RAYNETu vytvořili obsahový hub SalesDriver.

Software Sestra Emmy díky obsahové strategii úspěšně získává klienty

Taky vás nebaví volat doktorovi a čekat na lince, až to konečně zvedne? Díky softwaru Sestra Emmy už nemusíte. Pokud by váš lékař používal Emmy, jednoduše byste na internetu zadali svůj požadavek a ordinace by ho vyřídila.

Jak jsme vylepšili náborové inzeráty pro Proof & Reason

Když dnes chcete sehnat kvalitního a zkušeného pracovníka, nestačí vyvěsit na web inzerát s nabídkou pozice a mzdy. Zatímco dřív se uchazeči prali o práci, dnes se firmy perou o zaměstnance. Přečtěte si, jak jsme náborové inzeráty upravovali pro Proof & Reason, tvůrce e-shopů a lead-gen webů.

Jak tvoříme HR obsah, který pomáhá při náboru zaměstnanců v EY

Chytrý obsah pomůže nalákat potenciální zaměstnance. Snadno jim dáte vědět, jaká je ve vaší firmě atmosféra, na jakých projektech pracujete, jací jsou kolegové nebo šéf a jak se připravit na přijímací řízení. S HR obsahem pomáháme také velké konzultantské firmě EY. Každý rok recruitují desítky čerstvých absolventů, aby si z nich vychovali šikovné konzultanty. Přečtěte si, jak tenhle specifický obsah tvoříme.

Grafika a fotky na míru. Jak jsme Stavariu pomohli na sociálních sítích oslovit lidi od fochu

Pokud prodáváte sofistikované řešení, obvykle trvá dlouho, než si ho zákazník vyzkouší nebo koupí. A přesvědčit jej můžete i prezentací na sociálních sítích – pokud věnujete dostatečnou péči obsahu i kvalitní grafice. Podívejte se, jak jsme na sociálních sítích prezentovali aplikaci Stavario, která usnadňuje řízení staveb.

Aftermovie oživí web i sociální sítě: ukažte světu, že to u vás žije

Aftermovie, nebo taky eventové video, jste už asi viděli. Nejčastěji se setkáte s krátkým sestřihem z festivalu nebo svatby. Víte ale, že tento formát má své využití i v marketingu? Dynamickou vzpomínku vytvoříte z konference nebo školení. Řekneme vám, kdy se vám aftermovie může hodit.

Instruktážní video: představte zákazníkovi celý produkt během pár minut

Kadeřnice, fotograf nebo prodavač nejspíš moc času na účetnictví nemají. I jich se však donedávna týkal plošný přechod na elektronickou evidenci tržeb. Pro Soliteu jsme proto připravili videonávody, které živnostníkům pomohou vybrat vhodný účetní systém i kompatibilní tiskárnu, která za pár vteřin vytiskne profesionální účtenku. Podívejte se, jak instruktážní videa vznikala.

Jak tvoříme produktové fotky, které vyšperkují obsah a podpoří prodej

Můžete mít do poslední tečky vyladěný text. Pokud k němu ale přidáte nekvalitní a nicneříkající fotku, pohřbíte ho. Proto vždy přemýšlíme, jak texty a vizuální prvky propojit, aby dohromady tvořili obsah, který funguje. A co víc – který prodává. Přečtěte si, jak tvoříme produktové fotky, které ke své prezentaci na webu, sociálních sítích, e-shopu či v recenzích používá krejčovství GALARD, Remoska nebo MALL.cz.

Pro iDoklad jsme vytvořili na klíč obsah do rozsáhlé video akademie

Od výzkumu přes tvorbu konceptu až po natočení video lekcí, sepsání článků a desítek dalších výstupů. Nejoblíbenější české fakturační službě iDoklad jsme kompletně dodali obsah do on-line miniakademie pro začínající podnikatele. Výsledek hodnotí pozitivně jak klient, tak účastníci akademie, kterých je za tři měsíce už přes tisíc.

Jak jsme NEVĚ pomohli 5× zvýšit návštěvnost webu a o čtvrtinu zvýšit obrat

Firma NEVA vyrábí venkovní žaluzie a screenové rolety a ještě na začátku roku 2018 prakticky nedělala marketing. To se ale změnilo s nástupem marketingového manažera Miloslava Matouška. Pod jeho dohledem od začátku roku 2019 naplno bušíme do obsahu, který společně s dalšími aktivitami přináší ohromující výsledky. Návštěvnost webu se za tři roky zvýšila 6×, organická návštěvnost 5× a roční obrat firmy se zvedl o více než 100 milionů.

Roboti a děti před kamerou. Jak jsme natáčeli videorecenze hraček pro magazín Smarťáček

Obliba videonávodů, videorecenzí i produktových videí napříč internetem roste. I vlivem koronavirové krize 57 % Čechů nakupuje z pohodlí domova a zboží si prohlíží online. A přesně s tím jsme počítali při tvorbě videorecenzí pro Smarťáčka – online magazín, který rodičům zvídavých dětí radí s výběrem chytrých hraček.

Jak tvoříme tiskoviny, které oslní v offline světě. Pro topenáře či whistleblowingovou platformu

Podle počtu lidí zabořených do displejů svých telefonů byste si možná řekli, že tradiční tištěná prezentace ustupuje té digitální. Jenže kvalitně zpracované tiskoviny mají stále nezastupitelné místo, když potřebujete oslovit zákazníka třeba na schůzce nebo veletrhu. Přečtěte si, jak s tiskovinami pracují topenáři z Woltair, tvůrci firemní sociální sítě Happilea či whistleblowingová platforma Nenech to být.

Prezentační video: jak jsme představili práci ve výrobě a usnadnili tak nábor zaměstnanců

Fotka vydá za tisíc slov. A video vydá za tisíc fotek. Tedy přesněji – za 30 snímků na sekundu. Pohyb strojů i lidí ve výrobní hale firmy Pierburg si rozhodně zasloužil zaznamenat. Přečtěte si, jak jsme tvořili prezentační video, které nejen uchazečům o práci ukazuje, jak vypadá výroba součástek.

Poradna pro podnikatele zvýšila roční návštěvnost blogů Solitey o 250 tis. A skoro bez reklamy

Na začátku prvního lockdownu jsme společně s IT firmou Solitea vytvořili online poradnu pro podnikatele. Protože na tvorbě obsahu spolupracujeme dlouhodobě, rozjeli jsme projekt už po několika callech. Uživatelé fakturační služby iDoklad a ekonomického systému Money měli díky nám aktuální a srozumitelné informace na jednom místě. A podle dat z webové analytiky je hltali jako diví.

Jak tvoříme infografiky, které pomáhají vysvětlovat složitý obsah

Infografiky jsou takoví obsahoví superhrdinové: rozsekají masu textu na kousky a vytáhnou z něj to nejpodstatnější. Navíc u toho vypadají lákavě a ladí s vizuálem i s tonalitou značky. Hned tak na ně nezapomenete a u článku zůstanete ještě o chvíli déle. Přečtete si, jak s infografikami pracujeme v článcích o financích i stavařině.

V případovkách představujeme příběhy podnikatelů. Textem, ale také autentickými fotkami

Když chcete dokázat, že vaše služba přináší uživatelům užitek, je případovka skvělým nástrojem. Pro iDoklad proto vytváříme sérii fotopřípadovek, které ukazují, jak nástroj usnadňuje fakturaci drobným podnikatelům. Psané příběhy dokreslují fotografie z truhlářské dílny nebo ze salátové farmy řízené počítačem.

Jak tvoříme videopřípadovky: spolupráci s firmou NEVA jsme zachytili textem, fotkami i videem

Případové studie jsou ideální způsob, jak přiblížit vzájemné fungování dvou firem: dodavatele a zákazníka. Propojením textu s vizuálním obsahem navíc docílíme větší autenticity i přidané hodnoty. Přečtěte si, jak v Obsahovce tvoříme videopřípadovky.

Co jsem se naučil za rok vedení online magazínu Modré pyramidy

Za peníze ze stavebka jsem kdysi vyrazil do světa, úvěr na bydlení nechci a děsím se chvíle, kdy mám doma vzít do ruky vrtačku. Přesto už více než rok tvořím online magazín o pohodovém bydlení, kde je to samá cílová částka nebo rekonstrukce. Navzdory osobním předpokladům čísla naznačují, že to s kolegy děláme dobře. Přečtěte si, co mi dal rok spolupráce se stavební spořitelnou. Třeba to pomůže i vám – ať už jste ve svém projektu v roli klienta, nebo dodavatele.

[Školení] Nakopněte community management jako NEVA a Modrá pyramida

Modrá pyramida hledala způsob, jak mohou zaměstnanci z poradenského centra zlepšit komunikaci na firemním Facebooku. Firma NEVA, která vyrábí venkovní stínění, zase přemýšlela, jak nakopnout vztahy s B2B partnery. Oběma jsme pomohli díky školení připravenému na míru. Přečtěte si krátké případovky, jak jsme postupovali.

Naučili jsme mluvit chatbota pro nejoriginálnější hotel v Česku

Brněnský zážitkový hotel Anybody potřeboval napsat dialogy pro chatbota, který návštěvníky provede výběrem pokoje. Přečtěte si, jak jsme vdechli život virtuální průvodkyni Anyone.

Tonalitní manuál Happiley: Jak jsme dostali nejlepší vlastnosti produktu do komunikace

Komunikační manuál dá značce unikátní hlas a sjednotí komunikaci na různých kanálech. A jak takový manuál vzniká, vám rovnou ukážeme na příkladu. Podívejte se do zákulisí tonality české značky vyvíjející aplikaci pro spokojenost zaměstnanců.

Jak jsme jenom díky obsahu více než ztrojnásobili návštěvnost blogu money.cz

V první polovině roku 2019 chodilo na blog webu money.cz asi 25 000 lidí za měsíc. To sice není špatné, ale klient chtěl mnohem více. Proto oslovil nás a už po roce a půl spolupráce jsme s čísly úplně jinde – v říjnu 2020 si cestu na blog našlo přes 95 tisíc lidí. Jak jsme to dokázali? Hlavně díky špičkovému obsahu.

Jak jsme CENTROPOLu dobili energii na Facebooku a zvedli zapojení uživatelů o 230 %

Energetika nepatří k odvětvím, které by uživatele sociálních sítí bavilo. Právě naopak. Pokud si vůbec dodavatele energií na sítích vyhledají, je to spíš kvůli stížnosti nebo dotazu. Přečtěte si, jak jsme si poradili s obsahem na Facebook CENTROPOL ENERGY, zapojili uživatele a zvýšili jejich zájem o příspěvky.

Jak jsme spolu s rodiči vybudovali online magazín o hračkách, který v Česku dosud chyběl

Dva milovníci hraček a majitelé firmy nás přizvali k tomu, abychom jejich nadšení pro inteligentní zábavu šířili dál. A tak jsme vytvořili první specializované médium pro rodiče zvídavých dětí. Přečtěte si, jak celý projekt vznikal.

Jak jsme upekli web Remosky

Funkční a značku správně prezentující web vyžaduje přesný poměr ingrediencí, jinak vznikne splácanina jak z kuchyně pejska a kočičky. Kulinářské analogie, dokonalé poznání produktu i jeho historie byly při textování stránek Remosky klíčové přísady.

Návody pro HARDWARIO: nadchneme pro programování IoT systémů i vaše děti

Myslíte si, že máte doma lingvistu nebo umělce? To jste ještě svému dítku nepodstrčili návody na projekty, které jsme vytvořili k IoT kitu od HARDWARIO. Tahle chytrá krabička propojí obyčejné věci s internetem a vytvoří tak důmyslná zařízení, která používá ve svých provozech i Škoda, LEGO nebo E.ON. Přečtěte si, jak jsme z programátorských příkazů vytvořili návody a nadchli jimi teenagery.

Jak jsme natextovali web pro PKV, aby laik porozuměl energetickým úsporám

Když začnete běžnému smrtelníkovi vyprávět o technickém oboru, možná si strčí ukazováčky do uší a pustí se do zpěvu. Tenhle odpor ale při psaní firemního webu zaměřeného na energetického laika musíte odbourat. Ukážeme vám naše metody, které jsme použili u textace webu PKV, které vedly ke zjednodušení a porozumění tématu investicí a dotací v energetice.

Jak jsme pomocí on-line výzkumu nastartovali velký projekt pro vývojáře z RAYNETu

Rejnoci, jak si ostravští vývojáři z RAYNETu říkají, dlouho snili o vytváření pravidelného a užitečného obsahu pro obchodníky. Vyvíjí totiž CRM systémy, které obchodníkům šetří spoustu práce. Jenže nevěděli, nad jakými články, videi nebo tématy obchodníci rádi stráví svůj drahocenný čas. Proto jsme pro RAYNET přichystali výzkum metodou on-line focus group, díky kterému poznali svou cílovou skupinu blíž, než kdykoliv předtím.

Jak jsme médiím v nouzovém stavu dodali zajímavá data a získali tak publicitu pro našeho klienta

Solitea je jedním z největších hráčů na trhu informačních systémů, personalistiky a outsourcingu mezd ve střední Evropě. S takto specifickými tématy je pro ni občas náročné dostat se do povědomí široké veřejnosti prostřednictvím zpravodajských médií. Ale jak se říká: krize otevírá příležitosti.

Jak jsme obsahovým auditem pomohli firmě GRiT vyladit web

Softwarová firma GRiT se na nás obrátila, když procházela zlomovým obdobím. Po více než 20 letech výrazně upravovala kurz – odkláněla se od implementace ERP systémů a zaměřila se na rozvoj vlastních cloudových služeb, které podnikům pomáhají s elektronickou výměnou dokladů, automatizací zpracování faktur a řízením skladových procesů. Zároveň také měnila název a vizuální identitu.

Jak zvládnout výzkum o desítkách rozhovorů za 3,5 měsíce

Na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci (EF TUL) potřebovali komunikační strategii, jejíž výsledky budou mít k dispozici hned pro následující akademický rok. Jednou ze součástí strategie byl i podrobný výzkum, do kterého jsme se pustili. A rovnou prozradíme, že klíčem k tajemství rychlého a detailního výzkumu je precizní harmonogram a domluva, přes kterou nejede vlak. A teď se na to podíváme pěkně popořádku.

Jak jsme připravovali noviny pro tisíce středoškoláků

Gaudeamus je akce, kterou všichni maturanti dobře znají. Na jednom místě potkají zástupce z vysokých a vyšších odborných škol, kteří jim přiblíží, jak to na dané škole chodí. Gaudeamus se koná v několika městech a na tom brněnském se za víkend vystřídá přes 30 tisíc návštěvníků a 400 škol. A my jsme pro jednu z nich, NEWTON University, sepsali a vysázeli noviny pro budoucí studenty.

Jak jsme připravili příručku, která děti učí programovat IoT

IoT, neboli internet věcí, je systém který propojuje obyčejné věci s internetem. Liberecká firma HARDWARIO vyvíjí IoT řešení na míru pro firmy jako ŠKODA AUTO nebo E.ON. Kromě toho mají poslání dát světu novou generaci IoT profíků, kteří svými vynálezy zlepší okolní svět. Proto vyvinuli IoT stavebnici, pomocí které děti programují vlastní chytrá zařízení. Právě pro tyto budoucí Edisony a Tesly jsme připravili příručku, která je se stavebnicí naučí pracovat.

Malý krok pro copywritera, velký skok pro klienta. Jak jsme vymysleli slogan pro vysokou školu

Osudové oznámení „Houstone, máme problém” zná snad každý, kdo si sem tam pustí televizi. I když tahle věta ve skutečnosti prý nikdy nezazněla, my jsme využili její slávu a parafrázovali ji pro novou komunikační kampaň NEWTON University. Čtěte, jak jsme při návrhu sloganu postupovali.

Jak jsme našli novou tvář knihkupectví, které už nechtělo být ve stínu ostatních

KNIHCENTRUM je velký hráč na poli prodeje knih. Vedle devíti kamenných prodejen provozuje i e-shop a má přes 70 tisíc knih skladem. Mezi ostatními knižními velikány ale pokulhával v jednotě komunikace a v odlišitelnosti značky.

Jak jsme i s malým blogem přivedli tisíce relevantních návštěvníků na web krejčovství GALARD

I s nízkou frekvencí obsahu získáte dost užitku. Přečtěte si, jak jsme si poradili s články na blog pánského krejčovství.

Jak jsme za dva a čtvrt roku zvedli organickou návštěvnost blogu MALL z nuly na 57 000 lidí měsíčně

AKTUALIZOVÁNO. Více než 400 článků, dva a čtvrt roku analytiky a pokročilé strategické plánování pro blog české e-shopové extraligy přináší výsledky. Kromě čísel nabízíme i pohled do zákulisí.

Trendem obsahového marketingu jsou facebookové skupiny. Hodí se i pro B2B

Cestovatelé, maminky, zahradkáři nebo markeťáci – na Facebooku se roztrhl pytel se skupinami. Přečtěte si, proč jsou skupiny čím dál tím populárnější a jak jsme jednu takovou vybudovali pro NAFIGATE Cosmetics.

NEWTON University: jak jsme navrhli a vytvořili obsahový hub pro vysokou školu

Semestr co semestr produkují na NEWTON University stovky hodin jedinečného obsahu. Zvou si na přednášky zajímavé hosty, mezi jejich absolventy se to hemží startupisty i šéfy zavedených firem a činorodí studenti vyráží do zahraničí na vzdělávací stáže. Takže si v NEWTONu řekli, že nechat tohle všechno ladem je škoda.

Jak jsme tvořili videopřípadovku aneb kolik práce se skrývá za 1,5minutovým videem

Pro aplikaci Teamio, která personalistům pomáhá krotit chaos při náboru nových zaměstnanců, jsme připravili komplexní případovou studii včetně videa. Přečtěte si, co všechno to obnáší, a jak se na něco podobného připravit.

Jak jsme pro Soliteu ČR vybudovali největší web o EET a pomohli k milionovým prodejům

Z nuly jsme vytvořili web o elektronické evidenci tržeb, který za první rok fungování zaznamenal přes půl milionu návštěv. Napsali jsme 99 článků a zodpověděli stovky dotazů. Do tématu jsme se ponořili tak hluboko, že jsme dokonce našli chybu v metodice Ministerstva financí.

[Případová studie] Seznamte se s BrainManem

Originální texty tvoříme každý den. Originální jazyk průměrně jednou měsíčně – ale o to raději. Když nás proto nadšený klient postaví před úkol vymyslet a uvést do života komunikační styl postavený na hravosti a slovních hříčkách, dá rozum, že neřekneme ne. B-)

Kloboucká lesní: jak jsme textovali web na pomezí umění a komerce

Tentokrát se nám v jednom projektu sešel náročný obor s neobvyklou formou, vyhraněnou tonalitou a pevně zadaným rozvržením textů. To vše korunoval časový pres. Problém? Výzva!

Portu: jak jsme hledali jméno pro fintech startup

„Potřebovali bychom vymyslet název pro novou investiční platformu, jdete do toho s námi?“ Zkušenosti velí, že když se nás Petr z REMEMBERSHIP_ zeptá na něco podobného, odpověď je ano. A tak jsme do toho šli, platformě našli jméno Portu a celý příběh sepsali.